Aangezien het prijskaartje voor een nieuw setje zwarte koplampen nog al belachelijk is, overweeg ik het om de Joey mod te doen.
Ik weet alleen niet of ik erg comfortabel mee ben om de koplampen in de oven te doen.
Hier en daar heb ik al wat topics doorgelezen over de Joey mod en ik las dat het ook te doen is met een föhn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had daar in tegen ook gelezen dat het plakspul niet snel genoeg verwarmd word met een föhn. Heeft dat te maken met geduld of problemen met het plakspul?
Is het bij iemand wel eens fout gegaan?
Andere tips & tricks over de Joey mod zijn ook zeer welkom!
Gezocht: Tips voor de Joey-mod
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zonder oven of fohn gedaan. Gewoon op spanning zetten met een (houten) wig of dergelijk en zo steeds verder de kit doorsnijden.
Is wel even een werkje maar in de oven is vaker fout gegaan.
Daarna weer in elkaar en rondom afkitten met Sikaflex.
Is wel even een werkje maar in de oven is vaker fout gegaan.
Daarna weer in elkaar en rondom afkitten met Sikaflex.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
je moet veel geduld hebben en met een föhn gaat het prima
waar je wel rekening mee moet houden is dat een joey mod niet mooi blijft maar op den duur de lak gaat barsten/bladeren onder de xenon lens
misschien kun je beter je led achterlichten/mistlampen even uitstellen en een originele set camden lampen kopen bij VDG voor 550 euro.
je huidige balasten en kabelboom kun je overzetten met een beetje knutselen

voila

waar je wel rekening mee moet houden is dat een joey mod niet mooi blijft maar op den duur de lak gaat barsten/bladeren onder de xenon lens

misschien kun je beter je led achterlichten/mistlampen even uitstellen en een originele set camden lampen kopen bij VDG voor 550 euro.
je huidige balasten en kabelboom kun je overzetten met een beetje knutselen

voila

- speedy
- NMC Legend
Bericht
stuurtoestel = balast
kun je dus van je oude lampen gebruiken maar passen niet zonder aanpassing.
kabelboom overzetten is goed te doen als je beetje goed kijkt hoe het zit allemaal.
anders kun je altijd mij vragen hoe je het moet doen of doen het samen ofzo.
je hebt dus alleen de lampen nodig en een tube kit

kabelboom overzetten is goed te doen als je beetje goed kijkt hoe het zit allemaal.
anders kun je altijd mij vragen hoe je het moet doen of doen het samen ofzo.
je hebt dus alleen de lampen nodig en een tube kit

- wernerisabelle
- Be Mini
Bericht
ik wil het ook heel graag, maar ben net niet handig en dural genoeg om het te doen...
wie weet kunnen we het met een paar te gelijk doen

Gr Werner
- Andor
- Be Mini
Bericht
Lijkt me een goed idee! Het zal me zeer gerust stellen als iemand met ervaring hiermee er bij is.
Wie zich daarvoor bereid is mag een flesje naar keuze erbij vermelden!
wernerisabelle schreef:ik wil het ook heel graag, maar ben net niet handig en dural genoeg om het te doen...
Lijkt me een goed idee! Het zal me zeer gerust stellen als iemand met ervaring hiermee er bij is.
Wie zich daarvoor bereid is mag een flesje naar keuze erbij vermelden!
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors