Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Mensen, dit is onderhand toch om te janken! Jullie zitten nu onderhand 1,5 tot 2 jaar opgescheept met dit probleem. Er moeten toch knappe koppen bestaan bij de motorontwerpers/technici bij BMW/MINI die erachter komen wat de oorzaak is en dus ook wat de oplossing zou zijn? Bij wijze van spreken enkele ratelende motorblokken tot de laatste schroef uit elkaar halen om te onderzoeken waar er slijtage plaats vindt enz. Er zullen toch afdelingen bestaan binnen zulke concerns die motorblokken, versnellingsbakken, enz uit elkaar halen en onderzoeken om te leren van waar er fouten in het ontwerp zitten en er veranderingen moeten plaats vinden? En zodra de oplossing bekend is een terugroepaktie en oplossen die handel. Whatever it takes!

"We've got a thing that's called...MINI love"
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Heb het stuk gelezen op http://tech.bentleypublishers.com/threa ... 5&tstart=0
Blijkbaar rammelt het vrij kort tegen de motor aan. De vraag is in hoeverre de motor of andere onderdelen (in het algemeen) schade ondervindt van het rammelen en wat de lange termijn consequenties kunnen zijn. Mensen gaan toch de weg op met de rammel.
@Harmar - was je toch weer voor.

Blijkbaar rammelt het vrij kort tegen de motor aan. De vraag is in hoeverre de motor of andere onderdelen (in het algemeen) schade ondervindt van het rammelen en wat de lange termijn consequenties kunnen zijn. Mensen gaan toch de weg op met de rammel.
@Harmar - was je toch weer voor.

- Carmeleon
- Leerling Mini lid
Bericht
Inderdaad. Is er nu eigenlijk al een fix die echt helpt en blijft helpen? En zo ja, wordt die dan op de nieuwe MCS'en meteen geïntegreerd? Of weet je gewoon op voorhand dat je een kapotte motor koopt en binnen de kortste keren bij de dealer langs mag voor langdurige herstellingswerken?Sepp schreef:Mensen, dit is onderhand toch om te janken! Jullie zitten nu onderhand 1,5 tot 2 jaar opgescheept met dit probleem. Er moeten toch knappe koppen bestaan bij de motorontwerpers/technici bij BMW/MINI die erachter komen wat de oorzaak is en dus ook wat de oplossing zou zijn? Bij wijze van spreken enkele ratelende motorblokken tot de laatste schroef uit elkaar halen om te onderzoeken waar er slijtage plaats vindt enz. Er zullen toch afdelingen bestaan binnen zulke concerns die motorblokken, versnellingsbakken, enz uit elkaar halen en onderzoeken om te leren van waar er fouten in het ontwerp zitten en er veranderingen moeten plaats vinden? En zodra de oplossing bekend is een terugroepaktie en oplossen die handel. Whatever it takes!

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
mag ik ffe iets vragen ivm de olie dipstick?
ik heb daarnet nog ffe proberen kijken naar het oliepeil en ik kon echt niks afleiden.. ik zie nergens een duidelijke markering tot waar de olie stopt..
ik had gehoord dat je een nieuw type kunt eisen?
heb er dan maar 250ml castrol 5w30 longlife 04 ingekapt.. zonder eigenlijk te weten wat er nu inzat

ik heb daarnet nog ffe proberen kijken naar het oliepeil en ik kon echt niks afleiden.. ik zie nergens een duidelijke markering tot waar de olie stopt..

ik had gehoord dat je een nieuw type kunt eisen?
heb er dan maar 250ml castrol 5w30 longlife 04 ingekapt.. zonder eigenlijk te weten wat er nu inzat

- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Vandaag is onze mini weer terug van de dealer, en ook bij ons is het geratel geconstateerd.
(gelukkig ratelde hij ook bij de dealer. anders sta je mooi te kijken)
De meeting gaf aan dat het buiten de tolerantie grens is, dus gaat ie over 3 weken voor een week de garage in.
En worden de nodige onderdelen vervangen.
Afwachten dus maar.
Annet

(gelukkig ratelde hij ook bij de dealer. anders sta je mooi te kijken)
De meeting gaf aan dat het buiten de tolerantie grens is, dus gaat ie over 3 weken voor een week de garage in.
En worden de nodige onderdelen vervangen.
Afwachten dus maar.
Annet

- FastToy
- Nieuwsgierig
Bericht
ik heb al een tijdje rechtsachter, een dof kloppend geluidje. Voornamelijk als ik traag rij, wat luider bij een klein oneffenheid. Maar voornamelijk op gewoon flat oppervlak ook.
Ik heb onder garantie al een nieuwe stabi-stang laten plaatsen. Konden de rubbers ervan zijn. Maar het is nog altijd.
Wat zou dit kunnen zijn? Iets te maken met m'n demper? of iets dat wrijft bij rotatie? etc
Ik dacht ook eerste dat het een loodgewicht van de gordel achteraan was, maar dit is het ook niet.
Ik heb onder garantie al een nieuwe stabi-stang laten plaatsen. Konden de rubbers ervan zijn. Maar het is nog altijd.
Wat zou dit kunnen zijn? Iets te maken met m'n demper? of iets dat wrijft bij rotatie? etc
Ik dacht ook eerste dat het een loodgewicht van de gordel achteraan was, maar dit is het ook niet.
It's better to BurnOut, than to Fade away....
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Ale ze hebben hun lessen getrokken 

Those worries about MINI’s being built on a Punto chassis died a quiet death recently. In its place BMW has decided to build the next MINI using a shared BMW Group components - notably from the next generation 1 Series. This combined with the increased model range from MINI will (as the plans go) give BMW the economies of scale it’s looking for with the MINI brand.
For MINI enthusiasts this should be a huge sigh of relief knowing that the next car will not have to be subject to another car manufacturers needs in any way (the backwards engine in the R56 is a good example of this). Additionally it opens the door for even more collaboration with the BMW group. Specifically don’t be surprised to see more engine sharing between the two brands. Look for JCW power-plants ending up in the next generation 1 Series (and it’s derivatives) as well as BMW diesels (and potentially small turbo four cylinders) finding their way into MINIs.
While it may not seem too earth shattering now, these decisions will shape the MINI brand more than anything else we’ve seen since the creation of the R50 around the turn of the century. Look for further details in the coming weeks and months.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors