Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Vandaag de auto weer opgehaald, na een weekje bij de dealer te zijn geweest.
hij loopt een stuk rustiger, nu maar hopen dat het ratelen wegblijft.
Daarna maar even langs Zip gereden om te kijken of de software van de tuning nog oké was.
want bij de dealer zeiden ze dat ze van alles aangepast hadden. (oa de Puma)
Ze hebben vanmiddag bij Ziptuning de auto uitgelezen, en de tuningsoftware was niet gewijzigd (die was nog intact).
Wel even wat kleine aanpassingen gedaan, zodat de gasrespons onderin wat beter zou worden.
dit is nog eens service van de zaak.
Kees
hij loopt een stuk rustiger, nu maar hopen dat het ratelen wegblijft.
Daarna maar even langs Zip gereden om te kijken of de software van de tuning nog oké was.
want bij de dealer zeiden ze dat ze van alles aangepast hadden. (oa de Puma)
Ze hebben vanmiddag bij Ziptuning de auto uitgelezen, en de tuningsoftware was niet gewijzigd (die was nog intact).
Wel even wat kleine aanpassingen gedaan, zodat de gasrespons onderin wat beter zou worden.
dit is nog eens service van de zaak.
Kees

- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
nette service van zip.
Kees, hopelijk is het ratelprobleem nu niet alleen tijdelijk maar ook permanent opgelost,

Kees, hopelijk is het ratelprobleem nu niet alleen tijdelijk maar ook permanent opgelost,

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- pimmy
- Bijna verslaafd
Bericht
Zo hier een klein nieuwtje, al is het niet veel goed...
Vriend van me heeft ook een Cooper S. Deze week compleet vastgelopen.
Eerst een gepiep, daarna totaal geen vermogen meer en toen alsof er een stofzuiger aan stond. Dus die is voorlopig uit de running. En hij had de laatste spanner op de mini zitten...
Hij rijdt de auto niet to-the-max dus daar kan het niet aan liggen!!
Kaj, hoe is het afgelopen met de mini van je zus??
Vriend van me heeft ook een Cooper S. Deze week compleet vastgelopen.

- sscooper
- 4 op een rij!
Bericht
strange.. blijf erbij dat het probleem elders moet te vinden zijn dan bij de spanners ofzo.. ik heb er met mijn R 56 gelukkig nog geen last van maar dat is percies zo dat 30 % van de cooper S er last van heeft las ik op motoring site.. kan dit kloppen ?

- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook even een update van mijn kant... stond er zojuist even naast toen iemand anders met mn auto wegreed, maar hij klinkt inmiddels weer net zo ruk als in januari... weer blikkerig en rammelig...
wordt er echt weer ziek van!!
meer mensen waar het een tijdje goed gegaan is en nu weer minder?
Olaf
zelfde probleem als ik in januari gehad heb...pimmy schreef:Zo hier een klein nieuwtje, al is het niet veel goed...
Vriend van me heeft ook een Cooper S. Deze week compleet vastgelopen.Eerst een gepiep, daarna totaal geen vermogen meer en toen alsof er een stofzuiger aan stond. Dus die is voorlopig uit de running. En hij had de laatste spanner op de mini zitten...
![]()
Ook even een update van mijn kant... stond er zojuist even naast toen iemand anders met mn auto wegreed, maar hij klinkt inmiddels weer net zo ruk als in januari... weer blikkerig en rammelig...

meer mensen waar het een tijdje goed gegaan is en nu weer minder?
Olaf
- timh
- One wheel wonder
Bericht
Ook mijn “S” gaat maandag voor een dagje naar Jan de Jong in Hilversum.
Coopertje heeft sinds kort van griep vanaf 4000+ toeren welke precies het toerental is dat de variabele kleptiming gaat werken. 1500 tot 4000 gaat helemaal als een speer, echter vanaf 4000+ toerental gaat het mis.
Monteur is meegereden aangezien de motor vanaf dit toerental “ruw” klinkt en niet meer “vlot” is zeg maar. Het was net alsof eea tussen 4 en 5000 toeren ging resoneren, maar toen de monteur de werkbrief in ging vullen voor de garage zag ik dat er een “check” gedaan moest worden op de distributie.
Wel logisch denk ik, hij vertelde dat vanaf vorig jaar alle nieuw afgeleverd Cooper S-sjes deze update hebben gehad… maar die van mij niet.
Iemand anders last van mega veel herrie vanaf 4000 toeren? en dan heb ik het niet over normale herrie maar meer het "gieren" van het blok terwijl je gemakkelijk en soepel door zou moeten kunnen trekken richting 5500.
Coopertje heeft sinds kort van griep vanaf 4000+ toeren welke precies het toerental is dat de variabele kleptiming gaat werken. 1500 tot 4000 gaat helemaal als een speer, echter vanaf 4000+ toerental gaat het mis.
Monteur is meegereden aangezien de motor vanaf dit toerental “ruw” klinkt en niet meer “vlot” is zeg maar. Het was net alsof eea tussen 4 en 5000 toeren ging resoneren, maar toen de monteur de werkbrief in ging vullen voor de garage zag ik dat er een “check” gedaan moest worden op de distributie.
Wel logisch denk ik, hij vertelde dat vanaf vorig jaar alle nieuw afgeleverd Cooper S-sjes deze update hebben gehad… maar die van mij niet.
Iemand anders last van mega veel herrie vanaf 4000 toeren? en dan heb ik het niet over normale herrie maar meer het "gieren" van het blok terwijl je gemakkelijk en soepel door zou moeten kunnen trekken richting 5500.
Nou, ik ben dus Timmetje en kom uit Hilversum 

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors