Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
Dit was volgens mij al een tijdje bekend op mini2.com. Volgens mij heb ik dat ook al gemeld.
Volgens mijn dealer is de Puma measure 10686850-13 in mijn mini gedaan. Maar !no way hose! Klonk in het begin prima. Maar zoals ook bij Olaf... hij gaat weer steeds slechter klinken.
Morgen maar weer eens bellen...
Volgens mijn dealer is de Puma measure 10686850-13 in mijn mini gedaan. Maar !no way hose! Klonk in het begin prima. Maar zoals ook bij Olaf... hij gaat weer steeds slechter klinken.
Morgen maar weer eens bellen...

The Member Formely Known As KSTJA0

- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@Olaf,
ik lees ook goede berichten. Dus zou ik het zeker doen. Persoonlijk denk ik dat ze de puma measure 10686850-12 bij mij hebben uitgevoerd (zat om en nabij) deze release.
En ook al ratelt hij niet. Als je hem zo s'morgens start dan klinkt hij zonder ratel als een motor waar een bak zand in gekeeperd is.
ik lees ook goede berichten. Dus zou ik het zeker doen. Persoonlijk denk ik dat ze de puma measure 10686850-12 bij mij hebben uitgevoerd (zat om en nabij) deze release.
En ook al ratelt hij niet. Als je hem zo s'morgens start dan klinkt hij zonder ratel als een motor waar een bak zand in gekeeperd is.

- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
Net even contact gehad met Mini DH. Zij konden mij zelfs vertellen dat dit nog niet de laatste update is m.b.t. dit probleem. Deze fix lijkt veel gevallen te verhelpen maar nog niet alles. Na deze -13 measure, hebben zij een wederom aangepaste kettingspanner waar zij nu tests mee uitvoeren. De resultaten hiervan worden verzameld. De kans dat er dus een nieuwe fix komt voor speciale gevallen (zoals ik
)is vrij groot.

- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@Harmar
dus bij jou ook weer terug? (wellicht had je dit al eerder gemeld in dit topic) maar dat is mij dan even ontschoten.
't is een beetje wat Olaf zegt. De ratel is minder... maar het lijkt inderdaag of er dingen los zitten. Dat gezegd hebbende..... dat aluminium gedeelte dat een beetje om de turbo gebogen zit... zit bij mij daadwerkelijk los
Maar ik weet niet of dat nu hoort of niet.
dus bij jou ook weer terug? (wellicht had je dit al eerder gemeld in dit topic) maar dat is mij dan even ontschoten.
't is een beetje wat Olaf zegt. De ratel is minder... maar het lijkt inderdaag of er dingen los zitten. Dat gezegd hebbende..... dat aluminium gedeelte dat een beetje om de turbo gebogen zit... zit bij mij daadwerkelijk los

Maar ik weet niet of dat nu hoort of niet.

- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het geratel was de 1e 2 keer "normaal"
. Laat zeggen een minuut of 2.
Daarna een paar keer enkele seconden. Reed de oprit af en het was weg. (Daar kan ik wel mee leven).
Maar ik ga in ieder geval voor de laatste update van de "fix" (voor zover het een fix is).
Had ik inderdaad eerder al gemeld, maar dat geeft niet.TomTom schreef:@Harmar
Het geratel was de 1e 2 keer "normaal"

Daarna een paar keer enkele seconden. Reed de oprit af en het was weg. (Daar kan ik wel mee leven).
Maar ik ga in ieder geval voor de laatste update van de "fix" (voor zover het een fix is).
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb nu ruim een maand het starten van de MINI in de gaten gehouden. Het lijkt er zowaar op dat ze het probleem voorgoed hebben opgelost.
Vanaf 04-04-2009 heb ik het starten in de gaten gehouden. De MINI wordt net zoveel gebruikt als voorheen en op dezelfde tijdstippen. Vanaf 04-04-2009 heb ik geen dieselgeluid meer gehoord bij mijn zus. Het is ze dus toch gelukt en daarvoor wil ik even wat credits geven. Erg goed!

Vanaf 04-04-2009 heb ik het starten in de gaten gehouden. De MINI wordt net zoveel gebruikt als voorheen en op dezelfde tijdstippen. Vanaf 04-04-2009 heb ik geen dieselgeluid meer gehoord bij mijn zus. Het is ze dus toch gelukt en daarvoor wil ik even wat credits geven. Erg goed!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors