Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2009, 15:40

Hahaha! Wat een grappenmakers daar Sid... :roll:
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

19 mar 2009, 15:57

Zo ken ik er ook nog een paar! :roll:

Laatst kreeg mn pa een factuur omdat de Mercedesdealer een extra jerrycan ruitenwisservloeistof als reserve in een van de sprinters had gezet! :s :s

Allemaal hetzelfde die dealers....
Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

19 mar 2009, 18:54

ik volg nog steeds dit topic op. ik heb nogmaals alles samengevat en richting Mini BeLux gestuurd naar michel van hees.

Ik denk dat als er geen oplossing is tegen mini united dat we toch een oproep gaan moeten doen om op mini united alle mini logos af te plakken.

Aangezien mini united een groot evenement is gaat dit al veel media aandacht trekken en is dit misschien wel een goed punt om even te laten zien dat alle mini rijders wel samen hangen en een grote community vormen.

Als er voor mini united geen oplossing is denk ik echt dat er acties moeten ondernomen worden. en liefst met wat media aandacht zodat mini moet reageren.

De "oplossing" van BMW/Mini blijkt dus niet echt een oplossing te zijn aangezien al meerdere auto's het terug krijgen of net anders het probleem terug krijgen.

Ik hoop echt dat iedereen weer met een smile in zijn mini kan zitten en genieten van zijn mini, en ik kan me alleen inbeelden hoe dit moet voelen voor de mensen die dit probleem hebben.

tevens die rekening voor die tak te verwijderen mogen ze niet factureren naar u toe, en ik zou die zeker niet betalen aangezien ze dat niet in uw opdracht gedaan hebben.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2009, 19:05

nouja, ik had geklaagd over het geluid, maar dat geluid is er gewoon nog :roll:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 mar 2009, 20:09

Jammer dat mijn mini te weinig opbrengt op dit moment.... (krediet crisis)... anders had ik hem al lang ingeruild voor wellicht minder spannends of origineels.... maar zeker iets wat wel betrouwbaar is.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

20 mar 2009, 13:56

Motoringfile heeft een interview gehad met de productie manager van MINI

MF: What can you tell us about the cold start problems that some R56 MINIs have had. Is there an official fix? If so when was this made in terms of production schedule? If not when can we expect that?

Vinnie: I have not heard anything from our technical engineering or warranty teams, who handle issues like this one. They typically reach out to the field engineering team first, who then works with your dealer’s service department to take care of any technical issue, whether it’s an issue with the engine or a loose trim piece.
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

20 mar 2009, 13:58

Jurgen schreef:Motoringfile heeft een interview gehad met de productie manager van MINI

MF: What can you tell us about the cold start problems that some R56 MINIs have had. Is there an official fix? If so when was this made in terms of production schedule? If not when can we expect that?

Vinnie: I have not heard anything from our technical engineering or warranty teams, who handle issues like this one. They typically reach out to the field engineering team first, who then works with your dealer’s service department to take care of any technical issue, whether it’s an issue with the engine or a loose trim piece.

WTF :shock:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2009, 14:41

coendek schreef:
Jurgen schreef:de productie manager van MINI; Vinnie:
I have not heard anything from our technical engineering or warranty teams, who handle issues like this one. They typically reach out to the field engineering team first, who then works with your dealer’s service department to take care of any technical issue, whether it’s an issue with the engine or a loose trim piece.

WTF :shock:
Now that's what I call "Ostrich Politics"!

:?
coendek
Stoepsleutelaar

20 mar 2009, 14:43

had ook eigenlijk niet anders verwacht maar toch :?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2009, 14:46

Ik had wel nog hoop dat ze het opgelost zouden hebben.
Blijkbaar niet en voor dat concern stemt me dat toch wel 'n bitteke droef.

:(
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 mar 2009, 16:03

Dinsdag aanstaande (24e maart) gaat de mijne weer naar de garage :)) :)) :)) !!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mar 2009, 13:08

Een kleine 2 uurtjes geleden krijg ik van zuslief een telefoontje. Haar auto start niet. MINI service gebeld. Binnen 3 uur kon er iemand komen. Die is inmiddels geweest en heeft hem weer aan de praat gekregen.

Daarna meteen doorgereden naar een "witte garage" hier in de buurt die wél wat van auto's afweten en ernaar laten kijken. Dieselgeluid e.d. uitgelegd. Volgens hem zijn het de eerste 2 cilinders die zo'n takke-herrie maken. De oorzaak daarvan durft hij niet te geven, daar er enorm veel oorzaken voor kunnen zijn. Hij kon wel vertellen dat die eerste 2 cilinder zó verschrikkelijk gaar waren dat er met hoge spoed naar gekeken moet worden.
Nogmaals, ik heb er geen verstand van, maar volgens mij is het zo dat als dit waar is het dieselgeluid dus weldegelijk voor motorschade kan zorgen.

24 Maart heeft de MINI al een afspraak bij Renova, dus tot die tijd blijven we er vanaf. :evil:
Als het na de afspraak nog steeds zo is, of terug komt, bied ik hem aan bij deze "witte garage" hier in de buurt en gaan zij net zo lang naar de oorzaak zoeken tot ze hem hebben gevonden en opgelost. Op onderdelen na geheel kostenloos.
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 mar 2009, 18:32

@CooperS-lightningblue
keep us posted. Goed idee trouwens.

Vind het wel wat raar.. want met de diagnose apparatuur zouden ze de informatie zo bij Mini naar boven kunnen toveren. Vermogen/capaciteit van de cilinders (individueel), moet gewoon uit te lezen zijn. Maar ja.... als je deze informatie als dealer niet begrijpt... : )
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

21 mar 2009, 18:34

Ben benieuwd Kaj...

keep me posted! (van mij nog steeds geen last van maar toch handig om te weten)

Coen
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

21 mar 2009, 23:05

Shit zeg de cilinders die naar de zak gaan, wordt je niet blij van denk ik. Ze heeft nog wel garantie hoop ik?
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”