Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Marcel Always Open
Cabrio-King

16 apr 2011, 09:50

he "moppie" :lol: slecht bericht zeg
wat is precies jouw historie met betrekking tot de "dieselratel"?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
moppie
One wheel wonder
One wheel wonder

16 apr 2011, 11:02

Wat betreft de dieselratel kan ik kort zijn, ik had er geen, of niet opgemerkt.
Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

16 apr 2011, 17:01

moppie schreef:Vorige week zondag gebeurde het dan met onze cooper s, het lampje motorstoring ging branden. De auto trok niet meer, de motor pruttelde en het leek wel of we in een brommobiel reden. Gelukkig zijn we heelhuids thuisgekomen. 's Maandags meteen de dealer gebeld en daarna de BMW service. De wagen werd opgehaald door de sleepdienst en mijn vrouw kreeg een leenauto mee met de mededeling dat deze om 5 uur terug moest zijn want ze hadden hem nodig. 's Middags kwam het telefoontje van de dealer: we hebben de motor bekeken, maar kunnen op dit moment niet verder, moeten contact opnemen met BMW. Bereid je maar op het ergste voor. Ja wacht even, we hebben nog twee weken garantie. Ja klopt, het valt gewoon onder de garantie. En de leenauto mag u gewoon blijven rijden. Donderdag weer telefoon, we hebben de motor onderzocht met een endoscoop en er is vanalles mis mee (3 jaar oud en 40.000 gereden). Volgens mijn vrouw zeiden ze iets over slijtage zuigers en dergelijke. Maar we krijgen een nieuwe motor erin. Het kan wel even duren want de motor moet besteld worden en dergelijke. Vandaag is mijn vrouw enkele spulletjes uit de auto gaan halen, was de oude motor er al uit en lag er al een nieuwe gereed. Was op voorraad. Ik vraag me af of zit een 2011 motor is of een zelfde als er al in zat, dus uit 2008? Heb zelf geen tijd gehad om er naartoe te gaan.

\x/iel
Dit klinkt allemaal heel bekend: de status van mijn auto is dat Mini Amsterdam de auto heeft onderzocht en een foto opstuurde van een kapotte zuiger. Er lekt ergens olie binnen in de motor. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld, dus ik heb die achter de hand. Ik heb de dealer verzocht een nieuwe motor bij de fabriek te bestellen. Ik neem aan dat je aan het nummer op het blok kunt checken of het een nieuw blok is. Goed om te horen dat jullie een nieuw blok hebben gekregen (daar ga ik van uit tenminste). Sterkte met de auto!
moppie
One wheel wonder
One wheel wonder

21 apr 2011, 21:31

Heb zelf kontakt gehad met de chef werkplaats. Men heeft geconstateerd dat er een stuk van een bougie is afgebroken. Dit stukje heeft de cilinderwand dusdanig beschadigd dat er een nieuwe motor inkomt. Volgende week is ie klaar en begint onze mini aan zijn tweede jeugd... :-)
Gelukkig gebeurde dit binnen de mini next garantieperiode, anders was het een hele dure grap geworden.

\x/iel
Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

27 jun 2011, 23:59

M-iNdO schreef:Zoals jullie misschien al weten hebben ze bij mij onlangs de gehele distributie vervangen nadat ik 2x een melding van een motorstoring had (er zat +/- 2 weken tussen de meldingen). Ik mocht er niet meer mee verder rijden omdat ik anders de motor zou kunnen beschadigen.

Nu valt het mij op dat ik na de reparatie ook geen enkele keer meer last heb gehad van het ratel/dieselgeluid (terwijl ik dat normaliter wel had verwacht). Het motorblok lijkt mooier dan ooit te lopen, zou ik dan nu ook gelijk van het vervelende ratel/dieselgeluid af zijn?
Aaargh, ik heb te snel geroepen! Nu is het ratel/dieselgeluid weer terug :( en hoe!
Het is nu erger dan ooit maar nu is er wel een peil op te trekken wanneer het voorkomt.........nu heb ik sowieso het iedere keer als ik de auto koud start. Het klinkt nu nog beroerder dan vroeger en het lijkt iets langer hoorbaar/merkbaar te zijn.
Het wordt wel minder/verdwijnt naarmate het blok warmer wordt.

