Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 apr 2009, 22:01

Mensen, dit is onderhand toch om te janken! Jullie zitten nu onderhand 1,5 tot 2 jaar opgescheept met dit probleem. Er moeten toch knappe koppen bestaan bij de motorontwerpers/technici bij BMW/MINI die erachter komen wat de oorzaak is en dus ook wat de oplossing zou zijn? Bij wijze van spreken enkele ratelende motorblokken tot de laatste schroef uit elkaar halen om te onderzoeken waar er slijtage plaats vindt enz. Er zullen toch afdelingen bestaan binnen zulke concerns die motorblokken, versnellingsbakken, enz uit elkaar halen en onderzoeken om te leren van waar er fouten in het ontwerp zitten en er veranderingen moeten plaats vinden? En zodra de oplossing bekend is een terugroepaktie en oplossen die handel. Whatever it takes!
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 apr 2009, 22:10

Ben bang dat de echte oplossing is; de R56 MCS te dumpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock:
(Hoewel het voor de rest een heerlijke/mooie auto is.)

Het blijft een tweestrijd. ruzie
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 apr 2009, 23:16

Harry, heb je nou ook al die kettingspanner met die veer dan?
Wat bij de rest wel lijkt te helpen?
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 apr 2009, 23:51

Wat jammer Harry!! Jammer....had de hoop dat 't bij jou weg zou blijven....maar je humor lijdt er in ieder geval niet onder, geweldig!!
Harmar schreef:Tot mijn grote vreugd :'( kan ik u mededelen dat THE SOUND weer is teruggekeerd. :yeah

Begon het al te missen. :s
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2009, 07:57

Berthil schreef:Harry, heb je nou ook al die kettingspanner met die veer dan?
Wat bij de rest wel lijkt te helpen?
Volgens mij nog niet.
Moet hierover nog contact opnemen met de dealer.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 apr 2009, 07:58

Mini DH verzekerde mij dat zij de laatste fix 3.0 bij mij geinstalleerd hebben.... dus......

Gisteren had ik het trouwens niet.... Ooooo.. dat kan kloppen ... was met de fiets :D
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 apr 2009, 08:00

Heb het stuk gelezen op http://tech.bentleypublishers.com/threa ... 5&tstart=0
Blijkbaar rammelt het vrij kort tegen de motor aan. De vraag is in hoeverre de motor of andere onderdelen (in het algemeen) schade ondervindt van het rammelen en wat de lange termijn consequenties kunnen zijn. Mensen gaan toch de weg op met de rammel.
@Harmar - was je toch weer voor. :mrgreen: >)
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 apr 2009, 10:10

even kijken dit weekend... veel auto paas shows.....
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Carmeleon
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

09 apr 2009, 10:52

Sepp schreef:Mensen, dit is onderhand toch om te janken! Jullie zitten nu onderhand 1,5 tot 2 jaar opgescheept met dit probleem. Er moeten toch knappe koppen bestaan bij de motorontwerpers/technici bij BMW/MINI die erachter komen wat de oorzaak is en dus ook wat de oplossing zou zijn? Bij wijze van spreken enkele ratelende motorblokken tot de laatste schroef uit elkaar halen om te onderzoeken waar er slijtage plaats vindt enz. Er zullen toch afdelingen bestaan binnen zulke concerns die motorblokken, versnellingsbakken, enz uit elkaar halen en onderzoeken om te leren van waar er fouten in het ontwerp zitten en er veranderingen moeten plaats vinden? En zodra de oplossing bekend is een terugroepaktie en oplossen die handel. Whatever it takes!
Inderdaad. Is er nu eigenlijk al een fix die echt helpt en blijft helpen? En zo ja, wordt die dan op de nieuwe MCS'en meteen geïntegreerd? Of weet je gewoon op voorhand dat je een kapotte motor koopt en binnen de kortste keren bij de dealer langs mag voor langdurige herstellingswerken? :|
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2009, 11:52

de dealers bouwen nu nog alle r56's s die nieuw worden afgeleverd nog voor aflevering om (nieuwe distributie). althans, dat is wat de dealer me vertelde.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2009, 12:35

@Harmar:
Kragge-zooi. Ben benieuwd welke spanner je hebt.

@Sid:
Ook een lekkere gedachte...
Afbeelding
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 apr 2009, 22:14

mag ik ffe iets vragen ivm de olie dipstick?

ik heb daarnet nog ffe proberen kijken naar het oliepeil en ik kon echt niks afleiden.. ik zie nergens een duidelijke markering tot waar de olie stopt.. :roll:

ik had gehoord dat je een nieuw type kunt eisen?

heb er dan maar 250ml castrol 5w30 longlife 04 ingekapt.. zonder eigenlijk te weten wat er nu inzat :roll: :oops:
Kees en Annet
Racende reporter

10 apr 2009, 23:06

Vandaag is onze mini weer terug van de dealer, en ook bij ons is het geratel geconstateerd. :(
(gelukkig ratelde hij ook bij de dealer. anders sta je mooi te kijken)

De meeting gaf aan dat het buiten de tolerantie grens is, dus gaat ie over 3 weken voor een week de garage in.
En worden de nodige onderdelen vervangen.

Afwachten dus maar.

Annet
Afbeelding
FastToy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

23 apr 2009, 18:07

ik heb al een tijdje rechtsachter, een dof kloppend geluidje. Voornamelijk als ik traag rij, wat luider bij een klein oneffenheid. Maar voornamelijk op gewoon flat oppervlak ook.

Ik heb onder garantie al een nieuwe stabi-stang laten plaatsen. Konden de rubbers ervan zijn. Maar het is nog altijd.

Wat zou dit kunnen zijn? Iets te maken met m'n demper? of iets dat wrijft bij rotatie? etc

Ik dacht ook eerste dat het een loodgewicht van de gordel achteraan was, maar dit is het ook niet.
It's better to BurnOut, than to Fade away....
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

27 apr 2009, 16:35

Ale ze hebben hun lessen getrokken :D
Those worries about MINI’s being built on a Punto chassis died a quiet death recently. In its place BMW has decided to build the next MINI using a shared BMW Group components - notably from the next generation 1 Series. This combined with the increased model range from MINI will (as the plans go) give BMW the economies of scale it’s looking for with the MINI brand.

For MINI enthusiasts this should be a huge sigh of relief knowing that the next car will not have to be subject to another car manufacturers needs in any way (the backwards engine in the R56 is a good example of this). Additionally it opens the door for even more collaboration with the BMW group. Specifically don’t be surprised to see more engine sharing between the two brands. Look for JCW power-plants ending up in the next generation 1 Series (and it’s derivatives) as well as BMW diesels (and potentially small turbo four cylinders) finding their way into MINIs.

While it may not seem too earth shattering now, these decisions will shape the MINI brand more than anything else we’ve seen since the creation of the R50 around the turn of the century. Look for further details in the coming weeks and months.
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”