Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
sscooper
4 op een rij!
4 op een rij!

24 mar 2009, 09:22

denizg schreef:Klopt het dat er met een Turbo meer fout kan gaan dan een Supercharger?

dat hangt ervan af denk k hoe de turbo onderhouden wordt zoals bv .. eerst goe warmrijden voor een goe door te trekken met de auto en zeker en vast na een rit even laten na draaien op stationair toerental .. denk dat dit de turbo enkel ten goede komt...

weet er trouwens iemand of de turbo na het uitzetten van de motor vanzelf nog blijft na-draaien want als de motor afstaat hoor je hem percies nog na-draaien .. kan dit? of is dit iets anders ? :o
Afbeelding
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mar 2009, 11:44

sscooper schreef:is dat een R56 cooper S? want is dit het vervolg van die dieselsound /ratel? :(
Ja het is een S. En ja, ik ben bang dat dit een van de gevolgen kán zijn... :evil:
Afbeelding
nigel94
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 mar 2009, 16:10

CooperS-lightningblue schreef:Gisteren de auto recht gezet zodat ik vandaag de vloeistoffen e.d. kon checken. Alles lijkt op niveau en in orde.

Daarna gestart. Startmotor doet het, slaat aan, maar krijgt de motor niet aan het draaien. Na een 3e poging lukt het eindelijk om hem aan de praat te krijgen. De 3e poging heb ik dan ook vast gelegd op video. Hij loopt verschrikkelijk slecht! Zo slecht dat ik hem op een gegeven moment uit zet. M'n zus zei gisteren dat ze er niet in durft te rijden, want ze is bang dat hij niet meer start en in haar eentje ergens strand...

Om jullie een indruk te geven, de 3e poging: (je hoort tussendoor een vrachtwagen voorbij komen, dus let goed op de toeren...
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9836&hl=nl[/GVideo]

Start hem net, nu slaat hij aan. Even warm laten lopen. Ga er nu mee naar Renova.
Geluid doet me ook een beetje denken aan een een vastloper :? (misschien iets met een zuigerveer)
heb ik ook wel eens met mijn kart. Dan zitten er vaak diepe krassen in de cilinder en loopt de zuiger heel stroef.
Heeft vaak te maken met de smering. Het zou verwant kunnen zijn aan de diesel sound.
Shadow_Breaker
GPc-0001

25 mar 2009, 18:10

Het is bij BMW/Mini normaal dat je voor een aanslepend probleem een technieker kan aanvragen bij de BMW/Mini Group die dan langs de consessiehouder komt om mee naar de oorzaak en oplossing te zoeken.
Deze persoon moet de wagen tevens testen en goedkeuren, komt daarna het probleem terug zal dezelfde technieker moeten terugkomen om dit probleem verder te bekijken.

Misschien intressante info, die ik kreeg van iemand die niet bij de club is en die ook dit probleem had, hij is er tot nu toe van af. maar heeft toch ook 4 keer naar de garage moeten gaan voor dit probleem. (koude start diesel ratel probleem wel te verstaan)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2009, 09:37

Dat heb ik inderdaad eerder gehoord en volgens mij maken ze daar bij de dealers regelmatig gebruik van.
Het is echter zo dat als ze een reparatie hebben uitgevoerd hij op dat moment "goed" is. Dat dieselgeluid is niet altijd aanwezig en als eraan is gerepareerd is het, zoals je in dit topic leest, vaak even goed vóórdat het weer foute boel is. Ze moeten er gewoon dieper naar kijken.

@nigel94:
Zoiets kan inderdaad ook. We wachten af.
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2009, 09:52

Wij hebben nu met de clubman deze week, samen papa & ik, 5-6 keer een 'Oil Pressure Warning' gekregen.
Oliepeil is echter normaal/hoog! (Gecheckt volgens het boekje, na een ritje ~10-15km op niveau zetten, stilleggen, 5min wachten & peil nakijken).

Hij moet toch eens binnen gaan!
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

26 mar 2009, 13:43

Volgens MF zou de aankomende facelift bij alle modellen een hogere motorkap krijgen, wat kan duiden dat er onder motorkap ook aanpassingen worden doorgevoerd. Dus wie weet is er nog hoop :D
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2009, 13:49

:?
Jurgen schreef:Volgens MF zou de aankomende facelift bij alle modellen een hogere motorkap krijgen Dus wie weet is er nog hoop :D
De R56 had al een hogere motorkap dan de R50. En het volgende model wordt nog hoger???

:?

(sorry voor deze off topic reactie)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

26 mar 2009, 13:51

Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2009, 13:53

Hmmmmmm...

Gelukkig NIET zoals ik me 't voorstelde!

:)
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2009, 14:53

Kaj, vandaag even bij Renova langs geweest i.v.m. wat sissende geluiden. Zag de PW van je zus staan. De monteur die ik sprak vertelde dat het waarschijnlijk om exact hetzelfde probleem gaat als bij mij

Ik hoop voor je zus dat het sneller gaat dan bij mijn clubman
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2009, 22:19

Kunnen we niet een keer met 5 of 6 Mini's die dit probleem hebben naar 1 dealer gaan, want ze staan mij elke keer aan te kijken alsof ik gek ben en Mini Nederland doet alsof ze er nog nooit van gehoord hebben.

Desnoods een keer zo'n tv programma inschakelen want dat heeft bij de Citroen C3 ook geholpen ;)

Ik vind het gewoon belachelijk dat je bij een auto van 30 - 40k bijna op je kniëen moet voor er een keer serieus naar dit probleem gekeken wordt. Never ever meer Mini/BMW dat is wel duidelijk....
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2009, 22:24

des, mijn mini is 4 januari weg gebracht naar de dealer in Hoogeveen, deed helemaal niks meer. heeft toen 3 weken bij de dealer gestaan. Probleem is verholpen.

Heb navraag gedaan bij Renova (verkoop en service) bij de dealer in Hoogeveen en bij Mini NL van wat er nu precies aan de hand geweest is met die bak.. steken allemaal hun kop in het zand! tot op heden na meerdere bezoeken aan renova en telefoontjes naar mini NL nog steeds geen opheldering. Niet eens de werkbon gezien ik denk inderdaad dat de enige oplossing voor dit probleem via de media te vinden is.
je wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd!

Olaf
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 mar 2009, 07:22

Ik laat de introductie dag van de nieuwe cabrio dan ook gewoon aan mij voorbij gaan. (Meestal ben ik er wel bij dit soort gelegenheden.. dus maak ik mijn eigenste statement..ahum.... alsof dat zou helpen)
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 mar 2009, 08:58

GeoBem007 schreef:Wij hebben nu met de clubman deze week, samen papa & ik, 5-6 keer een 'Oil Pressure Warning' gekregen.
Oliepeil is echter normaal/hoog! (Gecheckt volgens het boekje, na een ritje ~10-15km op niveau zetten, stilleggen, 5min wachten & peil nakijken).

Hij moet toch eens binnen gaan!
vertrouw niet op die peilstok, trekt op niks.. ik heb net hetzelfde meegemaakt.. ik reed volle petard op de nordschleife en plots gaf die melding van 'oil pressure warning'.

terug in belgie naar de verdeler, legde mijn probleem uit, hij kijkt via de dipstick.. alles goed zei hij.. maar kon er ondertussen wel meer dan 2 liter olie bijkappen..

bij kleine onderhoud alle olie vervangen (al is die 5W30 te dun om echt 'in te rijden" denk ik) en sindsdien loopt hij prachtig. recent nog een half litertje bijgekapt.

geen probleem met het ratelen hier (hout vasthouden)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”