Gebruik stuurflippers
- LindaCabrioS
- Nieuw Lid
Bericht
Gebruik stuurflippers
Ik heb stuurflippers en de gebruiksaanwijzing is in het Italiaans dus... Moet ik de automaat als ik ga rijden meteen naar rechts doen om de stuurflippers te kunnen gebruiken of kan dit ook tijdens het rijden ? Als het toerental tijdens het flipperen te hoog wordt grijpt de automaat dan in ?
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Gebruik stuurflippers
Ik weet niet wat je bedoelt met de automaat naar rechts, maar ik heb een gewone Drive en een Drive-Sport stand als ik de pook naar links zet.
In de Drive-stand kan je de flippers gewoon gebruiken. In de display komt dan M1-M6 te staan. Als het toerental te hoog is, dan zal hij niet schakelen naar een lagere verrsnelling. Na een seconde of tien gaat de automaat weer terug naar de Drive-stand.
In de Drive-Sport werken de flippers als echte handbak en blijft de versnelling ingeschakeld. Het toerental kan dan wel te hoog worden, maar schakelen naar een lagere versnelling bij een hoog toerental zal hij niet doen.
In de Drive-stand kan je de flippers gewoon gebruiken. In de display komt dan M1-M6 te staan. Als het toerental te hoog is, dan zal hij niet schakelen naar een lagere verrsnelling. Na een seconde of tien gaat de automaat weer terug naar de Drive-stand.
In de Drive-Sport werken de flippers als echte handbak en blijft de versnelling ingeschakeld. Het toerental kan dan wel te hoog worden, maar schakelen naar een lagere versnelling bij een hoog toerental zal hij niet doen.
- LindaCabrioS
- Nieuw Lid
Bericht
Als ik de automaat pook in Drive naar rechts doe dan heb ik de + en - stand. Dan kan ik mijn flippers gebruiken dacht ik maar jij zegt dat ook in de Drive alleen ik de flippers kan gebruiken. Dat wist ik niet. Bedankt voor het antwoord ! Is de linker flipper omhoog schakelen of de rechter ?JosCountrymanCooper schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met de automaat naar rechts, maar ik heb een gewone Drive en een Drive-Sport stand als ik de pook naar links zet.
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hahaha.... Zowel met links als rechts kan je op en terugschakelen! En trap maar Es door in de toeren, schakelt de bak echt wel over.... Tip: in manuele stand zetten en 1x schakelen. Dan schakelt ie niet meer terug (bij stoplicht bv) naar de 1, maar trek je standaard tijdens je rit (als het goed is) telkens op in ze 2, is veel fijner. 

- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Ja. MINI is een beetje eigenwijs en heeft er voor gekozen om op te schakelen door een flipper aan de achterkant in te duwen en terug te schakelen door aan de voorkant in te duwen.
Probeer maar wat, er kan niet veel mis gaan.

- LindaCabrioS
- Nieuw Lid
Bericht
Duidelijk, bedanktJosCountrymanCooper schreef:Ja. MINI is een beetje eigenwijs en heeft er voor gekozen om op te schakelen door een flipper aan de achterkant in te duwen en terug te schakelen door aan de voorkant in te duwen.

- Chrisdebteh
- Nieuwsgierig
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors