Hallo allemaal,
Sinds een tijdje werkt de ontgrendeling van mijn achterklep via de greep niet meer.
Mogelijk heb ik te hard geknepen (ben nog mechanische ontgrendeling van mijn andere auto (een V70) gewend) en is de schakelaar kapot.
Ontgrendeling via de afstandsbediening werkt wel gewoon (ingedrukt houden, dan springt ie open), dus geen acuut probleem.
Kent iemand dit probleem? en zo ja, kun je aangeven wat er precies kapot zijn zal? En kan ik dat zelf maken en waar haal ik de onderdelen vandaan?
Alvast bedankt voor de reacties!
Achterklep ontgrendelingsgreep werkt niet meer
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Achterklep ontgrendelingsgreep werkt niet meer
Ik heb hetzelfde gehad bij onze cooper, moest steeds de sleutel uit het contact halen om de achterklep te kunnen openen.
Het mecahnisme was blijvend kapot (wrs bij jou ook ben ik bang voor, laat t even nakijken bij de dealer zou ik zeggen) en aangezien het mechanisme geintregeerd is in de strip, deze nieuw aan moeten schaffen.
Montage zullen ze wel aanbieden, maar is echt simpel met een paar boutjes/schroefjes en een stekkertje dus zelf doen.
Koffferbakgreep was ongeveer €80,00 geloof ik.
Succes ermee.
GrJeffrey
Het mecahnisme was blijvend kapot (wrs bij jou ook ben ik bang voor, laat t even nakijken bij de dealer zou ik zeggen) en aangezien het mechanisme geintregeerd is in de strip, deze nieuw aan moeten schaffen.
Montage zullen ze wel aanbieden, maar is echt simpel met een paar boutjes/schroefjes en een stekkertje dus zelf doen.
Koffferbakgreep was ongeveer €80,00 geloof ik.
Succes ermee.
GrJeffrey
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Had onlangs hetzelfde euvel. Kon allebei vervangen. Had eerst de strip vervangen, het euvel was toen deels opgelost.
Het vervangen is gemakkelijk zelf te doen.
Het vervangen is gemakkelijk zelf te doen.
- fpanjer
- Nieuw Lid
Bericht
Hallo HK,
Wat bedoel je met "allebei vervangen"? Het nechanisme is toch geintegreerd in de strip en is een onderdeel?
Wat bedoel je met "allebei vervangen"? Het nechanisme is toch geintegreerd in de strip en is een onderdeel?
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Klopt maar het sluitmechanisme zit niet alleen niet in de achterklepgreep, maar ook " in" het chassis zelf.
Had eerst de strip vervangen, dat loste gedeeltelijk het probleem op.
Pas na het vervangen vh slot in het chassis was bij mij alles opgelost.
Had eerst de strip vervangen, dat loste gedeeltelijk het probleem op.
Pas na het vervangen vh slot in het chassis was bij mij alles opgelost.
- Davy S
- One wheel wonder
Bericht
Heb er bij mijn mini cabrio ook last van, zit volgens mij een kortsluiting in de greep, heb ze momenteel afgekoppeld en nu is het gedaan, deed ieder keer de klep gewoon open zonder ergens op te duwen. Ik moet alleen nog een nieuwe greep bestellen..
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is iets rond de 45 euro meen ik, Chrome is duurder nog volgens mij.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors