Hallo,
Ik ben nu een maandje in het bezit van een MINI Cooper uit 2009, benzine.
Nu valt het mij de laatste tijd op, dat wanneer ik voor bijvoorbeeld een rood stoplicht moet afremmen en ik vervolgens zo goed als stil sta het toerental onder de 1000 zakt en de motor dan wat schokt. Hij lijkt dan wel af te slaan, maar doet dit gelukkig niet. Het zelfde als ik wanneer ik in de file rijd en ik telkens de koppeling wat op laat komen en gas bij geef en vervolgens weer wat afrem en het toerental weer terug zakt onder de 1000 en dan ook weer wat schokt. En ook weer zelfde ''gevoel'' dat de MINI dreigt af te slaan.
Kent iemand dit probleem en is hier wat aan te doen? Ik hoop dat ik het redelijk duidelijk verwoord heb, vind het nogal lastig om dit duidelijk op te schrijven.
Graag hoor ik van jullie!
Met vriendelijke groet,
Ivana
Onder de 1000 toeren schokt MINI
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Onder de 1000 toeren schokt MINI
Lijkt op een slechte bougie('s), maar kan net zo goed een haperende bobine zijn.
Of iets met de benzine-inspuiting.
Je zal hem uit moeten laten lezen bij een garage.
Als dit probleem zich altijd voordoet, vinden ze het wel.
Of iets met de benzine-inspuiting.
Je zal hem uit moeten laten lezen bij een garage.
Als dit probleem zich altijd voordoet, vinden ze het wel.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Er zijn veel Gen2 Mini's waarbij de dealer achteraf het stationair troerental met +100 heeft opgehoogd, omdat dezer dan beter loopt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Ivana_Chili
- Nieuw Lid
Bericht
@JosCountrymanCooper; Bedankt voor je reactie! Ik ga hem inderdaad denk ik even laten uitlezen. Maar ik vraag me af of daar wat uitkomt, aangezien het probleem zich niet altijd voordoet..
@Marcel Always Open; Bedankt voor je reactie! Ik ben echt een ''leek'' wat betreft dit soort dingen, maar dit klinkt inderdaad als een goede oplossing. Wat is een normaal toerental als hij stationair loopt?
@Marcel Always Open; Bedankt voor je reactie! Ik ben echt een ''leek'' wat betreft dit soort dingen, maar dit klinkt inderdaad als een goede oplossing. Wat is een normaal toerental als hij stationair loopt?
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Benieuwd naar wat het is / was, laat even weten wat de bevindingen in de garage waren.
Misschien help je er anderen weer mee
Misschien help je er anderen weer mee

- Ivana_Chili
- Nieuw Lid
Bericht
@Baseman Donderdag a.s. ga ik terug naar de garage waar ik de MINI gekocht heb. Ik zal jullie op de hoogte houden!
- EdwinN
- Enthousiast
Bericht
Hoi, het probleem met stotterende motor bij stationair draaien had ik ook bij mijn R56 S. Sinds ik Competitione 102 van FireZone tank is het weg. Wel wat duurder maar het werkt bij mij 

- Ivana_Chili
- Nieuw Lid
Bericht
Algemene update (duurde iets langer dan gepland)
Ben uiteindelijk niet terug gegaan naar waar ik hem gekocht had, maar heb hem laten uitlezen bij een garage in hier 't dorp. Kwam helemaal niets uit naar voren. Het enige wat hij aangaf dat er misschien wat vuil zat in de gasklep, en dat deze schoongemaakt kon worden. Zou rond de 20/30 euro kosten om het schoon te maken.
Toch wacht ik nog even of het nog ''erger'' wordt, want het is minimaal. (maar ik irriteer me er soms aan) @EdwinN dat ga ik dan maar eens proberen! Ik moet zeggen de afgelopen keer heb ik euro98 getankt en toen leek het ''stotteren'' ook stuk minder. Bedankt voor de tip!
Ben uiteindelijk niet terug gegaan naar waar ik hem gekocht had, maar heb hem laten uitlezen bij een garage in hier 't dorp. Kwam helemaal niets uit naar voren. Het enige wat hij aangaf dat er misschien wat vuil zat in de gasklep, en dat deze schoongemaakt kon worden. Zou rond de 20/30 euro kosten om het schoon te maken.
Toch wacht ik nog even of het nog ''erger'' wordt, want het is minimaal. (maar ik irriteer me er soms aan) @EdwinN dat ga ik dan maar eens proberen! Ik moet zeggen de afgelopen keer heb ik euro98 getankt en toen leek het ''stotteren'' ook stuk minder. Bedankt voor de tip!
- EdwinN
- Enthousiast
Bericht
Nog even het linkje waar je Competition102 kan tanken http://competition102.com/
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors