NA 3 weken koppelings platen eruit ?

De 2e generatie vanaf 2006
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 okt 2007, 10:23

reinierdirk schreef:Waarom zou ik gestoord zijn om een nieuwe auto te eisen , 3 weken oud 1250 kilometer op de teller
Het is niet mijn bedoeling om de dealer een oor aan te naaien.
Maar ik zou wel willen weten hoe je zelf zou reageren als je dit gebeurt .(ACH HET IS MAAR 41 000 EURO )
Ik begrijp je reactie volledig. Maar toch denk ik dat je de dealer en Mini NL de kans moet geven om met een oplossing te komen. Want als het gerepareerd wordt, wat is dan nog het probleem? En er kan altijd wel een foute koppelingsplaat tussenzitten. Niet leuk, maar kan natuurlijk wel. En als dat gerepareerd wordt, dan doet ie het weer prima.
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 okt 2007, 15:46

Ben het met Pimmy eens.
gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren.
Dergelijke zaken, hoe vervelend ook, kunnen bij ieder merk gebeuren.
Ik ken iemand die had net een nieuwe VW Passat gekocht. Na drie dagen vlogen de tandwielen van zijn bak rond zijn oren. Bleek er achteraf verkeerde olie te zijn gebruikt. Na vervanging (die bak was echt niet meer te repareren) heeft hij geen enkel probleem meer gehad.

Wat je wel kan vragen is een leen auto. Je bent tenslotte je eigen mini wel even kwijt (na 'al' drie weken).
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 16:02

Mellow_Ron schreef:Ben het met Pimmy eens.
gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren.
Dergelijke zaken, hoe vervelend ook, kunnen bij ieder merk gebeuren.
Wat je wel kan vragen is een leen auto. Je bent tenslotte je eigen mini wel even kwijt (na 'al' drie weken).
Ook met Pimmy eens.

Ik ken een praktijkverhaal van een klant die z'n nieuw M********* S******* van de parkeerplaats van de dealer rijdt en bij het eerstvolgende stoplicht een vastloper heeft.
De carterplug was niet goed aan gedraaid en alle olie was eruit gelopen.
Tja... Dan sta je daar met je auto... 650 meters oud en al rijp voor een nieuwe motor...
Ken beur'n....
:roll:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 23:33

8.000 euro of 80.000 euro, maakt niet uit. Je mag van een auto en alle delen die er op en aanzitten verwachten dat het langer dan een paar maanden meegaat.

Een term die ik, in mijn hobby, nog weleens gebruik is: Beter dan nieuw....

Het blijft techniek en er kan weleens een slecht onderdeel tussen zitten. Daarvoor heb je dus garantie en dus kan de dealer het probleem voor je oplossen.

Niet leuk allemaal maar het is je derde Mini zie ik in je signature en nu heb je een keer pech.

Heb je nog steeds niets gehoord van de dealert?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2007, 23:38

Bij mijn vorige auto zijn o.a. het differentieel, versnellingsbak, 2 voorbanden en nog wat kleine dingetjes onder garantie vervangen. Vond ik ook niet leuk but hey, shit happens...

De R56 zit nog in z'n eerste jaar en dan kunnen er nog wat schoonheidsfoutjes boven water komen.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 okt 2007, 00:01

CooperS-lightningblue schreef:Holy hell, dat is niet al te best zeg. Ik begrijp dat je hem nog maar 3 weekjes hebt? Hoe gebeurd zoiets in hemelsnaam?

Je was toch niet stiekem de 240 al aan het proberen toch?! LOL :mrgreen:
Na 3 weken was dat bij ons al lang gelukt >)

Maar flut* man, hoop dat de dealer het snel oplost en je hierna probleemvrij kan rijden.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
reinierdirk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

13 okt 2007, 07:25

HEY Mini freaks ( bij mij wat minder dit moment)

Eindelijk een uitsluitsel van de dealer mijn koppelingsplaten en de drukgroep en meer dingen ????? lagen eruit en waren verbrand volgens dealer door een hoog toerental 9000 toeren en volgens hun bleek ik terug geschakeld te hebben van een hoge versnelling naar zijn 1 ?????????? :s :oops: .
Ho Ho ben er nog niet hoor de startmotor was ook naar de klote
Ik rij al 32 jaar auto en om het jaar nieuw en nee ik zit niet aan de snuif of overmatig drank gebruik
Misschien is hij aanstaande dinsdag klaar

Dus drie weken rijplezier en 3 weken garage stalling
Eind augustus is het zo ver mijn derde mini cooper s
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2007, 08:02

:shock:

Oef....
Daar ben ik even sprakeloos.

Ben benieuwd hoe zich deze case gaat ontwikkelen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2007, 11:16

Ja precies. Geloof me 9000 toeren in z'n eerste versnelling dat zal je je zeker nog wel weten te herinneren lijkt me...
Zou ook niet logisch zijn waarom je zoiets doet, tenzij je van 4 in een keer naar z'n 1 schakelt (wat overigens niet kan, want er zit zo'n blokkade op boven een bepaalde snelheid) waar je hem dan keihard in hebt moeten duwen.
Bij het transport van die autootjes zijn ze geloof ik ook niet al te zuinig. Er word regelmatig mee geragd op opslagterreinen of wanneer ze (bijvoorbeeld) de boot afgereden worden. Ook niet uit te sluiten dus. Als zoiets in de eerste 500 km gebeurd kan je hem inderdaad weg gooien na verloop van tijd.

Genoeg redenen te bedenken. :wink:
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”