Dag Forum leden,
Ik heb een probleem met mij Mini R56 uit 2007.
Ik heb een aantal problemen die al dan niet samenhang met elkaar hebben.
Ik raak heel langzaam koelvloeistof kwijt, ongeveer een kopje, 150ml per maand. Garage kan helaas niks vinden. Daarbij heb ik een foutmelding, uitgelezen met OBD-WiFi ding. Code: P0597, Thermostat Heater Circuit/Open. Garage heeft contact schoongemaakt maar deze melding blijft naar voren komen. Verder vind ik dat de koelfan weliswaar in de zomer erg lang nadraait. Ook na een klein stukje rijden.
Heeft hier iemand ervangen mee of soort gelijk probleem gehad? Heb dit forum al aardig doorgespit maar kan geen gelijke problemen vind. En kan het kwaad om door te rijden met deze fout melding?
Alvast dank!
Koelcircuits problemen
- Dennisvdh
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Mogelijk een lekkage in een slang, of onderaan het koelvloeistof (KVS) reservoir. Het is gebruikelijker op een Gen1 Mini , maar ook Gen2 (R56) kan het natuurlijk hebben.
Zie je in de motorruimte sporen van gelekte (en dus verbrande) KVS?
Zie je in de motorruimte sporen van gelekte (en dus verbrande) KVS?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Manick
- Sponsor
Bericht
Kijk hier even mogelijk dat hier een oplossing staat
http://engine-codes.com/p0597_mini.html
gr. Manick
http://engine-codes.com/p0597_mini.html
gr. Manick
- Rollo
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Koelcircuits problemen
Heb meer dan een jaar koelvloeistof problemen gehad. Na twee nieuwe koppakkingen waarvan, de laatste kop ook gevlakt. Heb ik na dik een jaar na aankoop een nieuwe(ruil) motor kosteloos gekregen van mijn garage. Eindelijk beetje rijden zonder na iedere rit onder de kap te kijken of er nog iets lekt.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Koelcircuits problemen
Dankjewel voor de terugmelding
Helaas zitten sommige problemen dieper dan men zou denken.

Helaas zitten sommige problemen dieper dan men zou denken.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors