Olielampje

De 2e generatie vanaf 2006
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Olielampje

09 okt 2014, 15:53

Sinds enkele dagen heb ik er een probleem bij.
Bij het tot stilstand komen van mijn clubman, gaat elke keer het olielampje branden en weer uit. Ook het geluidsignaal is dan te horen.
Nu las ik dat er een luchtbel ergens bij een sensor kan zitten, maar de vraag is, hoe verhelp ik dit. Of is het mogelijk dat een sensor niet juist werkt?
Overigens controleer ik het oliepeil vrijwel dagelijks.

Jonn
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: Olielampje

09 okt 2014, 16:57

Niet dat ik weet, maar er is wel pas een nieuwe turbo in gekomen, maar lijkt me stug dat men dan ook een oliewissel doet.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2014, 07:58

Niet heel gek hoor om je olie te wisselen na plaatsen van nwe turbo.
Afbeelding
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 okt 2014, 09:12

Oh dat wist ik niet. Maar de vraag blijft..
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2014, 10:25

Natuurlijk kan een sensor kapot, alles kan kapot! :mrgreen:
En dat is geen dure grap, dus zou ik dat eerst eens na laten kijken.

Maar ik begrijp dat er een nieuwe turbo op is gekomen, wie heeft dat dan gedaan?
Lijkt mij dat je diegene er even na laat kijken dan als "ineens" een olielampje kuren krijgt?

Weet niet wat de reden was dat de Turbo kapot was en hoe deze kapot is gelopen, maar als er een stukje schoepenwiel is afgebroken en door het huis is gevlogen moeten er wel meer dingen gebeurd zijn met de de en montage van de nieuwe Turbo... Hoop dat dat dan wel gedaan is voor je weer met een (zelfde) probleem kan komen te zitten. Maar das weer heel wat anders!
Afbeelding
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 okt 2014, 11:26

De turbo is vervangen door Keram Maastricht, daar gaat hij morgen ook weer naar toe. Wellicht is het niet schokkend, beter voorkomen dan kapot rijden. Men had het bij Keram overigens over olie-druk of een haperende sensor. Morgen weten we meer.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”