Cooper S R56 stottert met Beek tuning (tuning einde verhaal

De 2e generatie vanaf 2006
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 18:10

Ik tank ook gewoon 95 zonder problemen (r53)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 18:59

jbcola schreef:Echte HOLLANDERS hé :lol: :lol:

Rijden in auto's van ettelijke duizenden euro's en dan neuten over een paar centjes dat 98 duurder is per liter :s :mrgreen:
haha, ach ja.....zoals je zelf al zegt; ik blijf een Ollander :mrgreen:

Maar ik vind 15cent per liter wel veel....
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 19:29

Ik heb niet alles gelezen maar hoe kan je nou 95oct tanken met een getunede motor!?! Da's nie handig.... Ik tank echt noooooooit 95.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 19:43

waarom niet? Ik heb met de JCW nergens last van, dus zou niet weten waarom ik 98 zou moeten tanken...

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

13 okt 2010, 19:50

Mhhh,

zou het kunnen dat de kwaliteit van de benzine niet altijd en overal hetzelfde is?

Dat zou kunnen verklaren waarom het bij de ene goed gaat en bij de andere niet.

tis zomaar een gedachte...Overigens lees ik in het originele boekje dat alles vanaf 91 geschikt zou zijn, maar hoe hoger hoe beter zo lees ik uit het boekje dat je hier kan vinden.
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

13 okt 2010, 19:51

Dubbel, zie hierboven
Laatst gewijzigd door Alex op 14 okt 2010, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 20:01

Alle brandstof komt van een aantal depots in Nederland. Ik bevoorraad zelf pompstations en rij voor de Esso, maar ik laad nooit op het Esso depot in Rotterdam. Meestal laad ik bij het BP depot in Amsterdam en bij Van der Sluis in Utrecht en Zwolle. Alle brandstof voor alle maatschappijen is hetzelfde, alleen de additieven zijn merkgebonden. De kwaliteit van de brandstof is in Nederland sowieso heel hoog, beter dan in onze buurlanden. Dat is ook de reden waarom ik gewoon 95 tank met mijn auto's.

Uitzondering is Shell, die laden alleen op hun eigen depot in Pernis, waar de Total en BP trouwens ook laden. De Ulitimate brandstof van BP verschilt overigens wel en wordt alleen geladen op het BP depot in Amsterdam. Vanuit Amsterdam rijden 6 dagen in de week, 24uur per dag, gemiddeld 3 vrachtwagens met Ultimate door heel Nederland om alle BP stations continu te bevoorraden.

Afbeelding
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 20:05

Dus.. ik tank ook altijd 95. Maar als ik in de buurt van Doetinchem ben dan tank ik daar altijd v-power. Ik merk wel dat hij dan zuiniger is maar ik wist niet dat het slechter was om 95 te tanken?!
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

13 okt 2010, 20:12

Hee,

Hartelijk dank Mushrop!

Hier in de buurt zitten ook een paar van die oliehandels (Vissers in Horst rijd hier rond voor Esso). Ik leer zo in elk geval ook weet wat en het fabeltje dat bijvoorbeeld Tango slechte benzine zou verkopen is dus niet waar.

Blijft het toch raar waarom het bij de ene Mini wel goed gaat en de andere niet. Ik zou het dan toch gaan zoeken in de onderdelen van de Mini die misschien onderling (minimaal) afwijken.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2010, 22:32

Ik heb vandaag weer honderd kilometer gereden en heeft niet 1 keer gestotterd en gaat echt als een kanonskogel :rijden
Ik wil niet te vroeg juigen maar de auto voelt echt anders met 98 benzine en gaat als de brandweer en geen rookpluimem enz. maar gewoon lekkerer roffel van de Alta :D Ik ben er erg gelukkig mee :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2010, 22:39

peter schreef:Ik heb niet alles gelezen maar hoe kan je nou 95oct tanken met een getunede motor!?! Da's nie handig.... Ik tank echt noooooooit 95.
heb er weinig kaas van gegeten en dacht het zal allemaal wel :wink:
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 22:41

Ik rij altijd met minimaal V-Power ( 97 ) of Super Plus 98 :D
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Cooper s r 56 stottert soms met Beek tuning

13 okt 2010, 22:43

GeoBem007 schreef:Kheb je tekst bewerkt, Daiel. Ben nogal allergisch voor lange stukken onoverzichtelijk tekst ;-)
speedy schreef:Hallo luitjes ,

Zoals jullie vast wel hebben gelezen op het forum heb ik last van af en toe haperen bij volgas met 2000-3000 toeren.
Ben daar een paar weken terug bij Beek voor geweest.
Die hebben wat aangepast in de software en heb nieuwe works bougies er in laten draaien.

Ging ff goed tot van de week :evil:
50 % van de keren dat ik volgas weg trok haperde die en vaak ook nog een knisperend geluid en zwarte wolk uit de uitlaat :shock: dat knisperen is pingelen en is ook nog slecht voor de motor ook :(
Beek weer opgebeld en afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag. Dan gaan ze naar de vooronsteking kijken want staat dan niet goed afgesteld :?
Ga na dat ik Beek gebeld heb ff op internet uit zoeken wat nou prescies pingelen is en hoe het voorkomen kan worden.
Ik lees daar bijna altijd dat het vaak opgelost kan worden met 98 benzine inplaats van 95, vraag mijzelf gelijk af of ik misschien ook 98 moet gaan tanken!
Maar omdat dat niet verteld is na de plaatsing van de software heb ik eigenlijk altijd gewoon 95 getankt :roll:

Ik Beek gebeld en gevraagd of het misschien ook aan de benzine kon liggen die ik normaal tank of ik ook 98 moest gaan tanken :roll:
Klaas zei dat het idd het probleem waarschijnlijk op ging lossen en dat ik dat maar ff moest proberen .

Twee dagen geleden heb ik BP Ultimate getankt.
Het knisperen heb ik niet meer gehoord en haperen eigenlijk ook niet, maar durf niet zo goed uit te proberen omdat ik bang ben om schade aan mijn motor te krijgen!
Ik ben dus nog niet voor de volle 100 % overtuigd maar laat het hier zeker weten :wink:

Van die enorme knallen uit de uitlaat met gas los laten zijn ook verdwenen.
Alleen de knallen met overschakelen heb ik nog wel en zijn normaal volgens Klaas.. Vind dit ook wel vet eigenlijk!

Omdat ik voor dinsdag een afspraak heb gemaakt toch maar ff Klaas gebeld vanochtend en verteld dat het een stuk beter ging. De klachten zich niet meer voor hebben gedaan en of het dan nog nodig is om er naar te kijken en hij zei mij dat dat dan niet nodig was en dat het waarschijnlijk opgelost is zo :|

Ik heb Klaas wel verteld dat ik het een kwalijke zaak vind dat ze niet gelijk vertellen na de tuning dat je andere benzine moet gaan tanken, dat ze ervan uit gaan dat je dat weet :s

Toen kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk langs mij heen is gegaan :shock:
Nou jongens - meisjes geloof mij dat gebeurt mij echt niet :s
Vertelde hem ook dat er zat andere r56 cooper s rijders met Beek tuning rijden op euro 95 en dat ze van niks weten :?

Dus voor iedereen die Beek tuning heeft ga 98 tanken :wink: Misschien gaat het stotteren ook wel weg :|
Ik hoop dat het daarbij blijft, Daiel. Veel succes nog ;)

sorry voor de lange tekst maar ben niet zo'n kei in verhalen typen :mrgreen:
Neovo
Be Mini
Be Mini

14 okt 2010, 09:00

jbcola schreef:Echte HOLLANDERS hé :lol: :lol:

Rijden in auto's van ettelijke duizenden euro's en dan neuten over een paar centjes dat 98 duurder is per liter :s :mrgreen:
Haha klopt :D in Belgie scheelt het echt maar weinig op een tank hoor.
Ik tank steeds bij totall Ron 95 staat 1.367/Liter en Ron 98 staat 1.440/Liter
Volle tank 95 = 64,93€
Volle tank 98 = 68,40€

Aangezien het verbruik ietsje minder is, komt het op het zelfde neer.

Raar maar ik hoor meerdere mensen met beek software op hun R56 S klagen van stottering.
Onze belgische mapper heeft er nooit last van gehad en heeft al ettelijke R56 S'jes gemapped.
En er rijden er op 95 en 98....
Zou zeggen, heb je stotering haal je bougie even eruit en kijk naar de kleur die verteld je namelijk alles
speedy
NMC Legend
NMC Legend

14 okt 2010, 10:10

bougies zagen er goed uit volgens Beek en er zitten nu works bougies in :wink:
Net weer gereden en loopt echt super en trekt als een beest :mrgreen:
dus 98 is wel een must voor mijn auto met Beek tuning en denk voor iedereen met Beek tuning :wink:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”