Mijn downpipe ligt er nu af en zien dat het klepje in de turbo openstaat. Hoort dit, we denken namelijk dat deze dicht hoort te staan? Ook vacuüm loos blijft hij open staan.
Wie weet hier meer van?
Voorspanning JCW turbo?? (R56)
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Voorspanning JCW turbo?? (R56)
We weten het al!
verschil tussen druk en vacuüm geregeld. Deze is dus vacuüm geregeld en dan blijft hij open staan.

- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Voorspanning JCW turbo?? (R56)
Nog even voor de duidelijkheid. Dit klepje in de turbo bedoelde ik dus:

Nu heb je twee varianten, druk en vacuum gestuurd. Bij druk gestuurd staat hij dicht (zie je veel bij VAG) en bij vacuum gestuurd staat hij dus open.

Nu heb je twee varianten, druk en vacuum gestuurd. Bij druk gestuurd staat hij dicht (zie je veel bij VAG) en bij vacuum gestuurd staat hij dus open.
- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Re: Voorspanning JCW turbo?? (R56)
Bij vrijwel alle turbo's wordt de wastegate, zo heet dat 'klepje', geactueerd dmv druk. Jammerlijk worden deze turbo's geregeld dmv vacuum. De actuator is dat deel waar ofwel de druk ofwel vacuum op staat, het 'stangetje'. Wil je dus een andere aftermarket turbo monteren, moet je de aansturing aanpassen.
Als je de OBD uitleest, kan je de MAP zien, en eventueel de wastegate regelen.
Als je de OBD uitleest, kan je de MAP zien, en eventueel de wastegate regelen.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors