Voorspanning JCW turbo?? (R56)

De 2e generatie vanaf 2006
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Voorspanning JCW turbo?? (R56)

28 sep 2013, 12:09

Mijn downpipe ligt er nu af en zien dat het klepje in de turbo openstaat. Hoort dit, we denken namelijk dat deze dicht hoort te staan? Ook vacuüm loos blijft hij open staan.

Wie weet hier meer van?
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Voorspanning JCW turbo?? (R56)

28 sep 2013, 12:18

We weten het al! ;) verschil tussen druk en vacuüm geregeld. Deze is dus vacuüm geregeld en dan blijft hij open staan.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Voorspanning JCW turbo?? (R56)

28 sep 2013, 15:25

Nog even voor de duidelijkheid. Dit klepje in de turbo bedoelde ik dus:

Afbeelding

Nu heb je twee varianten, druk en vacuum gestuurd. Bij druk gestuurd staat hij dicht (zie je veel bij VAG) en bij vacuum gestuurd staat hij dus open.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Voorspanning JCW turbo?? (R56)

03 okt 2013, 19:00

Bij vrijwel alle turbo's wordt de wastegate, zo heet dat 'klepje', geactueerd dmv druk. Jammerlijk worden deze turbo's geregeld dmv vacuum. De actuator is dat deel waar ofwel de druk ofwel vacuum op staat, het 'stangetje'. Wil je dus een andere aftermarket turbo monteren, moet je de aansturing aanpassen.

Als je de OBD uitleest, kan je de MAP zien, en eventueel de wastegate regelen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”