Stadslicht als instellen als dagrijverlichting

De 2e generatie vanaf 2006
jvang
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:

Stadslicht als instellen als dagrijverlichting

01 dec 2015, 18:21

Hoi allemaal,

Na het zien van een DIY om zelf angel eyes te maken in de mistlampen wil ik dit ook zelf gaan maken. Ik heb de LED ringen en nieuwe mistlampen al besteld zodat ik die al kan gaan maken.

Als ze gemonteerd zijn wil ik dat de ringen continue branden wanneer de xenon lampen uit zijn. Als de lichtsensor de xenon aan doet gaat de dimmer ingrijpen en zorgt ervoor dat de ringen 50% dimmen. Dat is allemaal geen probleem. Maar om ervoor te zorgen dat de ringen ook gaan branden wanneer ik de auto van t slot haal moeten ze aangesloten worden op de stekker van de stadslichten. Dus mijn vraag is of de stadslichten zo geprogrammeerd kunnen worden dat deze altijd branden, dus zodra t contact aan gaat en wanneer je de auto ontgrendel.

Thnx alvast!
1e Mini: R56s Astroblack
2e Mini: R57s Eclipse Grey
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Stadslicht als instellen als dagrijverlichting

01 dec 2015, 21:57

Koop je de originele MINI-LED's, of ga je echt zelf LED-ringen inbouwen?
Als je de originele set koopt, dan zit er een module bij die werkt zoals jij beschrijft. LED-ring brandt volledig als dimlicht uit is, en gaat bij ingeschakeld dimlicht op halve kracht.

Als jezelf een lamp in elkaar gaat sleutelen.....
Via NCS kun je de dagrijverlichting in de US-stand zetten, ipv EU. Volgens de programmeersheet brandt dan alleen je stadslicht aan de voorkant en de normale verlichting achter als dagrijverlichting.
Die instellingen heb ik zelf nog nergens gezien, dus of het klopt wat er staat blijft de vraag. Misschien kun je dat eerst uitproberen met je huidige stadslichten?
(En ik weet ook niet of er wellicht keuringperikelen gaan ontstaan door deze aanpassing...)

De Welcomelights branden toch alleen als je de verlichtingsschakelaar niet 'uit' hebt staan? (lastig die dubbele ontkenning) Dus als je de LED op de stadslichten aansluit dan gaat ie branden bij ontgrendeling.
jvang
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:

01 dec 2015, 22:37

Dat klopt. Ik ga zelf aan de knutsel. Ik heb destijds bij mijn vorige auto een draad getrokken van de sigarettenaansteker naar voren en hier de lichten op aangesloten en een dimmer ertussen die aan de dimlicht gekoppeld zit. Maar ik zou graag de led ringen laten branden tijdens t openen van de auto.

Hoe zou ik zelf die instelling kunnen aanpassen? Ik neem aan dat ik hiervoor naar de dealer moet?!
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

02 dec 2015, 21:07

Je kunt je dealer vragen, maar ik weet niet of ze die instelling wel kunnen of mogen aanpassen. Zie ook de opmerking over mogelijke problemen bij APK-keuring. Heb je iemand in de buurt met NCS Expert, en een K+DCAN-kabel; die zou de aanpassingen ook voor je kunnen doen.

Je weet ook dat er een standaard MINI-set is??

Afbeelding

Wel wat kabeltjes trekken, geen gedoe met de eventuele CANBUS-meldingen. En je hoeft niet te programmeren. Maar ja, minder leuk dan zelf alles uit goochelen en proberen, da's dan ook wel weer waar. :D
jvang
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:

02 dec 2015, 21:16

Klopt. Ik kon die set destijds overnemen van iemand maar bij de demontage had ie er 1 laten vallen dus dat was van de baan. Dan ga ik een oproep plaatsen op t forum voor evt het aanpassen van de computerbestanden. Bedankt iig Robert!
PepperDooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid

02 dec 2015, 21:30

De Mini leds zoals op de afbeelding zijn deze makkelijk in te bouwen of is dit redelijk veel werk?
jvang
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:

02 dec 2015, 21:32

K heb filmpjes gezien dat t redelijk wat werk is omdat er kabels naar binnen getrokken moeten worden. En aangezien ze aardig wat geld kosten en ik zelf knutselen meer voldoening vind geven ga ik zelf maar aan de slag!:)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”