We stellen ons even voor! JvanG

De 2e generatie vanaf 2006
jvang
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:

Re: We stellen ons even voor! JvanG

05 apr 2015, 21:37

Dat zou super zijn Schroefie! Dankjewel alvast!
1e Mini: R56s Astroblack
2e Mini: R57s Eclipse Grey
jvang
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:

07 apr 2015, 09:42

Goedemorgen allemaal,

Ik heb vanochtend even gekeken in de auto maar er zit echt alleen een AUX aansluiting in de auto.
Afbeelding

Zou het niet mogelijk zijn om dit aansluit punt te vervangen voor één met usb erin? Of zou die voorbereiding er niet zijn (qua draden).
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

07 apr 2015, 23:09

Hoi Jorick,

vandaag bij de dealer geweest maar was een beetje aan de late kant. Ik heb wat spulletjes besteld en met hem afgesproken dat we er even naar kijken als ik de spullen op ga halen. Hij had ook niet meteen het antwoord klaar want er zijn 2 mogelijkheden en afhankelijk van je uitvoering is er het 1 en ander mogelijk maar hij was druk en ik kwam eigenlijk buiten de openingstijd langs maar wordt vervolgd. Ik heb zojuist ook nog even bij de accessoires gekeken want ik heb nog oude accessoires boekjes van MINI (zelf heb ik de NL versie maar check link op blz 45/46 voor onderstaande iPod mogelijkheden: http://www.mini.at/_downloads/pdf/R55_A ... sliste.pdf). Hierin staan 2 mogelijkheden voor de R56

iPod-interface: Voor de aansluiting van de Apple iPod met dock-aansluiting en Apple iPhone op het audiosysteem. Weergave van artiesten, albums en titels in het Control Display of Radio Display. Bediening via Mini joystick, multifunctioneel stuurwiel of radio. Acculaadfunctie. Voor uitvoeringen tot 08/2010 met Radio MINI Boost CD (SA6FC) of met navigatiesysteem Professional (SA609)
Uitvoeringen met CD-wisselaar (SA672)(de CD wisselaar moet voor de ombouw worden verwijderd) € 216,00 bestelnummer 65 41 2 160 347 (prijzen in boekje, weet niet of deze nog valide zijn vwb prijs)
Uitvoeringen zonder CD-wisselaar (SA672) € 228,00 bestelnummer 65 41 2 160 346

USB-/iPod-poort: Voor de aansluiting van de Apple iPod met dock-aansluiting en Apple iPhone, alsmede van USB-sticks en MP3-spelers met USB-aansluiting op het audiosysteem. Weergave van artiesten, albums en titels in het Radio Display. Bediening via multifunctioneel stuurwiel of radio. Acculaadfunctie. Voor uitvoeringen met Radio MINI CD (SA6FB) € 226,00 bestelnummer 65 41 0 422 533
(Check deze link voor dit systeem, dit is eigenlijk wat je wil maar in alleen icm MINI CD radio: http://www.motoringfile.com/wp-content/ ... 87307c.pdf)(inbouw pdf: http://www.outmotoring.com/images/how_t ... d_wave.PDF)

Aangezien jij en ik het navigatie Professional hebben icm CCC en MINI HiFi luidsprekersysteem en niet de uitvoering met Radio MINI CD kunnen wij naar mijn mening alleen de iPod-interface installeren. Zo te zien met de aansluiting t/m iPhone 4S. Geen idee of deze ook al leverbaar is met iPhone 5/6 Molex aansluiting?

Ik ga dit zodra ik de spulletjes op ga halen even bespreken, je hoort het nog maar ik denk dat de mogelijkheid voor een USB-/iPod poort niet voor ons mogelijk is.

Gr. Milco
jvang
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:

08 apr 2015, 17:49

Hoi Milco,

Hartstikke bedankt voor je duidelijk info. Ik kan me alvast een beetje de weg op helpen met de linkjes die je mij hebt gegeven. Tevens wacht ik je reactie af wanneer je met de dealer gesproken hebt, dan ga ik ook zeker voor zo'n optie voor iPod. K heb nog een oude iPhone 4 liggen waar ik dan mijn muziek op zet.

Groetjes Jordy
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

10 apr 2015, 21:52

Hoi Jordy,

vandaag wat spulletjes opgehaald bij de dealer en meteen de vraag voor gelegd vwb de mogelijk tot plaatsen USB of de iPod aansluiting. Zoals het accessoires boekje al aangaf is alleen de iPod-interface mogelijk icm jou radio en is de USB/iPod interface alleen mogelijk bij de MINI CD Radio. Mijn conclusie was in principe juist maar als je bij MINI/BMW in het onderdelen systeem kijkt wordt daar nergens naar verwezen en dat is enigszins vreemd. De man van de onderdelen gaf ook aan dat soms bepaalde accessoires volgens BMW/MINI niet zouden werken cq niet getest zijn op een bepaald model en dus vanuit BMW/MINI niet geadviseerd wordt om die in te bouwen. Hij gaf aan dat in het verleden vaker mensen bij hem spullen besteld hebben die volgens de importeur niet zouden werken maar toch bleken te werken. Hij gaf ook aan dat je nooit van te voren weet of die accessoires geen problemen gaan geven op de computer dus als BMW/MINI het niet adviseert dan niet installeren. In principe blijft het dus lastig want ik het onderdelen systeem stond dus niets vermeld cq een verwijzing naar een bepaalde radio en of dat het met een Radio Boost CD met Nav. Prof. niet mogelijk was om een USB/iPod interface te plaatsen cq werkend te krijgen?

Hij heeft wel even gekeken in hoeverre beide onderdelen op de plank lagen maar beide artikelen lagen niet op voorraad in München. Dit houdt in dat er geen voorraad is en dat het besteld moet worden bij de leverancier die deze accessoires voor BMW/MINI geleverd heeft. Als je 1 van beide artikelen zou bestellen gaat het een behoorlijk stuk langer duren voordat het geleverd wordt plus bestaat de kans dat BMW/MINI het niet meer kunnen leveren omdat zij het artikel niet meer kunnen bemachtigen cq geleverd kunnen krijgen.

Je zou deze vraag ook nog eens kunnen voorleggen aan EKRIS MINI (Sponsor) want als ik bij hun mijn kenteken invoer en dan ga kijken bij de onderdelen zijn beide mogelijkheden te bestellen! Wie weet hebben hun deze onderdelen wel op de plank liggen. Andere mogelijkheid is om bij schadeauto's op zoek te gaan waar zoiets ingebouwd zit, aanschaffen en kijken of het werkt.

Even de vraag bij EKRIS neerleggen lijkt me nu de volgende stap. Wie weet zijn er andere dealers meer bekend mee.

Als EKRIS dit artikel meeleest zouden jullie eens kunnen reageren in hoeverre jullie hiermee bekend zijn, is naast de inbouwset iPod-interface het ook mogelijk om een inbouwset USB-/iPod poort te installeren (artikelnr: 65410422533)?

We horen het graag,

Mvg. Milco
jvang
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:

27 apr 2015, 20:12

Vorige week nog even een bezoekje gebracht aan de autorai.

Natuurlijk ook wezen kijken bij de Mini stand waar de nieuwe Clubman concept stond, prachtige auto!

Ook een babbeltje gemaakt met iemand die veel verstand had van alle snufjes in en op de Mini's. Hij vertelde mij dat het bij de dealer 250,- kost om een iPod interface in te laten bouwen zonder CD wisselaar. Vond ik zelf enigszins meevallen. Ook wilde ik mijn navigatie om laten zetten naar NL en daarbij de nieuwste wegenkaarten wat mij 150,- zou gaan kosten. Kortom, voor 400,- ken ik er weer helemaal tegenaan.

Ik zal binnenkort eens bij Ekris in Utrecht langs gaan en het een en ander navragen. Misschien dat als we de iPod interface tegelijk doen we korting krijgen?!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”