Hallo allemaal,
Het volgende is er aan de hand met mijn mini cooper S uit 2008.
Hij verbruikte laatst 3 lt olie op 6000 km,vervolg was een tikkend geluid uit de motor. Vervolgens olie bij gevuld.,
En rijden weer .Tikkende geluid is weg. Afspraak gemaakt bij de bmw dealer en deze constateerde een lek in het blok.
Voorstel is een ruilmotor voor 6000 euro ,of vanaf de onderkant van het blok
op zoek naar het lek. Te beginnen met de cilinderkop en het carter en zo door heel het blok heen
Naar de oorzaak .Kosten van een zoektocht als deze is onbekend maar goedkoper dan een ruilblok.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ,waar ik dit kan laten maken voor een schappelijke prijs.
Tevens zou ik willen weten wat een ruilmotor doet voor de inruil en de huidige km stand,deze staat nu op 106000 km.
Wie weet wat dit kan zijn
Olie lek ..
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
1:2000 olie?
Klinkt niet als een probleem toch?
Bij VW/Audi gaan ze pas aan maatregelen denken zodra het (erger) wordt dan 1:500

Bij VW/Audi gaan ze pas aan maatregelen denken zodra het (erger) wordt dan 1:500
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Manick
- Sponsor
Bericht
bij Audi is bekent probleem door dat de zuigerveren niet genoeg warm worden en daar door niet goed uitzetten, garantie werk voor de meeste recente motoren TFSI motoren, er werden gemodificeerde zuigers in gedaan en zelf bij de Audi A1 wordt gewoon het complete motorblok vervangen!BMX schreef:1:2000 olie?
- Manick
- Sponsor
Bericht
Je zou kunnen overwegen om een motor flush te laten doen, hier zijn speciale middelen ter krijgen voor autobedrijven. zijn de uitlaat gassen anders van kleur? kan mogelijk duiden op versleten zuiger veren, en hoe rij je er mee? rustig bij koude start of gelijk planken met de wagen. Btw de turbo kan ook nog over matige olie verbruiken.
- sampe
- Leerling Mini lid
Bericht
[quote="jones78"]Mijn S deed ook iets van 1 op 2000. Niet zo ernstig toch?[/quote]
Beetje mijn fout dat ik niet op tijd gepeild heb,maar bmw dealer maakt er nogal een punt van ,dit omdat er wat olie op een
van de bougies zat.
krijg uit de reacties het idee dat het allemaal wel meevalt.
Bedankt voor de reactie
Beetje mijn fout dat ik niet op tijd gepeild heb,maar bmw dealer maakt er nogal een punt van ,dit omdat er wat olie op een
van de bougies zat.
krijg uit de reacties het idee dat het allemaal wel meevalt.
Bedankt voor de reactie
- sampe
- Leerling Mini lid
Bericht
[quote="Manick"]Je zou kunnen overwegen om een motor flush te laten doen, hier zijn speciale middelen ter krijgen voor autobedrijven. zijn de uitlaat gassen anders van kleur? kan mogelijk duiden op versleten zuiger veren, en hoe rij je er mee? rustig bij koude start of gelijk planken met de wagen. Btw de turbo kan ook nog over matige olie verbruiken.[/quote]
uitlaat gassen zijn schoon,heb al eerder gehoord dat een motor flush al kan helpen.
Mijn vrouw rijdt er over het algemeen in ...en zij zegt altijd rustig te rijden met koude motor???
Ben weer iets wijzer geworden,zit niet vaak op het forum,maar toch wel een uitkomst.
Snap eigenlijk niet waarom de bmw dealer er zo een punt van maakt
Ook crisis????
uitlaat gassen zijn schoon,heb al eerder gehoord dat een motor flush al kan helpen.
Mijn vrouw rijdt er over het algemeen in ...en zij zegt altijd rustig te rijden met koude motor???
Ben weer iets wijzer geworden,zit niet vaak op het forum,maar toch wel een uitkomst.
Snap eigenlijk niet waarom de bmw dealer er zo een punt van maakt
Ook crisis????
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors