Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mar 2009, 23:48

Olaf schreef:
Ja jongens die mannen bij de verkoop zitte allemaal met hun ... te spelen, dus de inkomsten moeten ergens anders vandaan komen heh!! :s

Olaf
Lease autos.. ;s
Sid schreef: wel een mooie trouwens, ik had geklaagd over een schurend geluid met scherp insturen, konden ze mooi meenemen. nou het geluid is er nog, maar die paar keer dat ik scherp instuur neem ik het wel voor lief...
Kun je hierover wat duidelijk zijn.. Wat voor geluid en hoe scherp..? Heb je toevallig spoorverbreders?
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2009, 09:28

Vanmorgen had ie het weer.. En deze keer wat langer dan normaal. Heeft toch een 2-3km geduurd eer het weg was!

Gisteren heeft papa ook een 'oil pressure warning' gekregen.

ASAP het oliepeil checken, want ik denk dat het bij ons wel daaraan ligt.

Kaj: Je witte garagist beweerd dat de eerste 2 cilinders gaar zijn.. Zonder er naar te kijken?! (Niet dat ik hem niet vertrouw, maar je kan moeilijk zoiets zeggen zonder ernaar te kijken..)
coendek
Stoepsleutelaar

22 mar 2009, 09:31

GeoBem007 schreef:Vanmorgen had ie het weer.. En deze keer wat langer dan normaal. Heeft toch een 2-3km geduurd eer het weg was!

Gisteren heeft papa ook een 'oil pressure warning' gekregen.

ASAP het oliepeil checken, want ik denk dat het bij ons wel daaraan ligt.

Kaj: Je witte garagist beweerd dat de eerste 2 cilinders gaar zijn.. Zonder er naar te kijken?! (Niet dat ik hem niet vertrouw, maar je kan moeilijk zoiets zeggen zonder ernaar te kijken..)

hou het peil constant hoog...

En wat die witte garage zegt.. waar baseerd hij dat op? naar mijn weten moet de kop eraf voordat je dat kunt zien??

Cheers

Coen

ps. more details :D
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2009, 19:41

denizg schreef: Kun je hierover wat duidelijk zijn.. Wat voor geluid en hoe scherp..? Heb je toevallig spoorverbreders?
echt duidelijk kan ik het niet omschrijven, het is een beetje zingend geluid. geen geschuur dus. je hoort het alleen in bijvoorbeeld een parkeergarage met het raam open en het nemen van een scherpe bocht. heb inderdaad 2cm spoorverbreders, maar het loopt nergens aan. dacht zelf aan een lager of speling of de aandrijfas, maar dat bleek aldus de dealer niet de oorzaak te zijn.

vandaag gesport met een 350z, ging gelijk op. op zo'n moment is een r56 toch wel weer heel erg leuk...
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 12:18

krijg er ook weer steeds meer last van!! Auto heeft een tijdje mooi geklonken, maar gaat nu weer naar het ratelende geluid terug! van de week, na een tijdje lang hard gereden te hebben in duitsland ineens een motorstoring, wegvallen van vermogen...

blijft het een onbetrouwbaar hok vinden! srry dat ik het zeg!! het is echt wat Kstja0 zegt, als ik een goed bod zou krijgen zou ik er zo afscheid van kunnen nemen.
Blijf het een geweldige auto vinden, van t weekend in Duitsland geweest.. geweldig hard kunnen rijden en zeker weten een hoop mensen die even hun hoofd omdraaien als je langsrijd.. maar zeker nu weer na die motor storing is de auto gewoon ombetrouwbaar!!!

Olaf

EDIT: nu we hier toch bezig zijn over de kwaliteit van de R56/55, van de week uitgebreid gewassen en gekleid. kom ik tot mn stomme verbazig gewoon steenslag met roest tegen :s :s :s :s echt schandalig!! zijn maar hele kleine puntjes.. maar toch!!
Laatst gewijzigd door Olaf op 23 mar 2009, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

23 mar 2009, 12:22

dude... ding bij renova neerzetten en niet eerder ophalen als hij klaar en GOED is.. want als ik zoveel geld had uitgegeven... en garantie had... zou ik dat EISEN...

Ik blijf het raar vinden dat ik nergens last van heb... :?

Coen
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

23 mar 2009, 12:24

Dat vermogenverlies, voel je het ook dan? Of is enkel de melding?
Anders zit je indezelfde club als mij. Begin april moet hij binnen met een fix vanuit BMW duitsland. Ik houd je op de hoogte (ik heb geen ratelgeluid, een keer een 10 seconden gehad maar toen ik terug was met de filmcamera was het al weg).
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 12:25

Vandaag toch wel relatief lang last gehad van dieselsound.

Gisterenmorgen ook. Mijn vriendin van bij haar thuis naar de bakker gebracht, waar ze werkt, en dan had ik het erna nog.
Twee weken eerder was het weg toen we amper vertrokken waren bij haar thuis.
Daarnet kwam ik thuis, een paar uur later weer vertrokken en het was er weer! Deze keer wel vrij snel weg..

Olaf & Kstja0: Geldt hier eigenlijk ook. Een deftig bod en de kans is groot dat hij vliegt.. Zeker nu ik een MINI ga hebben..
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 12:28

Jurgen schreef:Dat vermogenverlies, voel je het ook dan? Of is enkel de melding?
Anders zit je indezelfde club als mij. Begin april moet hij binnen met een fix vanuit BMW duitsland. Ik houd je op de hoogte (ik heb geen ratelgeluid, een keer een 10 seconden gehad maar toen ik terug was met de filmcamera was het al weg).
Was inderdaad het vermogen een tijdje kwijt, alleen heb de auto een min. of 10 weg gezet langs de kant, en daarna was de melding ook weer weg, en had ik het volle vermogen terug!!
Ik kwam vanuit Berlijn en moest nog 500 km, dus moest wel door, echter heb ik daarna tijdens de acceleratie een groot aantal keer een sissend geluid gehoord tijdens optrekken, op het moment dat ik het gas los late, was het weg... heel vreemd.
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

23 mar 2009, 12:30

Ah dan is het nog iets anders, bij mij voel je geen vermogenverlies... Krijg enkel de melding, waarschijnlijk een sensor in de uitlaat die het laat afweten ofzo, maar dat weet ik pas in april.
Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 12:34

Jurgen schreef:Ah dan is het nog iets anders, bij mij voel je geen vermogenverlies... Krijg enkel de melding, waarschijnlijk een sensor in de uitlaat die het laat afweten ofzo, maar dat weet ik pas in april.
Nee bij mij bleef de toerenteller gewoon rond de 3000 toeren hangen en kon ik me gaspedaal intrappen wat ik wilde, maar gebeurde niks.

dat sissende geluid vind ik ook erg vreemd...
coendek
Stoepsleutelaar

23 mar 2009, 13:26

sissend geluid is mss de wastgate die open staat op de turbo om de druk laag te houden... die zorgt waarschijnlijk voor het lage vermogen. Hij zal in een soort van safetymod gesprongen zijn...

:? luck!
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 13:38

@coen, lijkt me stug, want hij heeft gewoon zijn volle vermogen.. even mailtje klaas afwachten en dan maar eens actie ondernemen.

Moet sowiso weg voor die roestplekjes op de motorkap!!

Olaf
coendek
Stoepsleutelaar

23 mar 2009, 13:41

Olaf schreef:@coen, lijkt me stug, want hij heeft gewoon zijn volle vermogen.. even mailtje klaas afwachten en dan maar eens actie ondernemen.

Moet sowiso weg voor die roestplekjes op de motorkap!!

Olaf

ooow dacht tijdens je vermogen verlies... maar het is nu tijdens je gewon e vermogen nog steeds?!?

plekjes op je kap... tja.. als je lak eraf gaat door steentjes kan het roest inderdaad ontstaan... tijd voor een respray... (ik ook denk ik binnekort)

Coen
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2009, 13:44

Nee niet tijdens vermogensverlies, toen accelereerde die helemaal niet meer... het is nu juist als ik mn gaspedaal even flink intrap!

Maar is dat normaal dan, dat er roest ontstaat na nog geen jaar?!

Olaf

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”