Hallo Minifanaten,
Onze Mini Coupe Cooper S heeft inmiddels de 50K km aangetikt en eind april verloopt de garantietermijn bij de dealer. Tot heden hebben we geen noemenswaardige problemen gehad. Toch zwerven er genoeg horrorverhalen rond i.r.t. reparaties in en rond de garantieperiode.
Zijn er nog tips en of mustchecks die ik MOET (laten) doen om ellende kort na verloop van de garantietermijn te voorkomen?
Ik zie jullie reacties weer graag tegemoet en veel rijplezier in deze prachtige dagen!
[R58 Coupe] Einde garantietermijn nadert, waar op letten
- Micoupe
- Leerling Mini lid
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: [R58 Coupe] Einde garantietermijn nadert, waar op letten
Het valt wel mee hoor.
Bij mij was eigenlijk maar 1 probleem alleen hebben ze nooit de oorzaak goed aangepakt waardoor het een hoop frustratie en ergernis heeft opgeleverd. Uiteindelijk bleek het om de magneetventielen te gaan die lekte en een hoop ellende veroorzaakte. Ik heb ergens een topic hierover aangemaakt en een hoop mensen hadden het zelfde maar dat is niet alleen bij de Coupe maar meer het N18 blok dus die zou ik ZEKER laten nakijken. Voor de rest kijk je ledbak van je remlicht in de spoiler goed na die is bij mij ook al 2x in de garantie vervangen ivm vocht. Dat is bij mij het enigste wat er gebeurt is in het kort en ik zit nu op de 82K dus geniet er van.
Groet Casper

Groet Casper

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Micoupe
- Leerling Mini lid
Bericht
Dat topic had ik gezien, de frustraties en ellende tijdens het lezen meebeleefd. Gelukkig is het allemaal weer top. Info neem ik mee in de check, dank!
- Micoupe
- Leerling Mini lid
Bericht
Dank voor de tip; ik kreeg overigens een keurig mailtje van Mini dat de garantietermijn er bijna op zit.
"Mocht u nog iets opgevallen zijn waarvan u zich afvraagt of het voor garantie in aanmerking komt, meldt u het ons zo spoedig mogelijk."
Dikke prima dus.
"Mocht u nog iets opgevallen zijn waarvan u zich afvraagt of het voor garantie in aanmerking komt, meldt u het ons zo spoedig mogelijk."
Dikke prima dus.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors