Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
coendek
Stoepsleutelaar

23 mar 2009, 13:47

nou normaal is anders... maar als de verf eraf slaat dan kan er wel eens roest komen jah.. maar zullen ze best oplossen voor je! :D

zit er niet een lekje in je luchtinlaat...? slangetje ergens los?! dat je hem hoort sissen.. Hoewel.. sissen is vaak een drukslangetje ofzo... :?

en als je stil staat en het gas intrapt?!?! ook?
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 13:55

nog niet geprobeerd eigenlijk... zal het straks is testen!!

Olaf
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 mar 2009, 16:23

@Olaf
als ik het goed heb gelezen is Memphiss ook teruggeweest naar Beek. Kreeg ook een storing mbt vermogen te zien. Turbodruk is wat teruggedraait... weet niet of het daar door kan komen. Al een reactie van Beek vernomen?

Succes man!
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

23 mar 2009, 16:25

Ik heb mijn dealer een bericht gestuurd om te vragen of zij een fix hebben toegepast op mijn auto en mss weet ik dan ook meer voor jullie van mijn duitse dealer.

Cheers

Coen

@kstja0... turbo druk te hoog kan inderdaad voor zorgen dat hij in "limp-mode" springt..
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 16:58

Gisteren de auto recht gezet zodat ik vandaag de vloeistoffen e.d. kon checken. Alles lijkt op niveau en in orde.

Daarna gestart. Startmotor doet het, slaat aan, maar krijgt de motor niet aan het draaien. Na een 3e poging lukt het eindelijk om hem aan de praat te krijgen. De 3e poging heb ik dan ook vast gelegd op video. Hij loopt verschrikkelijk slecht! Zo slecht dat ik hem op een gegeven moment uit zet. M'n zus zei gisteren dat ze er niet in durft te rijden, want ze is bang dat hij niet meer start en in haar eentje ergens strand...

Om jullie een indruk te geven, de 3e poging: (je hoort tussendoor een vrachtwagen voorbij komen, dus let goed op de toeren...
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9836&hl=nl[/GVideo]

Start hem net, nu slaat hij aan. Even warm laten lopen. Ga er nu mee naar Renova.
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

23 mar 2009, 17:01

Man man man, wat is met daar in Bergen op Zoom met die MINI, die toeren is niet echt meer normaal te noemen he :s
Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 17:11

kstja0 schreef:@Olaf
als ik het goed heb gelezen is Memphiss ook teruggeweest naar Beek. Kreeg ook een storing mbt vermogen te zien. Turbodruk is wat teruggedraait... weet niet of het daar door kan komen. Al een reactie van Beek vernomen?

Succes man!
ja klopt heb ook even terug zitten lezen... helaas nog niks terug gehoord van Klaas!! Turbo druk moet eigenlijk niet terug gedraait worden... helemaal geen zin in :wink:

nee ik moet maar even kijken hoe het opgelost kan worden...

Olaf
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 mar 2009, 18:54

CooperS-lightningblue schreef:Gisteren de auto recht gezet zodat ik vandaag ........

............ Even warm laten lopen. Ga er nu mee naar Renova.
:shock: dat is echt niet fris! Ik hoop dat Renova eerlijk en duidelijk kan vertellen wat dit nu precies is. En waar dit
door kan komen... Suc6
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 mar 2009, 18:56

CooperS-lightningblue schreef: Start hem net, nu slaat hij aan. Even warm laten lopen. Ga er nu mee naar Renova.
Hmm dit lijk nog eens stap erger als de "gewone" dieselgeluiden.

Ben zeer benieuwd wat er aan de hand is en wat ze er van zeggen!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 19:49

Het lijkt op vette bougies... Ben ook geen expert, maar het is gewoon raar. :( Heb met zuslief te doen, want ze is nog steeds helemaal verliefd op d'r MINItje. :(
Afbeelding
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 21:31

CooperS-lightningblue schreef:Het lijkt op vette bougies... Ben ook geen expert, maar het is gewoon raar. :( Heb met zuslief te doen, want ze is nog steeds helemaal verliefd op d'r MINItje. :(

miss een bougie stuk.. draaid de motor ook maar op 3 cillinders & op lager toerental.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 23:25

wou net zeggen, net alsof hij op 1 of 2 cilinders minder loopt.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 mar 2009, 23:56

Dat klinkt echt slecht :shock:

Ik zou hem gewoon af laten slepen door BMW service en ze het verder uit te laten zoeken. Het flut* aan zoiets is dat je daarna echt weer vertrouwen op moet bouwen om met de auto op pad te gaan omdat je elke keer bang bent dat ie weer hetzelfde gaat doen. Ik had dat ook nadat de oliekering van m'n turbo was verdwenen :?
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mar 2009, 00:08

Klopt het dat er met een Turbo meer fout kan gaan dan een Supercharger?
sscooper
4 op een rij!
4 op een rij!

24 mar 2009, 09:17

CooperS-lightningblue schreef:Het lijkt op vette bougies... Ben ook geen expert, maar het is gewoon raar. :( Heb met zuslief te doen, want ze is nog steeds helemaal verliefd op d'r MINItje. :(

dat klinkt echt niet goed idd .. :( khoop ook dat Bmw het gaat vinden want echt niet normaal....

is dat een R56 cooper S? want is dit het vervolg van die dieselsound /ratel? :(

ik ben tot nog toe gespaard gebleven hiervan maar als ik dit hoor krijg ik wel schrik.. dat mijne het zou gaan krijgen net buiten de garantie ... :?

alvast veel sterkte voor u en u Zus ,Lightnigblue!! moet echt hard zijn dat te moeten meemaken .. :cry:
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”