Oproep Tros Radar Mini Cooper S
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
ik heb het bij onze beide MINI's gehad, maar dito werd allemaal zonder problemen of gezeur onder garantie hersteld.Ik denk dat het voornamelijk aan de dealer ligt of ze problemen wel of niet willen oplossen.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Tros Radar
- Nieuw Lid
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
In welk opzicht verschillen een R53 en een R56 dan van elkaar(chrysler/Peugeot)
die problemen moeten dan ook bij een 207 aanwezig zijn en hoe gaan die er mee om?
die problemen moeten dan ook bij een 207 aanwezig zijn en hoe gaan die er mee om?
Berthil schreef:Geen idee, ik werk niet bij BMW en heb de motor niet gebouwd.griendar schreef:wat is vlg jou de achterliggende oorzaak van dit alles?
Het zou goed zijn dat, zoals Marcel schrijft, de oncoöperatieve houding van MINI aan de kaak word gesteld.
Hoe vaak ik hier niet al gelezen heb dat iemand zich meld met het ratelprobleem bij de dealer en steevast het antwoord is 'wij weten van niks, u bent de eerste' terwijl meerdere uit de club bij dezelfde dealer zijn geweest met hetzelfde probleem en er al wel wat is gedaan onder garantie na veel moeite.
Ik hoop dat iemand kan morgen zodat MINI ook vertegenwoordigd is.
Er zijn veel leden die het forum pas na hun werk lezen.Tros Radar schreef:Dus, wie kan en voelt zich geroepen?
Door de late berichtgeving zou het goed zijn als de Tros ook vanavond nog bereikbaar is voor aanmeldingen.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
R53 en R56 hebben een compleet ander blok, dat zou je als MINI rijder toch wel moeten weten. 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- kroezeder
- Mod virus alert!
- Locatie: waalwijk
Bericht
tja blijft een vreem en raar verhaal.
bij peugeot forum lossen ze het zo op :
zij hebben ook problemen maar weer andere wellicht een oplossing voor de club ?
Beste Forumlezers Peugeot
Allereerst even kort voorstellen:
Wij zijn een groep THP 1.6 bezitters die de afgelopen jaren te maken hebben gehad met klachten m.b.t. tot de 1.6 THP motor die door zowel Peugeot als ook Citroen in verschillende modellen gevoerd wordt. Deze problemen zijn ook op dit forum uitgebreid beschreven. Kort samengevat:
- Melding emissiestoring;
- Wegvallen vermogen;
- Motor raakt in zogenaamde noodloop.
De oorzaak van deze problemen is ook in dit forum helder toegelicht. Het betreft een tandwiel die de distributieketting aandrijft. Dit tandwiel is niet spelingsvrij op de krukas gemonteerd. Gevolg hiervan dat de distributietiming "van tijd" raakt. De motor krijgt teveel brandstof toegevoegd (brandstofverbruik neemt met zo’n 10% toe) waardoor er een signaal wordt afgegeven zodat de safe mode (noodloop) van de motor wordt ingeschakeld. Deze safe mode heeft als gevold dat de turbo wordt uitgeschakeld.
Als eerste groep 1.6 THP bezitters zijn wij tegen een aantal problemen opgelopen:
- Verkeerde diagnose van het probleem met als gevolg dat er “verkeerde” reparaties uitgevoerd zijn;
- Indien diagnose vastgesteld na de garantieperiode (2 jaar), (gedeeltelijk) de kosten hiervan zelf moeten dragen;
- Veel onbegrip (mede door onjuiste informatie vanuit PSA concern) bij de leverende bedrijven voor de problematiek. Wij willen wel duidelijk maken dat er Peugeot/Citroen dealers zijn die de klant wel serieus hebben genomen.
Omdat wij van mening zijn dat het hier een constructiefout betreft welke onafhankelijk van de gegeven garantietermijn moet worden gerepareerd, zijn verschillende van ons in gesprek gegaan met de dealers die de auto geleverd hebben. Dit heeft de afgelopen 2 jaren geleid tot wisselend succes. Sommigen hebben onder “coulance” een (gedeelte) van de kosten vergoed gekregen, sommigen nul op rekest.
De 1.6 THP motor wordt op verschillende modellen van Peugeot en Citroen geleverd. Op de verschillende fora is ondertussen duidelijk geworden dat het probleem niet alleen bij de eerste groep bezitters optreedt.
