Heb geen risico meer genomen en de garage heeft bevestigd alles onder garantie te vervangen.

Code: Selecteer alles
Het is mogelijk mits aanvraag bij mini om tussen te komen tot 60 maanden
Update:MCmies schreef:Hoi Minivrienden,
Mijn MCS is van september 2007 en is in 2009 de eerste keer gerepareerd, waarbij ze de ketting hebben vervangen. In de loop van 2010 is het euvel toch weer teruggekomen en toen het dit jaar te erg werd heb ik eerst contact opgenomen met Mini Nederland. Die verwezen mij weer naar Mini Amsterdam, waar hij toen gekocht en gerepareerd is. Mijn garantie was al voorbij, maar ze hebben "coulance" toegepast en de materialen betaald en een gedeelte van het arbeidsloon. En weer hebben ze de ketting vervangen. Al met al komt de rekening voor mij, inclusief 6 dagen huurauto, op 900 euro.
Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering gebeld en na 5 minuten waren ze er al uit. We staan volledig is ons recht: zoals met ieder product wat je koopt mag je verwachten dat in dit geval de auto dit soort gebreken de eerste jaren zeker niet mag vertonen. Ze hebben echter afgewogen wat een zaak tegen Mini Nederland gaat kosten en mij afbetalen. Dus ze hebben alle kosten van mij vergoedt, waarmee de zaak voor hun is afgedaan.
Al met al raad ik alle bezitters van een MCS met dieselratel aan hun rechtsbijstandverzekering in te schakelen (als je zo'n verzekering hebt natuurlijk).
Iedereen succes!
Groeten,
Michel
Dank je wel voor de informatie en tips! Ik ben al ontzettend veel informatie over dit probleem tegengekomen de afgelopen jaren. Maar helaas niets bewaard. Dus ik zal weer een "sufsessie" doen en van alles een schermprint maken. Ik zag op Amerikaanse forums ook heel veel nuttige informatie over het technische probleem met veel uitleg erbij.works915 schreef:Erg balen. Op zich komt het rechtsbijstand verhaal bekend voor. Ons was destijds nog geadviseerd om een dossier aan te leggen van de gemaakte kosten onder garantie en na garantie met betrekking tot het ratelgeluid (werkplaatsfakturen, kan je gewoon opvragen) en documentie van dit probleem in het algemeen (prints van het internet rond dit probleem). Je zou hierdoor sterker staan omdat het een wereldwijd probleem is waarbij in de dealer verantwoordelijk is voor de oplossing. Duurt trouwens wel lang voor het onderzoek verder gaat. Vraag dan ook of mensen van MINI NL zijn langs geweest. Bij ons zijn ze een paar keer geweest voor eigen onderzoek naast de dealer onderzoek.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors