Roetfilter Cooper D
- easyRXT
- Nieuw Lid
Bericht
Roetfilter Cooper D
??WIE o WIE o WIE heeft er ervaring met vervangen van de roetfilter van een Cooper diesel. Mijn Cooper D gaf vanaf 140K al een melding, dit kunnen ondervangen door "het nieuwe rijden" af te schaffen (blijft 1op22 rijden vaag genoeg). Intussen bijna 200K op de klok maar nog niks vervangen (krijg ook nooit meer een melding). Een offerte van Ekris ontvangen van 3600euro voor vervangen van roetfilter maar dit is door Breeman als schandalig afgedaan (foute offerteformulering, kan voor ca. 1600euro). Gaarne uw inbreng over de zin en onzin van het vervangen van de roetfilter en de bedragen die er mee gemoeid gaan.
- chris5150
- One wheel wonder
Bericht
1600 euro voor een roetfilter?
Ik had indertijd met een Passat het probleem dat de roetfilter los zat in de uitlaat.
Ik reed zo een tijdje rond, maar zag het niet zitten om langer met het geluid van een ringelend ijskarretje rond te rijden...
Een bevriende technicus ( audi) maakte de behuizing even open, klopte de roetfilter aan diggelen, en maakte de behuizing opnieuw dicht...
Ik dacht door de mand te vallen bij de eerste autoschouwing, maar kreeg volgens mijn verbazing géén enkele opmerking...
En reed toen nog lang en gelukkig...

Ik had indertijd met een Passat het probleem dat de roetfilter los zat in de uitlaat.
Ik reed zo een tijdje rond, maar zag het niet zitten om langer met het geluid van een ringelend ijskarretje rond te rijden...
Een bevriende technicus ( audi) maakte de behuizing even open, klopte de roetfilter aan diggelen, en maakte de behuizing opnieuw dicht...
Ik dacht door de mand te vallen bij de eerste autoschouwing, maar kreeg volgens mijn verbazing géén enkele opmerking...
En reed toen nog lang en gelukkig...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors