Aankoop R56 Cooper S of toch maar Cooper
- speedy
- NMC Legend
- WJFS
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Aankoop R56 Cooper S of toch maar Cooper
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als The Shift.
Zoek ook een Cooper S, heb er een gezien uit 2007. 100.000 km. Duitse auto met aantoonbare historie. Koude start gehoord, geen enkel probleem. Uit voorzorg vervangt de dealer voor aflevering toch de spanner.
Nu zit ik er met 100.000 km(puur omdat ik mijn auto's altijd rond de 70.000 kocht en rond de 100.000 verkocht). Ik rij ongeveer 10 a 15.000 km per jaar.
Wat is jullie advies/ervaring?
Zoek ook een Cooper S, heb er een gezien uit 2007. 100.000 km. Duitse auto met aantoonbare historie. Koude start gehoord, geen enkel probleem. Uit voorzorg vervangt de dealer voor aflevering toch de spanner.
Nu zit ik er met 100.000 km(puur omdat ik mijn auto's altijd rond de 70.000 kocht en rond de 100.000 verkocht). Ik rij ongeveer 10 a 15.000 km per jaar.
Wat is jullie advies/ervaring?
- speedy
- NMC Legend
Bericht
verkoop je hem bij 130.000 dat haalt die echt wel :-)
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Kilometerstand alleen heeft geen waarde. Hoe de auto de kilometers heeft afgelegd des te meer.
Een motor inspectie bij een Cooper S geeft je een goede indicatie van de staat van de motor.
De problemen van een R56 S komen met name in de diverse fora legio voor vanwege de simpele reden dat in deze fora alle problemen worden besproken.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar import auto's, puur vanwege het feit dat er bijv in D en in F vaak per rit langere afstanden worden gereden ( motor goed warm, minder schakelmomenten, minder starts en stops, minder in en uitstappen enz.), wat de algehele conditie van de auto ten goede komt. En ja er zijn zeker uitzonderingen, maar na 22 jaar auto's importeren zie ik toch een duidelijke rode draad in de import.
Een motor inspectie bij een Cooper S geeft je een goede indicatie van de staat van de motor.
De problemen van een R56 S komen met name in de diverse fora legio voor vanwege de simpele reden dat in deze fora alle problemen worden besproken.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar import auto's, puur vanwege het feit dat er bijv in D en in F vaak per rit langere afstanden worden gereden ( motor goed warm, minder schakelmomenten, minder starts en stops, minder in en uitstappen enz.), wat de algehele conditie van de auto ten goede komt. En ja er zijn zeker uitzonderingen, maar na 22 jaar auto's importeren zie ik toch een duidelijke rode draad in de import.
- WJFS
- Leerling Mini lid
- Atrak
- One wheel wonder
Bericht
Vergeet alleen niet dat import wagens die niet van een Duitse dealer afkomstig zijn vaak met de kilometerstanden is gespeeld.
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Dit is grote flauwekul, een fabeltje die de nederlandse autobranche graag in stand houdt.Atrak schreef:Vergeet alleen niet dat import wagens die niet van een Duitse dealer afkomstig zijn vaak met de kilometerstanden is gespeeld.
- speedy
- NMC Legend
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Dan is iedereen duidelijk gewaarschuwd.
Dat bewijs heb ik nog nooit ergens kunnen vinden. Als jij dat hebt lijkt me dit heel mooi dat dit bewijs in een nieuw sticky topic op dit forum wordt gezet.speedy schreef:eerder andersom ja.
dat is wel bewezen.
Dan is iedereen duidelijk gewaarschuwd.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
nou genoeg programma's op tv geweest waarin ze laten zien hoe er in Nederland met km standen word geknoeid en er ook nog haast geen straffen op staan.
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Daar komt bij dat wat tv programma's laten zien ook graag spectaculair en groots wordt gebracht. Ja kilometers worden terug gedraaid, maar niet bij alle auto's en zeker niet specifiek of alleen bij import auto's.
Even voor de beeldvorming, kilometerteller terugdraaien voor commercieel gewin is strafbaar. Bij import komt er bovenop de tellerfraude ook nog eens de component fiscale fraude bij (willens en wetens bewust de belasting ontduiken en misleiden).
Nederland ? Het ging toch over de kilometerteller frauderende Duitse niet-autodealers oftewel de handelaren ?.speedy schreef:nou genoeg programma's op tv geweest waarin ze laten zien hoe er in Nederland met km standen word geknoeid en er ook nog haast geen straffen op staan.
Daar komt bij dat wat tv programma's laten zien ook graag spectaculair en groots wordt gebracht. Ja kilometers worden terug gedraaid, maar niet bij alle auto's en zeker niet specifiek of alleen bij import auto's.
Even voor de beeldvorming, kilometerteller terugdraaien voor commercieel gewin is strafbaar. Bij import komt er bovenop de tellerfraude ook nog eens de component fiscale fraude bij (willens en wetens bewust de belasting ontduiken en misleiden).
- speedy
- NMC Legend
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Excuus is niet nodig hoor.
Iedereen op het forum mag wat mij betreft zijn of haar mening vrijuit op schrijven, zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat.
Dat maakt de topics soms ook heel interessant
, en je leert nog eens wat over je mini ook !

Iedereen op het forum mag wat mij betreft zijn of haar mening vrijuit op schrijven, zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat.
Dat maakt de topics soms ook heel interessant

- speedy
- NMC Legend
Bericht
Ik heb nu drie keer een mini bij een handelaar gekocht
1x in Nederland
1x in Frankrijk
1x in Duitsland
en is mij allemaal perfect bevallen en denk als je een beetje gezond verstand gebruikt je bij een handelaar best een leuke/betrouwbare auto kunt kopen mits je niet voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten want dan gaat het vaak mis.
1x in Nederland
1x in Frankrijk
1x in Duitsland
en is mij allemaal perfect bevallen en denk als je een beetje gezond verstand gebruikt je bij een handelaar best een leuke/betrouwbare auto kunt kopen mits je niet voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten want dan gaat het vaak mis.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors