Driving Lights r56 monteren

De 2e generatie vanaf 2006
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 jul 2012, 21:51

crossbytje schreef:Thanks!
Dat lijkt me een behoorlijke klus, maar ik ben wel een beetje handig dus dat zou wel moeten lukken.

Heb meteen de handleiding en het aansluitschema even nagevraagd bij kees & annet.

Ik heb zelf ook xenons op een mini van 2008, dus dat zou er gelijk moeten uitzien.
Lijkt meer werk dan het is, ik gok om ±1,5 tot 2 uur. Het meeste werk is het voorzichtig losmaken van de ruitenwissers en bijbehorende kap. Daarna is het redelijk eenvoudig.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 jul 2012, 22:30

Die handleiding vindt Annet niet meer, en op basis van die foto's zal het vrees ik niet lukken. Ik heb een tweedehands setje DL's op het oog die standaard op een mayfair gemonteerd zaten, dus de dealer is ook niet ideaal om een handleiding te gaan vragen, als ik er niks koop..
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 jul 2012, 22:39

Met de handleiding die hierboven staat ben je er al, wil je tzt wel wat advies geven/een heel klein beetje helpen als het lukt qua tijd.

Samen met Woosh! heb ik het met bovenstaande handleiding gedaan en was het in een avond geregeld. Het is makkelijker als je denkt.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 jul 2012, 10:13

Dat is vriendelijk!

Ik heb hier ook net een handleiding gevonden (in het Nederlands zelfs) en dat ziet er al heel wat beter uit dan die Amerikaanse met extra knopje enzo. Er staat ook duidelijk dat er niks hoeft gecodeerd te worden.
Ik raak ervan overtuigd dat het inderdaad niet al te moeilijk is, gewoon panelen demonteren en ruitenwissers enzo, kan ik daar iets fout doen, of is dat ook evident hoe dat moet?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 dec 2012, 16:31

De DL's staan er reeds een tijdje op, maar ik had ze nog niet aangesloten. Vandaag een poging ondernomen, OMG, heb na een dik uur gewoon alles weer dicht gemaakt en beslist kapjes op mijn DL's te zetten, zo hoeven ze niet te werken.

Blijkbaar moet de helft van je binnenbekleding eruit...
Aangezien ik de bout niet loskrijg waar de gordel aan bevestigd is (achter de bestuurderszetel) wil dat bekledingspaneel niet helemaal loskomen. Ik kan wel wat foefelen daar vooraan, maar ik vind ook niet meteen de plaats waar ik dat kabeltje moet inpluggen.
Alles is daar ook zo kort, heb m'n been half verrekt door daar ondersteboven te liggen...

Mijn ruitenwissers kreeg ik trouwens ook niet los, de bouten wel, maar daarna wouden ze niet loskomen...
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2012, 16:33

Ruitenwissers is gewoon trekken, gorder is een grote imbus or torx dat weet ik even niet meer. Het is inderdaad wel meer werk dan de aangegeven 2 uur :wink:
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 dec 2012, 16:45

Ik heb behoorlijk hard getrokken aan die ruitenwissers, was al bang ze te plooien. Gordel is inderdaad een grote torx, maar dat ding zit muurvast.

Nu, ik zal nog eens opnieuw proberen als het mooier weer wordt en de auto niet nat en vuil is...
fibigod
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

23 dec 2012, 22:31

Voor de ruitenwissers gebruik je een poelietrekker.

Of je draait de zeskantbout van de ruitenwisser een paar slagen los, daarna wikkel je een doek eromheen.
En tikt voorzichtig met een kunststofhamer terwijl je rustig trekt aan de ruitenwisser.

De gordel hoeft helemaal niet los.

Je kunt de lijst langs de dorpel gewoon voorzichtig lostrekken, en deze schuif je weg uit de lijst die op de gordel zit.
En in principe hoeft die lijst alleen los aan de voorkant, zodat je bij de computer kunt waar je de kabelboom op aansluit.

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ation.html
Op deze site staat een handleiding met foto's, handig als referentie. Wel even registreren op hun forum om de foto's te kunnen zien.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 dec 2012, 23:17

Ik ging het zo laten, maar aangezien ik ergens iets getoucheerd heb moet het toch weer open.

De verlichting in mijn onderste schakelpaneel boven de middenconsole werkt niet meer (het gedeelte met audiocontrols wel, de airco en raamschakelaars enzo zijn niet meer verlicht)
Grr, het komt zeker vanaf de aansluitingen daar linksonder want ik krijg lichtflitsen als ik op de binnenbekleding klop...

Die website is handig, moet de gele kabel dan ingeplugd worden in één van die aansluitingen op de onderkant van die zwarte box? Hoe krijg ik die zwarte box precies los?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”