Als gevolg hiervan hebben wij besloten om een aantal weken geleden collectief actie te ondernemen. Naar aanleiding van een bezoek aan een advocaat gespecialiseerd in consumentenrecht is er (in eerste instantie) contact opgenomen met Peugeot Nederland B.V. Naar aanleiding hiervan heeft Peugeot zelf contact opgenomen met Citroen Nederland B.V. (zijn 2 los van elkaar opererende importeurs). In de (telefonische) gesprekken die tot op heden gevoerd zijn, hebben wij de indruk gekregen dat het probleem door Peugeot erkend wordt. Omdat wij Peugeot / Citroen de gelegenheid willen geven het probleem ook daadwerkelijk serieus te willen oplossen (bij voorkeur pro-actief), is er vooralsnog geen juridische actie ondernomen.
Wel hebben wij een aantal duidelijke doelen met onze actie voor ogen:
- Serieuze erkenning door Peugeot / Citroen van het probleem zoals hierboven beschreven;
- Klanten die de afgelopen jaren op eigen rekening (gedeeltelijk) de kosten van de verschillende reparaties hebben moeten voldoen, volledig worden gecompenseerd;
- Dat alle in Nederland verkochte auto’s met 1.6 THP motor preventief worden teruggeroepen ter controle van bovenbeschreven probleem. Dit is mede ingegeven door het veiligheidsrisico dat door gebruikers is ervaren bij het optreden van het probleem (i.c. accelereren bij inhalen, waarbij de motor stilvalt. Dit kan een kop/staart botsing tot gevolg hebben)
Daarnaast zijn er bij verschillende klanten al reparaties uitgevoerd (zie hiervoor het Peugeot 207 CC forum) die niet tot oplossing van het probleem hebben geleid. De afgelopen 2 jaar is door het PSA concern tot driemaal een modificatie geweest op de reparatievoorschrift welke aan de erkende reparateurs is verstuurd. Ook hier vragen wij van Peugeot / Citroen een pro-actieve houding in te nemen om deze klanten te benaderen en de reparatie volgens het laatste door PSA uitgegeven reparatievoorschrift uit te voeren.
Peugeot / Citroen heeft ons verzocht een lijst aan te leveren met mensen die met bovengenoemd probleem te kampen hebben (gehad). Daarnaast willen wij nadrukkelijk een oproep doen aan:
- Mensen die niet meer in bezit zijn van een auto met 1.6 THP motor maar wel te maken hebben gehad met bovengenoemde problemen;
- Leaserijders;
- Mensen in uw (naaste, directe) omgeving die met bovengenoemd probleem te maken hebben gehad;
- Mensen bij wie het probleem (zoals het nu laat aanzien) naar tevredenheid is opgelost, maar die het recht willen behouden ook bij toekomstige onregelmatigheden zoals hierboven beschreven, vertegenwoordigd willen worden
Graag zouden wij een korte mail van u willen ontvangen op het volgende e-mailadres:
[email protected]
Wij verzoeken u vriendelijk de volgende gegevens in deze mail op te nemen:
- Naam;
- Kenteken en chassisnummer van de betreffende auto. Indien u om privacyredenen niet uw kenteken wilt opgeven, kunt u volstaan met het chassisnummer van de auto;
- Beknopte beschrijving van het probleem;
- Recidiveinventarisatie. Hoe vaak bent u voor het probleem teruggeweest naar de garage
- Opgaven van de kosten welke u (gedeeltelijk) voor eigen rekening heeft genomen
- Indien van toepassing, leasemaatschappij waar de auto geleased is (geweest)
Mocht u naar aanleiding van deze oproep nog vragen hebben, dan kunt u op bovengenoemd e-mailadres contact met ons opnemen.
Namens THPclaim
Jan Willem Saakes
bij peugeot forum lossen ze het zo op :
zij hebben ook problemen maar weer andere wellicht een oplossing voor de club ?
Beste Forumlezers Peugeot
Allereerst even kort voorstellen:
Wij zijn een groep THP 1.6 bezitters die de afgelopen jaren te maken hebben gehad met klachten m.b.t. tot de 1.6 THP motor die door zowel Peugeot als ook Citroen in verschillende modellen gevoerd wordt. Deze problemen zijn ook op dit forum uitgebreid beschreven. Kort samengevat:
- Melding emissiestoring;
- Wegvallen vermogen;
- Motor raakt in zogenaamde noodloop.
De oorzaak van deze problemen is ook in dit forum helder toegelicht. Het betreft een tandwiel die de distributieketting aandrijft. Dit tandwiel is niet spelingsvrij op de krukas gemonteerd. Gevolg hiervan dat de distributietiming "van tijd" raakt. De motor krijgt teveel brandstof toegevoegd (brandstofverbruik neemt met zo’n 10% toe) waardoor er een signaal wordt afgegeven zodat de safe mode (noodloop) van de motor wordt ingeschakeld. Deze safe mode heeft als gevold dat de turbo wordt uitgeschakeld.
Als eerste groep 1.6 THP bezitters zijn wij tegen een aantal problemen opgelopen:
- Verkeerde diagnose van het probleem met als gevolg dat er “verkeerde” reparaties uitgevoerd zijn;
- Indien diagnose vastgesteld na de garantieperiode (2 jaar), (gedeeltelijk) de kosten hiervan zelf moeten dragen;
- Veel onbegrip (mede door onjuiste informatie vanuit PSA concern) bij de leverende bedrijven voor de problematiek. Wij willen wel duidelijk maken dat er Peugeot/Citroen dealers zijn die de klant wel serieus hebben genomen.
Omdat wij van mening zijn dat het hier een constructiefout betreft welke onafhankelijk van de gegeven garantietermijn moet worden gerepareerd, zijn verschillende van ons in gesprek gegaan met de dealers die de auto geleverd hebben. Dit heeft de afgelopen 2 jaren geleid tot wisselend succes. Sommigen hebben onder “coulance” een (gedeelte) van de kosten vergoed gekregen, sommigen nul op rekest.
De 1.6 THP motor wordt op verschillende modellen van Peugeot en Citroen geleverd. Op de verschillende fora is ondertussen duidelijk geworden dat het probleem niet alleen bij de eerste groep bezitters optreedt.
Als gevolg hiervan hebben wij besloten om een aantal weken geleden collectief actie te ondernemen. Naar aanleiding van een bezoek aan een advocaat gespecialiseerd in consumentenrecht is er (in eerste instantie) contact opgenomen met Peugeot Nederland B.V. Naar aanleiding hiervan heeft Peugeot zelf contact opgenomen met Citroen Nederland B.V. (zijn 2 los van elkaar opererende importeurs). In de (telefonische) gesprekken die tot op heden gevoerd zijn, hebben wij de indruk gekregen dat het probleem door Peugeot erkend wordt. Omdat wij Peugeot / Citroen de gelegenheid willen geven het probleem ook daadwerkelijk serieus te willen oplossen (bij voorkeur pro-actief), is er vooralsnog geen juridische actie ondernomen.
Wel hebben wij een aantal duidelijke doelen met onze actie voor ogen:
- Serieuze erkenning door Peugeot / Citroen van het probleem zoals hierboven beschreven;
- Klanten die de afgelopen jaren op eigen rekening (gedeeltelijk) de kosten van de verschillende reparaties hebben moeten voldoen, volledig worden gecompenseerd;
- Dat alle in Nederland verkochte auto’s met 1.6 THP motor preventief worden teruggeroepen ter controle van bovenbeschreven probleem. Dit is mede ingegeven door het veiligheidsrisico dat door gebruikers is ervaren bij het optreden van het probleem (i.c. accelereren bij inhalen, waarbij de motor stilvalt. Dit kan een kop/staart botsing tot gevolg hebben)
Daarnaast zijn er bij verschillende klanten al reparaties uitgevoerd (zie hiervoor het Peugeot 207 CC forum) die niet tot oplossing van het probleem hebben geleid. De afgelopen 2 jaar is door het PSA concern tot driemaal een modificatie geweest op de reparatievoorschrift welke aan de erkende reparateurs is verstuurd. Ook hier vragen wij van Peugeot / Citroen een pro-actieve houding in te nemen om deze klanten te benaderen en de reparatie volgens het laatste door PSA uitgegeven reparatievoorschrift uit te voeren.
Peugeot / Citroen heeft ons verzocht een lijst aan te leveren met mensen die met bovengenoemd probleem te kampen hebben (gehad). Daarnaast willen wij nadrukkelijk een oproep doen aan:
- Mensen die niet meer in bezit zijn van een auto met 1.6 THP motor maar wel te maken hebben gehad met bovengenoemde problemen;
- Leaserijders;
- Mensen in uw (naaste, directe) omgeving die met bovengenoemd probleem te maken hebben gehad;
- Mensen bij wie het probleem (zoals het nu laat aanzien) naar tevredenheid is opgelost, maar die het recht willen behouden ook bij toekomstige onregelmatigheden zoals hierboven beschreven, vertegenwoordigd willen worden
Graag zouden wij een korte mail van u willen ontvangen op het volgende e-mailadres:
[email protected]
Wij verzoeken u vriendelijk de volgende gegevens in deze mail op te nemen:
- Naam;
- Kenteken en chassisnummer van de betreffende auto. Indien u om privacyredenen niet uw kenteken wilt opgeven, kunt u volstaan met het chassisnummer van de auto;
- Beknopte beschrijving van het probleem;
- Recidiveinventarisatie. Hoe vaak bent u voor het probleem teruggeweest naar de garage
- Opgaven van de kosten welke u (gedeeltelijk) voor eigen rekening heeft genomen
- Indien van toepassing, leasemaatschappij waar de auto geleased is (geweest)
Mocht u naar aanleiding van deze oproep nog vragen hebben, dan kunt u op bovengenoemd e-mailadres contact met ons opnemen.
Namens THPclaim
Jan Willem Saakes
- volumex
- Enthousiast
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Genoeg andere klachten over de kwaliteit van de auto ook (onder meer koppeling die zeer vroegtijdig de geest heeft gegeven evenals een waterpomp). Om maar niet te spreken over de manier waarop de dealerorganisatie er mee omgaat ('sorry meneer, maar dit vinden wij helemaal niet ongewoon'). Ik stap morgen met plezier in m'n auto...
Laatst gewijzigd door volumex op 27 feb 2012, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
@ Tros
ik weet dat er eerder ook mensen filmpjes hebben geplaatst van de ratel. Zal vanavond proberen die posts terug te vinden, dan hebben jullie ook "beeld & geluid materiaal" van de ratel. Als iemand anders in tussentijd de filmpjes kan vinden, plaats de link hieronder !
Aan Jan (Parklaneworks) hebben jullie absoluut een goede vertegenwoordiger met kennis van zaken.
@Jan (ParklaneWorks) TOP Klasse actie !
ik weet dat er eerder ook mensen filmpjes hebben geplaatst van de ratel. Zal vanavond proberen die posts terug te vinden, dan hebben jullie ook "beeld & geluid materiaal" van de ratel. Als iemand anders in tussentijd de filmpjes kan vinden, plaats de link hieronder !
Aan Jan (Parklaneworks) hebben jullie absoluut een goede vertegenwoordiger met kennis van zaken.
@Jan (ParklaneWorks) TOP Klasse actie !
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Tros Radar
- Nieuw Lid
Bericht
@ Marcel Always Open
Dank je voor de tip.
Maar, de filmpjes hoeft niemand te linken, want ik heb ze al.
Dank je voor de tip.
Maar, de filmpjes hoeft niemand te linken, want ik heb ze al.
- volumex
- Enthousiast
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Ik hoop dat de uitzending van TROS Radar de ogen van de importorganisatie (en dealers, voor zover van toepassing) opent. Zelden een auto met zo'n prijskaartje meegemaakt waarmee zoveel loos is - gezien de vele posts op het forum. En zelden een verkooporganisatie meegemaakt die vrijwel alles afdoet als 'normale slijtage' en de rijders dus aan hun lot overlaat/de beurs laat trekken. Laat onverlet dat de MINI een wereldautootje is om mee te rijden en er ook nu nog werelds uitziet.....
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Even als kanttekening: dat is inherent aan een merk-(/type-)specifiek forum.volumex schreef:Zelden een auto met zo'n prijskaartje meegemaakt waarmee zoveel loos is - gezien de vele posts op het forum.
- Naatje
- Shopaholic!
- Contacteer:
Bericht
Wat mij betreft had dit al 2 jaar eerder mogen gebeuren, dan had ik gelijk volmondig ja gezegd en alle medewerking verleend voor mijn MCS56. Ik denk dat ik de perfecte auto ervoor had gehad, niet alleen het dieselgeluid wat nooit is opgelost (ondanks 2x vervanging distrubitiesysteem) maar ook om de 1000/1500 km 1 liter olie bijvullen
en dan telkens te horen krijgen dat het bij de auto hoort. Na weken slecht slapen de auto verkocht puur om de problemen en nu al 2 jaar erg blij met mijn Clubman diesel. Gekocht bij een andere dealer want waar ik de Cooper S heb gekocht kom ik nooit meer terug...

- BlackBird
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Mijn Mini Cooper S uit 2007 heeft vorige week 2 dagen bij de dealer gestaan voor:
- nieuwe distributieketting
- compleet nieuwe koppeling
- nieuwe elektrische waterpomp
- nieuwe bevestiging katalysator.
De nieuwe distributieketting lijkt (fingers crossed) het 'ratel'probleem te hebben opgelost. Heb er sindsdien ál een week geen last meer van. Daarvóór was het verschrikkelijk! De dealer heeft mij de eerste keer afgescheept met de mededeling dat het ratelgeluid tijdens een proefrit overdag niet was geconstateerd. Die constatering was noodzakelijk. Ik moest maar terugkomen zodra het zich 'mogelijk' weer voordeed. Na info van mijn mede-NewMINIclub-clubleden ben ik teruggegaan en stond er deze keer op dat ook het 'ratelprobleem' werd aangepakt. Bij mijn stellige 2e poging was de dealer een stuk bereidwilliger. Heb de Mini 4 maanden geleden bij hen gekocht met 2 jaar volledige garantie (gelukkig). De dealer gaf bij mijn 2e poging plots aan dat het ook geen probleem zou zijn geweest als ik die garantie niet had gehad, daar het probleem inmiddels bekend is en de dealer de reparatiekosten op Mini kan verhalen. Toen ineens wel. De koppeling, waterpomp en katalysator waren ook verhaalbaar. Behalve de nodige tijd, teleurstelling en ongemak heeft het me geen geld gekost. Maar dit geldt niet voor sommige anderen op dit forum.
Dus fijn dat Tros hier aandacht aan besteedt. Top dat Jan medewerking verleent. Ik wil het óók best doen, ter aanvulling, maar claimtechnisch ben ik denk ik niet het onrechtvaardige gebed-zonder-end-voorbeeld waarnaar jullie op zoek zijn. Ik hoop dat de dergelijk gedupeerde NewMINIclub-rijders dit topic tijdig zien en zich alsnog aanmelden (Harmar mss?).
- nieuwe distributieketting
- compleet nieuwe koppeling
- nieuwe elektrische waterpomp
- nieuwe bevestiging katalysator.
De nieuwe distributieketting lijkt (fingers crossed) het 'ratel'probleem te hebben opgelost. Heb er sindsdien ál een week geen last meer van. Daarvóór was het verschrikkelijk! De dealer heeft mij de eerste keer afgescheept met de mededeling dat het ratelgeluid tijdens een proefrit overdag niet was geconstateerd. Die constatering was noodzakelijk. Ik moest maar terugkomen zodra het zich 'mogelijk' weer voordeed. Na info van mijn mede-NewMINIclub-clubleden ben ik teruggegaan en stond er deze keer op dat ook het 'ratelprobleem' werd aangepakt. Bij mijn stellige 2e poging was de dealer een stuk bereidwilliger. Heb de Mini 4 maanden geleden bij hen gekocht met 2 jaar volledige garantie (gelukkig). De dealer gaf bij mijn 2e poging plots aan dat het ook geen probleem zou zijn geweest als ik die garantie niet had gehad, daar het probleem inmiddels bekend is en de dealer de reparatiekosten op Mini kan verhalen. Toen ineens wel. De koppeling, waterpomp en katalysator waren ook verhaalbaar. Behalve de nodige tijd, teleurstelling en ongemak heeft het me geen geld gekost. Maar dit geldt niet voor sommige anderen op dit forum.
Dus fijn dat Tros hier aandacht aan besteedt. Top dat Jan medewerking verleent. Ik wil het óók best doen, ter aanvulling, maar claimtechnisch ben ik denk ik niet het onrechtvaardige gebed-zonder-end-voorbeeld waarnaar jullie op zoek zijn. Ik hoop dat de dergelijk gedupeerde NewMINIclub-rijders dit topic tijdig zien en zich alsnog aanmelden (Harmar mss?).
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
@blackbird, ik ben ook niet het gebed-zonder-end verhaal, het is ook bij mij zonder kosten opgelost, het heeft alleen lang geduurd voordat de dealer het zelf kon constateren. Mijn punt is vooral dat MINI (Nederland) eerder openheid van zaken had moeten geven en het preventief had moeten vervangen (bijv. een terugroepactie) en dat je er niet zelf achteraan moet om het opgelost te krijgen.
Ik rijd inmiddels al weer ruim 26.000 km zonder problemen (dit weten ze ook bij TROS Radar), dus ik ben ook geen claim geval, dat hoeft voor mij ook niet. Ik wil alleen mijn ervaringen delen en aangeven dat MINI op een betere en klantvriendelijke manier mee moet omgegaan.
Ik rijd inmiddels al weer ruim 26.000 km zonder problemen (dit weten ze ook bij TROS Radar), dus ik ben ook geen claim geval, dat hoeft voor mij ook niet. Ik wil alleen mijn ervaringen delen en aangeven dat MINI op een betere en klantvriendelijke manier mee moet omgegaan.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors