Centrale deur vergrendeling spontaan ermee opgehouden
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Re: Centrale deur vergrendeling spontaan ermee opgehouden
Dat komt echt wel goed, gelukkig dat de BMW/MINI dealer dezelfde mening is toe bedaan dat het opgelost moet/gaat worden. Zelfs de ruithersteller had in het gesprek met de dealer al excuses gemaakt en vroeg aan de dealer, "die meneer zelf wel boos zijn". Aangegeven bij de dealer dat kwaad/boos gaan worden niets toevoegt, wel enigszins teleurgesteld dat alles een beetje tegenzit "waar gewerkt wordt vallen nu eenmaal wel eens spaanders" dus als het goed opgelost wordt dan kan ik er mee leven. Tevens wil ik de dealer ook te vriend houden, wil mijn auto daar graag in onderhoud houden dus we gaan even van een goede afloop uit.
- Marcel1973
- 4 op een rij!
Bericht
Wat een gedoe heb je ermee, nog los van al het regelen ervan...
Weet je wel gelijk wat je aan de dealer en garantie hebt, dat dan weer wel...
Succes en we horen t wel!
Weet je wel gelijk wat je aan de dealer en garantie hebt, dat dan weer wel...
Succes en we horen t wel!
Mini Cooper S | R53
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Vandaag de MINI Cooper aangeboden voor wederom een nieuwe voorruit. Vanavond was ie nog niet klaar omdat de ruithersteller zeker wil zijn dat de kit goed gedroogd is en dat alles waterdicht is. Nieuwe spiegel is ook al geplaatst en de centrale deurvergrendeling werkt ook weer. Kan hem morgen ophalen, na een BMW 3-serie en 1-serie die ik als vervangend vervoer al mee gekregen had, nu een BMW 2-serie diesel als vervangend vervoer met alle toeters en bellen erop. Moet zeggen dat die BMW's fantastisch rijden en ook deze weer met een fantastische zit (sport stoelen) en veel luxe.
Morgen weer omruilen
Morgen weer omruilen

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Joh, wat een hoop narigheid.. Lekker 'vakwerk' geleverd. Hoop voor je dat het nu eindelijk opgelost wordt.. We duimen even mee met je.

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Vandaag de MINI Cooper weer opgehaald, nieuwe voorruit met voorruitverwarming is geplaatst en er zit ook een nieuwe binnenspiegel in met een extra future, geïntegreerde universele afstandsbediening voor maximaal drie handzenders voor de bediening van verschillende systemen zoals een garagedeur of huisalarm systeem.
De centrale deurvergrendeling werkt gelukkig ook weer, ik, maar vooral de buren werden een beetje gek van het alarmsignaal dat af ging zodra je de deur opende (mbv de geïntegreerde sleutel), je kan dan het alarm pas afzetten door de sleutel/afstandsbediening in het contactslot te steken maar je kon dus niet voorkomen dat je even herrie maakte.
Gelukkig vandaag veel regen en alles blijft binnen droog, so far so good. De komende dagen gaat het
s' avonds ook weer vriezen dus dan maar even de voorruitverwarming testen.
Na 3 pogingen, wat proefritjes met diverse nieuwe BMW modellen (positieve bijkomstigheid) toch weer blij dat de MINI weer OK is, kunnen we weer lekker sturen in de Cooper
Voor wat betreft de Centrale Deur Vergrendeling kan ik het volgende melden vwb de werking bij een R56 aangezien ik me er in heb verdiept mbv de service manual (BP):

De centrale deurvergrendeling werkt gelukkig ook weer, ik, maar vooral de buren werden een beetje gek van het alarmsignaal dat af ging zodra je de deur opende (mbv de geïntegreerde sleutel), je kan dan het alarm pas afzetten door de sleutel/afstandsbediening in het contactslot te steken maar je kon dus niet voorkomen dat je even herrie maakte.
Gelukkig vandaag veel regen en alles blijft binnen droog, so far so good. De komende dagen gaat het
s' avonds ook weer vriezen dus dan maar even de voorruitverwarming testen.
Na 3 pogingen, wat proefritjes met diverse nieuwe BMW modellen (positieve bijkomstigheid) toch weer blij dat de MINI weer OK is, kunnen we weer lekker sturen in de Cooper

Voor wat betreft de Centrale Deur Vergrendeling kan ik het volgende melden vwb de werking bij een R56 aangezien ik me er in heb verdiept mbv de service manual (BP):
- In de auto sleutel zit een elektronische identificatie zender. Het centrale deurvergrendeling systeem reageert op het sleutel radio signaal voor (autorisatie) toegang en starten van de auto
- In je binnenspiegel zit dus de ontvanger die het ID signaal van de autosleutel naar de deurvergrendeling module (CAS = Car Access System) stuurt, als het signaal geïdentificeerd is en juist is bevonden wordt de auto ontgrendeld en kan de auto gestart worden
- Je autosleutel ID zender batterij wordt opgeladen via een transponder in de Start/Stop unit (contact slot). In de service manual wordt aangegeven dat sleutels die voor langere tijd niet gebruikt worden, dat de interne batterij kapot gaat dus het advies, mocht je 2 sleutels hebben om ze beiden regelmatig te gebruiken. Leg je er 1 weg kan het zijn dat je als je de auto ooit verkoopt dat de 2de sleutel niet meer werkt

- ThePuffle
- Enthousiast
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Ben super blij voor je Milco dat alles naar tevredenheid is opgelost. 

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Mooi dat het weer werkt. Sleutel worden beide gebruikt hier. Ilse door de week haar sleutel... en ik af en toe in het weekend...
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors