Cooper S R56 stottert met Beek tuning (tuning einde verhaal

De 2e generatie vanaf 2006
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2010, 12:20

superplus bestaat in Nederland trouwens niet meer. Er zijn nog wel een paar pomphouders die de laatste voorraden opgekocht hebben, maar wij kunnen het alleen nog in Belgie laden. Officieel in NL nergens meer te laden.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Cooper S R56 stottert met Beek tuning

12 jan 2011, 09:32

speedy schreef:Hallo luitjes ,

Zoals jullie vast wel hebben gelezen op het forum heb ik last van af en toe haperen bij volgas met 2000-3000 toeren en ben daar een paar weken terug bij Beek voor geweest en die hebben wat aangepast in de software en heb nieuwe works bougies er in laten draaien , ging ff goed tot van de week :evil: 50 % van de keren dat ik volgas weg trok haperde die en vaak ook nog een knisperend geluid en zwarte wolk uit de uitlaat :shock: dat knisperen is pingelen en is ook nog slecht voor de motor ook :(
Beek weer opgebeld en afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag en dan gaan ze naar de vooronsteking kijken want staat dan niet goed afgesteld :?
Ga na dat ik Beek gebeld heb ff op internet uit zoeken wat nou prescies pingelen is en hoe het voorkomen kan worden en lees daar bijna altijd dat het vaak opgelost kan worden met 98 benzine inplaats van 95 en vraag mijzelf gelijk af of ik misschien ook 98 moet gaan tanken maar omdat dat niet verteld is na de plaatsing van de software heb ik eigenlijk altijd gewoon 95 getankt :roll: Ik Beek gebeld en gevraagd of het misschien ook aan de benzine kon liggen die ik normaal tank en of ik ook 98 moest gaan tanken :roll: Klaas zei dat het idd het probleem waarschijnlijk op ging lossen en dat ik dat maar ff moest proberen . Twee dagen geleden heb ik BP Ultimate getankt en het knisperen heb ik niet meer gehoord en haperen eigenlijk ook niet , maar durf niet zo goed uit te proberen omdat ik bang ben om schade aan mijn motor te krijgen dus ik ben nog niet voor de volle 100 % overtuigd maar laat het hier zeker weten :wink: Van die enorme knallen uit de uitlaat met gas los laten zijn ook verdwenen alleen de knallen met overschakelen heb ik nog wel en zijn normaal volgens Klaas en vind dit ook wel vet eigenlijk.Omdat ik voor dinsdag een afspraak heb gemaakt toch maar ff Klaas gebeld vanochtend en verteld dat het een stuk beter ging en dat de klachten zich niet meer voor hebben gedaan en of het dan nog nodig is om er naar te kijken en hij zei mij dat dat dan niet nodig was en dat het waarschijnlijk opgelost is zo :|
Ik heb Klaas wel verteld dat ik het een kwalijke zaak vind dat ze niet gelijk vertellen na de tuning dat je andere benzine moet gaan tanken en dat ze ervan uit gaan dat je dat weet :s Toen kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk langs mij heen is gegaan :shock: Nou jongens - meisjes geloof mij dat gebeurt mij echt niet :s en vertelde hem ook dat er zat andere r56 cooper s rijders met Beek tuning rijden op euro 95 en dat ze van niks weten :?
Dus voor iedereen die Beek tuning heeft ga 98 tanken :wink: en misschien gaat het stotteren ook wel weg :|
speedy
NMC Legend
NMC Legend

12 jan 2011, 09:34

up
lowbeemer
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Cooper S R56 stottert met Beek tuning (tuning einde ver

18 aug 2014, 21:27

Hallo. Wel zeggen dat 95 en 98 geen verschil maakt?

Wij hebben enkele keren 95 getankt (uit noodzaak), stotteren bij volgas, inhouden, en als je in de wagen zit hoor je aan de rechterkant zo lijk een klepje vlug open en toe gaan, verschillende malen snel na elkaar (3sec)

Na 98 te tanken is dit euvel na een tijd terug volledig van de baan.
Geen rook, inhouden en pingelen meer.

:))

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”