Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Broekies
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

14 sep 2013, 18:28

Hallo,

Aangezien wij rustig op zoek zijn naar een Clubman, heb ik inmiddels een aantal stukken uit dit enorme draadje gelezen.

Nu vraag ik me af of deze problemen met name optreden bij een S of is het een generiek probleem wat alle mini's benzine of diesel kunnen hebben ?

Daarnaast vroeg ik me af hoe vaak deze problemen voorkomen. Ik begrijp dat mensen hier met name iets plaatsen als er iets mis is en geen reactie plaatsen "bij mij niks aan de hand".
Als ik alleen kijk naar dit enorme draadje en nog een paar draadjes zie met vergelijkbare onderwerpen, vraag ik me af hoe je dit van te voren kunt inschatten cq voorkomen of dat we geen mini moeten kopen (is eigenlijk geen optie). :D De reden is dat een toekomstige mini vooral door mijn vrouw zal worden gereden naar haar werk en ik niet wil dat ze tegen allerlei problemen aanloopt met enorme kosten als resultaat.

Kortom alle tips zijn meer dan welkom.

Groeten,
Marc
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 sep 2013, 19:08

Marc,

De laatste aanpassing door een dealer mbt het distributiesysteem van een Cooper s zou het probleem moeten oplossen. Echter zelf heb ik mijn toenmalige Cooper s weggedaan. In 2010, volgens mij rond september heeft mini weer een kleine facelift doorgevoerd. Waar o.a. Ook een aanpassing met de motor. Details ontbreken mij, maar ik weet dat een groot deel vervangen is door BMW onderdelen. Zelf rijdt ik weer in een Cooper s (Roadster) zonder problemen.

Persoonlijk zou ik zelf een S van 2006 t/m 2010 nooit meer aanschaffen maar dat komt omdat ik echt heel veel problemen heb gehad.

In de one of normale Cooper speelt dit specifieke probleem niet.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
MiniV
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 nov 2013, 16:31

Shit zeg ik voel me nu wel ongelukkig. Mijn Mini begon van de zomer met ratelen, eerst zachtjes, toen erger. Volgens de dealer hier (Breeman) stond ie bijna droog (en dat betekent dat ie in 3500 km 4 liter verbruikt zou hebben). Daarna ben ik aan het bijvullen geslagen en dat kan ik dus iedere 1000 km doen. Het ratelen blijft.

En nu net hoor ik dat het stuurhuis vervangen moet worden, wegens slijtage. Wat is dit voor een bak!

PS de Mini is een Cooper S uit 2007.
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

13 nov 2013, 07:24

Mijn Mini Cooper S is ook uit 2007. Na vele ratelproblemen en vervangen van distributie is uiteindelijk een zuiger stuk gegaan. Daarna is het blok vervangen door een zogenaam AT ruildeel. Het blok waar de zuigers in zitten is dus in zijn geheel vervangen. Na een korte juridische strijd (zorg voor een rechtsbijstand!) is dit kostenloos gebeurd. Eigenlijk zou BMW al die Mini's teruggeroepen moeten hebben, maar blijkbaar hebben ze teveel macht om dit te voorkomen. Mijn advies is om je rechtsbijstand in te schakelen. Die ratelproblemen zijn wel degelijk bekend bij BMW/MINI en ze zouden de problemen kostenloos voor je moeten verhelpen. Jurispudentie genoeg! Mocht je informatie nodig hebben laat het me weten! Succes!

PS. Ze hebben mijn blok vervangen bij 30.000 km en de teller staat nu op 50.000 km. Na vervanging heb ik geen enkel probleem meer met de auto gehad. Maar dit zal ongetwijfeld ook te maken hebben met het uitstekende onderhoud door Beek Auto Racing :D (na vervanging van het blok ben ik nooit meer naar een dealer geweest).
Laatst gewijzigd door MCmies op 13 nov 2013, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

13 nov 2013, 08:20

Is dit het verschil tussen de N14 en de N18 blokken? Volgens mij zijn de problemen met de N14 blokken een stuk hoger tov de N18 blokken waar deze modificatie is doorgevoerd.
Tijdens het monteren van de dump-valve merk je ook dat je bij een N18 blok hem er eens stuk moeilijker geplaatst krijgt tov het N14 blok...
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 nov 2013, 08:24

louisvdd76 schreef:Is dit het verschil tussen de N14 en de N18 blokken? Volgens mij zijn de problemen met de N14 blokken een stuk hoger tov de N18 blokken waar deze modificatie is doorgevoerd.
Tijdens het monteren van de dump-valve merk je ook dat je bij een N18 blok hem er eens stuk moeilijker geplaatst krijgt tov het N14 blok...
N14 is toch een PSA motor en de N18 volledig BMW zoals ook in de 1- en 3-serie is te vinden?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
vddh
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 nov 2013, 19:24

Mooi onderwerp dit, haha ik ga altijd maar gewoon naar de dealer als het om motorische zaken gaat
S-67
Be Mini
Be Mini

07 jan 2014, 12:47

http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests ... erMerkType" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens de ANWB is er een terugroepactie voor motoren met distributieproblemen... Alleen is die terugroepactie dan voor het vervangen van een kettingspanner, of meteen alles? Begrijp ik nu dat bij problemen bijna 100% van de gevallen dit vergoedt wordt door de dealer tegenwoordig?

Mijn auto heeft inmiddels 91000 km, geen probleem tot nu toe al ratelde hij wel een klein beetje laatst toen het koud was. Binnenkort daarvoor ff naar de dealer.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 feb 2014, 10:31

Ik heb ook de Cooper en hetzelfde probleem.
Als hij het eerste kwartier nog niet op temperatuur is, komt er idd. een hoop herrie uit de motorkap, ook tikken.
Het klinkt wel als een distributieketting die te veel speling heeft,
maar ik lees ook dat het de injectoren kunnen zijn ( vlg. mij tikken die alleen ),
en na een motorolie verversing zou het ook iets minder zijn. :roll:

Het klinkt iig voor geen meter, en ben er ook niet blij mee.
Marcel Always Open
Cabrio-King

22 feb 2014, 12:09

Romano
N16 = one/cooper
N18 = cooperS vanaf ergens in 2011

Cooper heeft totaal niet de problemen van dit topic.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 feb 2014, 12:41

N16 heeft het probleem dacht ik niet van het ratel geluid.
Vermoedelijk zijn dit de injectoren die wat meer tikken. Niet iets om je zorgen over te maken denk ik.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”