Kent iemand deze toevallig en zwakke punten van de R56?

De 2e generatie vanaf 2006
THE MUD
One wheel wonder
One wheel wonder

Kent iemand deze toevallig en zwakke punten van de R56?

21 nov 2013, 16:01

Hallo mede forummers,

Ik ben me momenteel aan het bezinnen op een opvolger voor mijn huidige daily en hobby auto. Ik wil namelijk graag terug naar 1 auto die voor beide doeleinden inzetbaar is.

Zo is de Mini wederom teruggekeerd op mijn wishlist en zeker nu ze een wat minder bescheiden dieseltje hebben dan de 1.4 van weleer die ik daarnaast ook even bij MiniSpeed op bezoek kan sturen voor een chiptuning kuurtje is deze toch flink naar boven gekropen op de wishlist. :mrgreen:

Toen ik nog in de race was voor een R53 had ik al het een en ander gelezen over de stuurpompen en de versnellingsbakken (R51) die nogal eens kwamen te overlijden. Nu heb ik alles een aantal jaar niet meer gevolgd dus wellicht dat jullie mijn kennis wat kunnen updaten.

Wat zijn de zwakke punten van een R56 en dan met name de diesel?

Daarnaast:
Mijn oog viel o.a. op dit exemplaar. Stiekem ben ik een beetje gevallen voor het iets stoerdere en sportievere voorkomen van deze auto door de JCW bodykit. Ik heb nou eenmaal een zwak voor hot hatches :oops: .

Kent iemand deze auto misschien of kan iemand met er meer over vertellen?

Ik heb twee weken geleden al even contact gehad met de verkoper (Land Rover/Jaguar dealer) en deze gaf aan dat ze de auto ingeruild hebben op een Range Rover Evoque (vader van de vorige eigenaar vond dat zoonlief aan een upgrade toe was). De auto zou als jong gebruikt gekocht zijn bij de BMW/Mini dealer en daar is de JCW bodykit dan ook gemonteerd en gespoten.

Bij voorbaat dank en hopelijk tot gauw,

Mudje
THE MUD
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Kent iemand deze toevallig en zwakke punten van de R56?

21 nov 2013, 19:14

Vanmiddag Klaas (Beek Auto Racing/Minispeed) even gebeld en hij wist me te vertellen dat de versnellingsbakproblemen (R51) en de stuurpomp problemen al sinds 2004 tot het verleden behoren en dat er eigenlijk geen noemenswaardige zwaktes zijn van de jongere Mini's.

Er zou 1 achilleshiel zijn, namelijk de rubbers van de draagarmen. Mooie reden om die te upgrades mochten ze versleten zijn leek mij zo :mrgreen: .

De diesels zouden verder heerlijk rijden en zeker met een Chip een hele fijne auto zijn. Op de grotere intercooler na waren er helaas niet echt noemenswaardige upgrades qua vermogen beschikbaar en ik zal helaas het mooie geluid van een benzine Cooper of Cooper S aan mij voorbij moeten laten gaan.

Misschien de Cobra verlagingsveren ook eens een kans geven (rij/reed altijd met schroefsetjes).
Heb er in ieder geval zin in en ik hoef de Mini Cooper diesel zeker nog niet te schrappen van mijn wishlist :mrgreen: . Nu nog een leuk exemplaar vinden en het liefst in de tussentijd nieuwe liefhebbende baasjes vinden voor mijn andere auto's :rijden .

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”