Bekleden van mijn stoffen autostoelen

De 2e generatie vanaf 2006
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Bekleden van mijn stoffen autostoelen

28 mei 2014, 21:24

De leuningen van de achterbank zijn anders voor een cabrio. Op de 'buitenste' hoek zit één of ander kunststof ding en een riempje om de gordel te geleiden. (zie plaatje hieronder.)
Helaas kan ik niks aan afmetingen vinden of de leuning van de cabrio breder/smaller is als de leuning van de hatch.

Afbeelding

De achterbankzitting heeft in ETK hetzelfde bestelnummer, dus die zijn gelijk. Net zoals de voorstoelen, ook die hebben hetzelfde nummer.

Ik zie op de marktplaats-site er ook nog wat achterste zijpanelen bij liggen, die zijn natuurlijk R57-specifiek en passen niet in een R56. Oh en de bestuurdersstoel lijkt een wat uitgezakte zijwang te hebben (en donkerder van kleur), maar dat kan ook aan de foto liggen. Dus als adviesje: eerst effe gaan kijken voordat je toehapt.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2014, 15:59

Wat mij opvalt aan het hele verhaal is dat er €200/250 wordt gevraagd voor montage! Das wel heel erg gortig voor nog geen uur werk! Voorstoelen zijn vier bouten en twee stekkers, das Max een half uur werk om die te wisselen. Achterbank trek er binnen een minuut uit! Laat je niet neppen zou ik zeggen...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Olaf1964
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 jun 2014, 16:11

Heb de bovengenoemde stoelen gekocht bij Akto Mobiel BV en laten plaatsen. Tijdens het plaatsen van de stoelen kwam men erachter dat de rugleuningen van de achterbank niet paste in mijn Mini Cooper R56 hatchback, omdat de leuningen niet in de beugel vielen. De voorstoelen en zitting achterbank wel laten plaatsen en nu maar op zoek naar een bekleder die de twee achterbank rugleuningen met het zelfde leer als de geplaatste stoelen kan bekleden. Heb de rugleuningen wel meegenomen.

Misschien weet Cheek-0 een oplossing of andere lezers?
Olaf1964
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 jun 2014, 16:19

De service van Akto Mobiel BV was netjes, omdat de rugleuningen niet paste hoefde ik geen montagekosten te betalen, ondanks dat zij er een behoorlijke tijd mee bezig zijn geweest. De stoelen zagen er piekfijn uit niks uitgezakt of beschadigd. Dit alles heeft me € 500,00 gekost. Wat in mijn ogen redelijk is.
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 jun 2014, 16:24

Ik zal je Pb z.s.m beantwoorden!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”