wat is precies jouw historie met betrekking tot de "dieselratel"?
Dit klinkt allemaal heel bekend: de status van mijn auto is dat Mini Amsterdam de auto heeft onderzocht en een foto opstuurde van een kapotte zuiger. Er lekt ergens olie binnen in de motor. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld, dus ik heb die achter de hand. Ik heb de dealer verzocht een nieuwe motor bij de fabriek te bestellen. Ik neem aan dat je aan het nummer op het blok kunt checken of het een nieuw blok is. Goed om te horen dat jullie een nieuw blok hebben gekregen (daar ga ik van uit tenminste). Sterkte met de auto!moppie schreef:Vorige week zondag gebeurde het dan met onze cooper s, het lampje motorstoring ging branden. De auto trok niet meer, de motor pruttelde en het leek wel of we in een brommobiel reden. Gelukkig zijn we heelhuids thuisgekomen. 's Maandags meteen de dealer gebeld en daarna de BMW service. De wagen werd opgehaald door de sleepdienst en mijn vrouw kreeg een leenauto mee met de mededeling dat deze om 5 uur terug moest zijn want ze hadden hem nodig. 's Middags kwam het telefoontje van de dealer: we hebben de motor bekeken, maar kunnen op dit moment niet verder, moeten contact opnemen met BMW. Bereid je maar op het ergste voor. Ja wacht even, we hebben nog twee weken garantie. Ja klopt, het valt gewoon onder de garantie. En de leenauto mag u gewoon blijven rijden. Donderdag weer telefoon, we hebben de motor onderzocht met een endoscoop en er is vanalles mis mee (3 jaar oud en 40.000 gereden). Volgens mijn vrouw zeiden ze iets over slijtage zuigers en dergelijke. Maar we krijgen een nieuwe motor erin. Het kan wel even duren want de motor moet besteld worden en dergelijke. Vandaag is mijn vrouw enkele spulletjes uit de auto gaan halen, was de oude motor er al uit en lag er al een nieuwe gereed. Was op voorraad. Ik vraag me af of zit een 2011 motor is of een zelfde als er al in zat, dus uit 2008? Heb zelf geen tijd gehad om er naartoe te gaan.
\x/iel
Aaargh, ik heb te snel geroepen! Nu is het ratel/dieselgeluid weer terugM-iNdO schreef:Zoals jullie misschien al weten hebben ze bij mij onlangs de gehele distributie vervangen nadat ik 2x een melding van een motorstoring had (er zat +/- 2 weken tussen de meldingen). Ik mocht er niet meer mee verder rijden omdat ik anders de motor zou kunnen beschadigen.
Nu valt het mij op dat ik na de reparatie ook geen enkele keer meer last heb gehad van het ratel/dieselgeluid (terwijl ik dat normaliter wel had verwacht). Het motorblok lijkt mooier dan ooit te lopen, zou ik dan nu ook gelijk van het vervelende ratel/dieselgeluid af zijn?
De dealer heeft tegen mij gezegd, dat ik moet peilen als de motor nog warm is, +/- 5 minuten na uitzetten motor of zoals de dealer zei, bijv. na het tanken bij een bezinestation (auto moet wel even stil hebben gestaan)Spollie schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het peilen van de olie in een MINI echt enorm onduidelijk. De peilstok zit altijd onder de olie, maar ik kan nooit exact bepalen waar nou de grens ligt. Iemand nog tips?
Die open deur heb ik waarschijnlijk helemaal gemistparklaneworks schreef:Het is een open deur, maar heb je er genoeg olie in zitten, dit wil soms ook helpen. Zo niet, dan een hoop stennis maken bij de dealer. Dit kan gewoon niet en moeten ze oplossen. Wat speedy ook zegt, je hebt garantie op de reparatie!
Ja, dat blijf ik ook altijd onduidelijk vindenSpollie schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het peilen van de olie in een MINI echt enorm onduidelijk. De peilstok zit altijd onder de olie, maar ik kan nooit exact bepalen waar nou de grens ligt. Iemand nog tips?
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors