Ik wil een brul horen!

De 2e generatie vanaf 2006
Het Automeisje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Ik wil een brul horen!

15 nov 2013, 12:43

Hello,

Ik ben totaal niet technisch aangelegd of bekend met ''tuning'' maar ik weet wel dat ik mijn MINI R56 een stoerder geluidje wil laten geven. Wat adviseren jullie? Een blow off valve - dumpvalve/lucht- of powerfiltertje/middendemper er tussenuit halen?

Ik heb werkelijk waar geen idee wat beter is voor de auto, het geluid en mijn portemonnee. Hellup!

Yvette
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: Ik wil een brul horen!

15 nov 2013, 13:00

Forge dumpvalve geeft de woesh. 15 min installatie. Kost nieuw 75 euro. Je mag m van mij kopen voor 50 euro :) ik heb m ertussen uit gehaald omdat ik t een beetje zat werd :P alleen voor Mini's met een turbo trouwens..
Uhr
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

15 nov 2013, 14:37

BOV gaat hem niet worden op een normale Cooper. Hiervoor heb je een S nodig met turbo.

Een optie zou zijn een R56 S uitlaat monteren incl sportknop. Informeer eens bij Spenki (http://www.autospenkelink.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) die heeft ervaring met een Cooper voorzien van extra sound.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2013, 15:03

En anders is dit ook een super merk uitlaat.
Met garantie waar je akelig van wordt. Op een positieve mannier

http://www.scorpion-exhausts.com/produc ... autoid=297" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2013, 16:09

Goedkoopste oplossing is je middendemper bij het grof vuil zetten. Kost je ongeveer €100
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Erwin CS
Be Mini
Be Mini

15 nov 2013, 16:26

http://www.nmparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Die maken custome made uitlaten op maat met een ongelofelijke BRUL Alleen op dit moment ligt hij met een Hernia plat...hij is namelijk onder behandeling bij mij :roll:

Gr. Erwin
Respect 2 All :-))
Erwin CS
Be Mini
Be Mini

27 nov 2013, 09:18

Erjen schreef:Forge dumpvalve geeft de woesh. 15 min installatie. Kost nieuw 75 euro. Je mag m van mij kopen voor 50 euro :) ik heb m ertussen uit gehaald omdat ik t een beetje zat werd :P alleen voor Mini's met een turbo trouwens..
Stuur je ff een PM'tje :mrgreen:
Respect 2 All :-))
Het Automeisje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 nov 2013, 11:52

Ik heb geen turbo, dus een dumpvalve gaat niet werken. Denk dat de middendemper er maar tussenuit moet..
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2013, 13:25

Idd, gewoon doen, wordt het een stuk leuker van. Beloof ik je!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
THE MUD
One wheel wonder
One wheel wonder

30 nov 2013, 19:23

Wel even een "middendempervervanger" plaatsen, anders wordt je Mini wel heel luidruchtig :mrgreen: .

Mocht je de brul later willen uitbreiden dan kun je een leuk inlegfilter overwegen (zou in jouw geval niet met een geheel open filter in de weer gaan) en/of een andere einddemper alleen die zijn wat prijziger. Lekker beginnen met een middendempervervanger :)) .

Dump-/Blow-off valve gaat op jouw Mini niet werken daar deze atmosferisch is (d.w.z. geen Turbo heeft) maar dat had je zelf inmiddels door.

Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat :rijden .

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”