Dit mag toch niet gebeuren?!

Hoe moet ik dit aanpakken?, wat is de oplossing? Ik heb een en al ellende met deze auto!
Ik wil er geen cent meer aan uitgeven, dat is wel wat ik zeker weet.

Ik hoor graag jullie advies/ervaringen.

Alvast bedankt.
your non average MINI driver
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 jun 2011, 06:50

de dealer moet dit toch oplossen voor je :roll: Je hebt toch garantie op de reparatie ?? als dit niet het geval is zou ik toch nog eenmaal de kettingspanner vervangen (92 euro) misschien dat het dan is opgelost en kun je er weer wat van genieten :wink:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 jun 2011, 14:45

Het is een open deur, maar heb je er genoeg olie in zitten, dit wil soms ook helpen. Zo niet, dan een hoop stennis maken bij de dealer. Dit kan gewoon niet en moeten ze oplossen. Wat speedy ook zegt, je hebt garantie op de reparatie!
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jun 2011, 23:20

De dealer wijzen op de PUMA maatregel die er over is
nr. staat wat bladzijden terug, anders de dealer zelf in het groet PUMA boek laten opzoeken :P

En zoals Jan (Parklaneworks) zegt en ikzelf ook constateer, wel zorgen dat er altijd voldoende olie inzit.
(controleer zelf wekelijks en hou het peil op max)
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 jun 2011, 08:55

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het peilen van de olie in een MINI echt enorm onduidelijk. De peilstok zit altijd onder de olie, maar ik kan nooit exact bepalen waar nou de grens ligt. Iemand nog tips?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

29 jun 2011, 09:34

als alle ringetjes op de stok olie hebben dan is het max ;)
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 jun 2011, 13:01

Spollie schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het peilen van de olie in een MINI echt enorm onduidelijk. De peilstok zit altijd onder de olie, maar ik kan nooit exact bepalen waar nou de grens ligt. Iemand nog tips?
De dealer heeft tegen mij gezegd, dat ik moet peilen als de motor nog warm is, +/- 5 minuten na uitzetten motor of zoals de dealer zei, bijv. na het tanken bij een bezinestation (auto moet wel even stil hebben gestaan)
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

02 jul 2011, 00:29

parklaneworks schreef:Het is een open deur, maar heb je er genoeg olie in zitten, dit wil soms ook helpen. Zo niet, dan een hoop stennis maken bij de dealer. Dit kan gewoon niet en moeten ze oplossen. Wat speedy ook zegt, je hebt garantie op de reparatie!
Die open deur heb ik waarschijnlijk helemaal gemist :oops: :oops: :oops: :oops:
Wat stom van mij maar tegelijkertijd ben ik nu ook blij en opgelucht.

Ik was al van plan om mijn olie bij te vullen maar toevallig kreeg ik van de week ook heel snel zo'n oliekannetje in het display van de boordcomputer te zien. Moest toch tanken en gelijk maar olie gekocht. Later gelijk olie bijgevuld, starten..........en.........ja hoor! Geen ratel/dieselgeluid meer te bekennen sindsdien.

Echt nooit aan de olie gedacht, ging er vanuit dat het wel in orde zou zijn na de laatste keer dat de auto bij de dealer was.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet geregeld het oliepeil check :oops: Hoe vaak moet je dit eigenlijk doen?

Ben blij dat ik niet bij de dealer heb zitten klagen over dat geluid want dan zou ik echt voor lul staan hehe
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

02 jul 2011, 00:31

Spollie schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het peilen van de olie in een MINI echt enorm onduidelijk. De peilstok zit altijd onder de olie, maar ik kan nooit exact bepalen waar nou de grens ligt. Iemand nog tips?
Ja, dat blijf ik ook altijd onduidelijk vinden :oops:
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

02 jul 2011, 00:32

Iedereen nog bedankt voor jullie reacties/adviezen

Dat waardeer ik enorm!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2011, 13:15

Top dat het is opgelost! :icon_top:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”