Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2008, 22:27

Bij Renova hadden ze naar MINI Nederland gebeld. Daar werd verteld dat een nieuw vliegwiel en een set nieuwe koppelingsplaten de oplossing waren.

Bij Renova vertelde ze mij dat ze het hadden besteld en zouden bellen als het binnen was... Dat is inmiddels een maand of 2 geleden. :roll: Laatste keer dat ik er was heb ik er niet naar gevraagd, maar zag ik op de pc staan dat het vervangen moest worden. Hij zei er zelf toen ook niks van...

Volgende keer zal ik eens vragen of het al binnen is, want het duurt en duurt maar... :s

Vind het alleen zo jammer dat IK er WEER naar moet VRAGEN... :evil:
Afbeelding
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 jan 2008, 23:27

Besef wel dat MINI-rijders zoals Kaj hun R56 al hadden in maart 2007 ('New Meets Incredibly New') en dat het nu bijna maart 2008 is en er voor de klachten rondom de R56-'S'-motor nog steeds geen oplossing is gevonden!!?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2008, 23:52

Jep, maar je staat als klant machteloos tegenover je dealer. Of nou ja, ze geven je in ieder geval dat idee door niet alles-op-alles te zetten om het, voor de klant, op te lossen. :(

Ik voel me elke keer zwaar K*T als die auto 's ochtends met dat schijtgeluid start en schaam me dood als ik op een stoplicht af rij en afrem op de motor door van 3 naar 2 te schakelen.

Overigens, herinneren jullie je nog dat ik een nieuwe sleutel heb besteld, omdat dat chroom-randje van de sleutel eraf pleurde. Die sleutel zou 2 weken geleden aan het eind van de week binnen komen, maar ze zouden wel even bellen... Ja.. NIET DUS! :evil: Zelfde ge-eikel als met dat vliegwiel en koppelingsplaten. :evil: :evil:

Zo, dat is er weer uit! Vreet mezelf zowat op. Erger me dood aan dat afspraken-niet-nakomen!
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2008, 00:09

Welkom in de echte wereld kaj ;)
Het gezegde van klant is koning kennen veel automobielbedrijven niet meer. Wanneer jij je handtekening hebt gezet voor een wagen voelen hun zich keizer :evil:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2008, 08:16

kwiebje schreef:Welkom in de echte wereld kaj ;)
Het gezegde van klant is koning kennen veel automobielbedrijven niet meer. Wanneer jij je handtekening hebt gezet voor een wagen voelen hun zich keizer :evil:
Uhuh, maar het erge is dat als mijn pa met zijn BMW een probleem heeft dat binnen 5 werkdagen is gerepareerd, vervangen of what ever bij die lui. Geloof maar niet dat ze hem weg zullen sturen met het verhaal dat het de karakter van de motor is. Of dat het geluid bij terugschakelen van 3 naar 2 echt niet zó ongezond klinkt... Dus ze kunnen het wel! Waarom kan dat dan niet bij mij?!
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

29 jan 2008, 18:21

Het is afwachten wat de oplossing is. Als ik het goed begrijp maakt de productiedatum van de auto niets uit (bij een jonge R56 kan het dus ook voorkomen). Ik weet namelijk niet of het probleem zich ook voordoet bij de nieuwste generatie R56 MCS met start/stop functie en brake-energy opvang.

Het liefste wil ik gewoon een nieuwe auto/motorblok maar als het geluid dan nog voor komt dan schiet je er niks mee op.

Het gekke is dat ik me er niet zo erg meer aan stoor maar dat komt ook door het feit dat het geluid bij mij niet zo frequent voor komt. Soms 3x in 1 week maar ook periodes van 1 maand zonder problemen. Het is bij mij nog niet gebeurd dat ik er dagelijks last van had.

Binnenkort nog maar eens oliepeil checken.... :?
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2008, 20:33

M-iNdO schreef:Het is afwachten wat de oplossing is.
Sorry, maar dit snap ik niet :shock: .
Je bent wel goed voor je centen, en als er wat van BMW/Mini kant moet gebeuren,
dan moeten we afwachten?
We wachten voor mijn gevoel al lang genoeg :evil: .
Ik ga echt niet afwachten.
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2008, 21:06

Kaj,

kan je probleem niet via mini nederland escaleren ?

anders: weekje verlof nemen, en voor de deur bij je dealer gaan kamperen

anders mss eens andere dealer proberen ?
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 jan 2008, 21:24

Ik had vannochtend ook weer het geluid en het begint me nu toch wel te storen.

Ik vond dit filmpje op youtube en die heeft het geluid wel heel extreem alleen bij het starten al. Bij mij blijft het beperkt tot tussen de 1500 en 2000 toeren en na 2-3 min verdwijnt het. Iets dat in dit filmpje ook wordt bevestigd:

Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2008, 21:53

Ik ben daarnet nog even een stukje wezen rijden, maar toen ik hem startte had ik het ook weer... Er zit echt compleet geen logica in wanneer je dat geluid weer gaat horen. :?

Ben vergeten een filmpje te maken, maar ga het vanaf nu elke keer dat hij het doet (en ik het heb kunnen vastleggen) hier posten.

@snans:
Wil ik best doen, maar geloof niet dat dat wél wat oplost. Dan moeten we al serieus met z'n allen samenspannen. Kunnen het natuurlijk altijd proberen.

Een andere dealer doe ik niet, want dan komen ze er veel te makkelijk vanaf. Ik heb verd*mme die auto bij hun gekocht, zij zijn mijn aanspreekpunt voor problemen. ZIJ gaan dat dus oplossen! Al moet ik hem door de pui naar binnen rijden! (weet je dat ik die zieke gedachte al serieus een keer overwogen heb?! Dat is toch ziekelijk... :oops: ) Zou dat kamperen wat uithalen?! :mrgreen:

@Des:
Het is na 2-3 minuten afgelopen als je direct weg rijd. Of heb jij het ook met stationair laten lopen? Dat stationair lopen duurt bij mij tot nu toe gemiddeld 28 minuten tot het volledig weg is! :s
Afbeelding
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2008, 22:51

Des schreef: Ik vond dit filmpje op youtube en die heeft het geluid wel heel extreem alleen bij het starten al. Bij mij blijft het beperkt tot tussen de 1500 en 2000 toeren en na 2-3 min verdwijnt het.

Tering, wat een dieselgeluid!! Precies het geluid wat ik maandagochtend bij Renova hoorde toen ze een R56 S in de showroom starten. Dacht even dat het een D was, daarna toch ff op het bordje gaan kijken en het bleek toch echt een S.

Sterkte en succes met het oplossen.

@ Kaj, als het wat oplost, dan kom ik je wel eten en drinken brengen :wink:

marss
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 jan 2008, 23:17

CooperS-lightningblue schreef:Ik ben daarnet nog even een stukje wezen rijden, maar toen ik hem startte had ik het ook weer... Er zit echt compleet geen logica in wanneer je dat geluid weer gaat horen. :?

Ben vergeten een filmpje te maken, maar ga het vanaf nu elke keer dat hij het doet (en ik het heb kunnen vastleggen) hier posten.

@snans:
Wil ik best doen, maar geloof niet dat dat wél wat oplost. Dan moeten we al serieus met z'n allen samenspannen. Kunnen het natuurlijk altijd proberen.

Een andere dealer doe ik niet, want dan komen ze er veel te makkelijk vanaf. Ik heb verd*mme die auto bij hun gekocht, zij zijn mijn aanspreekpunt voor problemen. ZIJ gaan dat dus oplossen! Al moet ik hem door de pui naar binnen rijden! (weet je dat ik die zieke gedachte al serieus een keer overwogen heb?! Dat is toch ziekelijk... :oops: ) Zou dat kamperen wat uithalen?! :mrgreen:

@Des:
Het is na 2-3 minuten afgelopen als je direct weg rijd. Of heb jij het ook met stationair laten lopen? Dat stationair lopen duurt bij mij tot nu toe gemiddeld 28 minuten tot het volledig weg is! :s
Bij het starten klinkt ie bij mij redelijk normaal. Alleen bij het wegrijden hoor je de eerste 2-3 minuten tussen de 1500 - 2000 toeren een diesel geluid. Maar het gekke is dus dat het niet elke keer gebeurt.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2008, 09:26

marss schreef:
Des schreef: Ik vond dit filmpje op youtube en die heeft het geluid wel heel extreem alleen bij het starten al. Bij mij blijft het beperkt tot tussen de 1500 en 2000 toeren en na 2-3 min verdwijnt het.

Tering, wat een dieselgeluid!! Precies het geluid wat ik maandagochtend bij Renova hoorde toen ze een R56 S in de showroom starten. Dacht even dat het een D was, daarna toch ff op het bordje gaan kijken en het bleek toch echt een S.

Sterkte en succes met het oplossen.

@ Kaj, als het wat oplost, dan kom ik je wel eten en drinken brengen :wink:

marss
Goed dus ze herkennen het geluid wél! Tegen mij zeggen ze dat er geen raar geluid uit mijn auto kwam... :s :? Juist...

Friet en Lipton Ice Tea graag! :mrgreen:

@Des:
Precies! Heel vaag... :?
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2008, 09:30

CooperS-lightningblue schreef:
marss schreef:@ Kaj, als het wat oplost, dan kom ik je wel eten en drinken brengen :wink:
marss
Friet en Lipton Ice Tea graag! :mrgreen:
Lekker!
Ik kom je wel een portie zuurkool met chocoladesaus brengen.

(eat)
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2008, 09:40

CooperS-lightningblue schreef:Goed dus ze herkennen het geluid wél! Tegen mij zeggen ze dat er geen raar geluid uit mijn auto kwam... :s :? Juist...
Of zij het (h)erkennen, geen idee, ik vond het als een diesel klinken.

Ennuhh, ik hoor het wel als de campeer-actie begint :wink:

marss

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”