Ik vond het erg gaaf om mee te rijden, vooral de bochtjes was
Topsnelheid Mini Cooper S?
- svendekoster
- Enthousiast

Bericht
Hoe rij je een nieuwe wagen goed in?
Concreet: what to do? And what not to do?
Ik ben er zeker van dat jullie hier zinnige antwoorden op hebben...
Wat is 'goed inrijden' precies?CooperS-lightningblue schreef:Goed inrijden, erg belangrijk én niet te vergeten de factoren die op dat moment meespelen (wind, bandenspanning, benzine, gewicht van de auto, enzovoorts)Des schreef:Hmmm, dat is aanzienlijk meer dan wat ik uit mijn Mini heb weten te halen, op GPS 226 km/h heuvel af en 218 km/h op een vlak stuk. Wat me wel 100% meevalt is hoe stabiel de Mini is op die snelheden.
Hoe rij je een nieuwe wagen goed in?
Concreet: what to do? And what not to do?
Ik ben er zeker van dat jullie hier zinnige antwoorden op hebben...
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

Bericht
Je netjes aan het boekje houden, zeker de eerste 1000 km. Daarna kan het hogere tempo en volgas geven niet zo gruwelijk veel kwaad, zolang je het maar niet langdurig doet.
Bijv. van een 80km/h naar een 120 km/h weg, kan je hem best eens in z'n 4 o.i.d. doortrekken tot je aan de gewenste snelheid zit. Ik heb me netjes aan de 160 km/h grens gehouden de eerste 2000 km en ben daarna rustig het tempo op gaan voeren. Inmiddels is het voor mij vol knallen.
Bijv. van een 80km/h naar een 120 km/h weg, kan je hem best eens in z'n 4 o.i.d. doortrekken tot je aan de gewenste snelheid zit. Ik heb me netjes aan de 160 km/h grens gehouden de eerste 2000 km en ben daarna rustig het tempo op gaan voeren. Inmiddels is het voor mij vol knallen.

- Rafmaninov
- Nieuwsgierig

Bericht
Re: Topsnelheid Mini Cooper S?
228,5 km/h op de teller, met een getuige. Veel lawaai, maar wel stabiel. 230 km/h zit er zeker in, maar 240? Enkel als het aardig bergaf gaat en met een strakke wind in de rug op zacht asfalt.Des schreef:Wat is jullie top snelheid?
- Des
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ja 237 op de TomTom en 248 op de teller en inderdaad in de slipstream van Golden-loks!Sid schreef:@ kaj, wat hadden wij ookalweer richting ring erop staan? 237 op de tomtom?

- William Blake
- Bijna verslaafd

Bericht
239 kmh op de teller van een Clubman S, volledig platte baan.
Zat nog meer in
mijn dealer beweert dat Clubmans iets sneller gaan door de beter stroomlijn
Zat nog meer in
mijn dealer beweert dat Clubmans iets sneller gaan door de beter stroomlijn
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors