Hallo allen,
Ik heb me vandaag op dit forum geregistreerd als nieuwe gebruiker omdat ik vandaag een Mini Cooper S Cabrio uit 2010 (184 pk) heb aangeschaft met ca. 50.000 km op de teller.
Nu kwam ik op diverse plaatsten op het internet tegen dat er vrij veel (en dure) problemen verwacht kunnen worden voor dit type.
Mijn ervaring is, dat met name negatieve reacties op Internet worden gepubliceerd en daarom wil ik op dit forum vragen of er veel (dure) problemen te verwachten zijn? Of is het een kwestie van pech.
Ik hoor graag van jullie.
Mvg,
Marcel
Problemen Cooper S Cabrio (2010)
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Problemen Cooper S Cabrio (2010)
Daar had je natuurlijk beter naar kunnen zoeken vóór dat je hem kocht 
Kun je iets specifieker zijn over de problemen die je bent tegen gekomen?

Kun je iets specifieker zijn over de problemen die je bent tegen gekomen?
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Problemen Cooper S Cabrio (2010)
Dat snap ik, maar de vraagstelling is nogal algemeen. Als hij specifieker aangeeft welke problemen hij tegen gekomen is op het net, kunnen wij daar specifieker op antwoorden. 

- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Problemen Cooper S Cabrio (2010)
verschrikkelijke probleem auto's die 2e generatie cooper s (jcw) 

- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- McMarcel
- One wheel wonder
- Locatie: Gorinchem
Bericht
Re: Problemen Cooper S Cabrio (2010)
Wow! Wat een snelle reacties allemaal! Te gek!
Ik geef toe dat ik dit voor de aankoop had moeten controleren wat de eventuele onkosten kunnen zijn...
Ik kwam er op doordat ik dit zag: http://www.automotive-werkplaats.nl/tec ... i-cooper-s en deze: https://www.consumeraffairs.com/automotive/mini.html
Toen ik dit allemaal las, kreeg ik het gevoel dat ik een miskoop had begaan...
Ik heb zeker te weten de 184 pk versie (dus kennelijk een n18 blok?).
Ik heb dus nog geen echte problemen, maar wilde graag weten wat ik zou kunnen verwachten (en waar ik dus extra op moet gaan letten)....
Ik geef toe dat ik dit voor de aankoop had moeten controleren wat de eventuele onkosten kunnen zijn...
Ik kwam er op doordat ik dit zag: http://www.automotive-werkplaats.nl/tec ... i-cooper-s en deze: https://www.consumeraffairs.com/automotive/mini.html
Toen ik dit allemaal las, kreeg ik het gevoel dat ik een miskoop had begaan...
Ik heb zeker te weten de 184 pk versie (dus kennelijk een n18 blok?).
Ik heb dus nog geen echte problemen, maar wilde graag weten wat ik zou kunnen verwachten (en waar ik dus extra op moet gaan letten)....
- Kivo
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Problemen Cooper S Cabrio (2010)
Laat bij en dealer even de sleutel uitlezen, en dan weet je meteen wat al aan de wagen is uitgevoerd, welke stukken vervangen zijn, en wat al dan niet onder garantie reeds is aangepakt.
- KeesH
- Nieuwsgierig
- Locatie: Heemskerk
Bericht
Re: Problemen Cooper S Cabrio (2010)
Ik heb een R57 , maart 2011, en heb 2x een brandstof pomp probleem gehad. Allebei de keren onder garantie opgelost. Daarnaast is mij accu gesneuveld na 4,5 jaar. dat schijnt vaker voor te komen bij auto's mat Start stop systemen..
Hij gebruikt meer olie dan gewenst , maar dat is met nama na de tuning gekomen. 1 l op 4000 km. Als je op internet olie bestelt dan zijn die kosten te verwaarlozen . Verder een wereld auto, stuurt als de beste, trekt als een gek, en als je wilt lekker het zonnetje op het hoofd. Wat wil je nog meer?
Hij gebruikt meer olie dan gewenst , maar dat is met nama na de tuning gekomen. 1 l op 4000 km. Als je op internet olie bestelt dan zijn die kosten te verwaarlozen . Verder een wereld auto, stuurt als de beste, trekt als een gek, en als je wilt lekker het zonnetje op het hoofd. Wat wil je nog meer?
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors