MCS JCW bij Beek!

MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

MCS JCW bij Beek!

30 nov 2007, 17:39

Vandaag is mijn MCS JCW bij Beek geweest, de eerste R56 JCW bij hun op de rollenbank.

Zie hier het resultaat, we waren aagenaam verrast:

Afbeelding

Geheel niet slecht, 205pk bij 5500 toeren!

Verder zowel goed nieuws als slecht nieuws. Om met het slechte nieuws te beginnen. Het motormanagement is voorzien van dezelfde printplaat als de BMW 1 serie, waarvan het flash geheugen is gelockt. Wij hebben slechts uit pure interesse even gekeken :roll: en daar valt niets aan te tweaken :(

Het goede nieuws is de Alta cooler welke je 230 pk geeft zonder verdere aanpassing. Ook niet slecht!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

30 nov 2007, 17:51

Mooie R56 JCW heb je trouwens 8)
Ik heb het Paul er nog over gehad.. en idd de R56 2008 zijn niet zomaar nog te chippen maar dat komt goed via een extern kastje

Afbeelding

Dit ding van Alta.. alleen zo kan je de computer van Bosch nog omzeilen.. dit kastje wordt voorzien van de software van Beek en zo kan je nog tunen.. het wordt steeds lastiger maar is nog wel te doen en met goed resultaat, het is alleen wat duurder..

Maar die Works doet het goed! 205pk is wel boven verwachting! Leverd wel vroeg zijn max vermogen, ivm het nieuwe rijden waarschijnlijk :lol:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

30 nov 2007, 18:34

Hans schreef:Mooie R56 JCW heb je trouwens 8)
Huh?! "Mooi" en "R56" in één zin... :shock: Hans gaat het wel goed met je?! :mrgreen:
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

30 nov 2007, 18:40

Begin eraan te wennen.. :wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

30 nov 2007, 19:07

Hans schreef:Begin eraan te wennen.. :wink:
overlopert :mrgreen:

Ik heb me laten vertellen dat Dastek uit Zuid Afrika komt. Software moest daar altijd aangepast worden aan de omstandigheden en fabrikanten lieten dat achterwege. Zoiets was het verhaal.

Alta schrift dan zeker de software want anders snap ik niet wat die met de Dastek Unichip te maken hebben...
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

01 dec 2007, 21:43

Hans schreef:Mooie R56 JCW heb je trouwens 8)

Dank je wel. Jouw bak mag er ook zijn 8) En mooie jas ook :D

Ik heb het Paul er nog over gehad.. en idd de R56 2008 zijn niet zomaar nog te chippen maar dat komt goed via een extern kastje

Afbeelding

Dit ding van Alta.. alleen zo kan je de computer van Bosch nog omzeilen.. dit kastje wordt voorzien van de software van Beek en zo kan je nog tunen.. het wordt steeds lastiger maar is nog wel te doen en met goed resultaat, het is alleen wat duurder..

Maar die Works doet het goed! 205pk is wel boven verwachting! Leverd wel vroeg zijn max vermogen, ivm het nieuwe rijden waarschijnlijk :lol:
Hij rijdt in elk geval als een raket. En het geluid bevalt me ook 8) In elk geval leuk kennis met je gemaakt te hebben en wellicht tot op een meet.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

Re: MCS JCW bij Beek!

02 dec 2007, 21:17

MCmies schreef:Vandaag is mijn MCS JCW bij Beek geweest, de eerste R56 JCW bij hun op de rollenbank.

Verder zowel goed nieuws als slecht nieuws. Om met het slechte nieuws te beginnen. Het motormanagement is voorzien van dezelfde printplaat als de BMW 1 serie, waarvan het flash geheugen is gelockt. Wij hebben slechts uit pure interesse even gekeken :roll: en daar valt niets aan te tweaken :(
dus de r56s is wel te chippen door Beek, maar de r56s Works is niet te chippen door Beek? Dat is apart
Veel rijplezier!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

02 dec 2007, 23:33

Ferdinand,

Volgens mij zijn alle 2008 modellen niet meer te chippen. Works of gewoon.
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

03 dec 2007, 06:51

peter schreef:Ferdinand,

Volgens mij zijn alle 2008 modellen niet meer te chippen. Works of gewoon.
Klopt. Mijn auto is van september 2007 en er zijn diverse dingen toch weer anders. Zoals de Eibach verlagingsveren, die passen ook niet meer, terwijl ze op een eerder model R56 wel pasten. :s
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

03 dec 2007, 08:35

peter schreef:Ferdinand,

Volgens mij zijn alle 2008 modellen niet meer te chippen. Works of gewoon.
Zo, zo, echt verrassend vind ik het niet, vinden jullie wel? Ik kan mij voorstellen dat fabrikanten niet blij zijn met dat chippen.

Een 'tussenkast' werkt ook goed, ik heb dat op mijn motorfiets. Daar heet dat ding een 'power-commander'. Dat Alta-ding stuurt 'verkeerde' waardes naar je chip toe, waardoor de chip zich anders gaat gedragen (als zijnde de gewenste chip-waardes), en dan ben je er ook. Het effect is precies hetzelfde als chiptuning.
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

03 dec 2007, 09:01

Ferdinand schreef:
peter schreef:Ferdinand,

Volgens mij zijn alle 2008 modellen niet meer te chippen. Works of gewoon.
Zo, zo, echt verrassend vind ik het niet, vinden jullie wel? Ik kan mij voorstellen dat fabrikanten niet blij zijn met dat chippen.

Een 'tussenkast' werkt ook goed, ik heb dat op mijn motorfiets. Daar heet dat ding een 'power-commander'. Dat Alta-ding stuurt 'verkeerde' waardes naar je chip toe, waardoor de chip zich anders gaat gedragen (als zijnde de gewenste chip-waardes), en dan ben je er ook. Het effect is precies hetzelfde als chiptuning.
Alleen ben je dan wel wat meer kwijt dan nu met 325€ voor de tuning ;)
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

03 dec 2007, 12:05

FastBunny schreef:
Ferdinand schreef:
peter schreef:Ferdinand,

Volgens mij zijn alle 2008 modellen niet meer te chippen. Works of gewoon.
Zo, zo, echt verrassend vind ik het niet, vinden jullie wel? Ik kan mij voorstellen dat fabrikanten niet blij zijn met dat chippen.

Een 'tussenkast' werkt ook goed, ik heb dat op mijn motorfiets. Daar heet dat ding een 'power-commander'. Dat Alta-ding stuurt 'verkeerde' waardes naar je chip toe, waardoor de chip zich anders gaat gedragen (als zijnde de gewenste chip-waardes), en dan ben je er ook. Het effect is precies hetzelfde als chiptuning.
Alleen ben je dan wel wat meer kwijt dan nu met 325€ voor de tuning ;)
hoeveel?
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

03 dec 2007, 12:10

Ferdinand schreef:
hoeveel?
Geen idee, maar ik neem aan dat je dat kastje niet bij de software tuning van 325€ krijgt bij Beek ;)
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

03 dec 2007, 18:02

Nee idd dat kastje kost al $699,- en dan de software nog.. gelukkig staat de dollar laag :wink: Maar alle BMW's en Mini's vanaf modeljaar 2008 hebben een nieuwe Bosch computer en deze is (nog) niet te kraken..
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

03 dec 2007, 20:40

Hans schreef:Maar alle BMW's en Mini's vanaf modeljaar 2008 hebben een nieuwe Bosch computer en deze is (nog) niet te kraken..
Dat zou idd wel jammer zijn als 'ie niet meer te kraken is. Ik ben niet zo'n voorstander van zo'n power box die "verkeerde" signalen doorgeeft aan het systeem. Bij "goedkopere/slechtere" tuners zie je deze nog wel eens bij dieselmotoren.
Toch denk ik dat die computer vast wel te kraken is. De tuners moeten dan alleen niet meer denken in automechanica maar in ict. Wellicht dat Beek zo'n computer eruit moet slopen/kopen en aan een informatica studentenclubje moet geven om alleen de computer te kraken. De waardes instellen laten we vervolgens weer over aan de mensen zoals Beek, Alta, Lohen, M& Tuning enz enz.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”