Pagina 1 van 50
Beek R56/R55 Tuning
Geplaatst: 15 sep 2007, 09:56
door Hans
Beek heeft een pakket samen gesteld.. meerderen zelfs..
t/m bouwjaar 07-2007
Stage 1 Software 215PK 325.-
Stage 2 Intercooler en bijpassende software 228PK 1410.-
Stage 3 Software met cat back 3 inch uitlaat en luchtfilter 225PK 1450.-
Stage 4 Software/cat back 3 inch uitlaat/luchtfilter/intercooler en silicone slangen set 235PK 2850.-
Alles incl BTW en montage
Alle info staat op hun site nu! Bij New Mini
Ze zijn lekker bezig!!
[web]
http://www.beekautoracing.nl[/web]
Geplaatst: 15 sep 2007, 10:02
door Hans
Ik geloof dat het niet helemaal werkt zo..
dan moet je het zelf maar openen en dan naar beneden scrollen..
www.beekautoracing.nl
Geplaatst: 15 sep 2007, 11:59
door Maaij
230PK klinkt niet verkeerd. Uitlaat en filter heb ik namelijk al

Geplaatst: 16 sep 2007, 21:17
door Ferdinand
jeetje, wat een pk's, neemt iemand zo een r56s mee tijdens speedy mini II?
Maar ik heb toch wel mijn bedenkingen:
Het is toch wel wat, dat alleen een Alta uitlaat (einddempers vervangen, toch geen katvervanger en geen ander spruitstuk) 10 extra pk's oplevert (van 215 naar 225). Klopt dat wel?
En dat Alta 'open' luchtfilter, zit echt heerlijk in de warme lucht te happen, het kan bij niet anders dat dat geen vermorgenswinst kan opleveren. Ik weet nog goed hoe ik heb moeten rommelen met mijn Alta (en dat is een gesloten box systeem) moet rotzooien om die goed te krijgen. Uiteindelijk leverde het Alta filter op de bank bij Beek niets meer op in pk's, alleen een vellere gasrespons. Maar goed, een r53 is natuurlijk geen r56.
En levert een siliconen slangenset 10 pk extra op ???? Waar is die slangenset eigenlijk voor? Koelwater, turbo???
Of verandert de software ook bij de verschillende 'stages' 1 t/m 4?
Allemaal vragen dus..
groet, ferdinand
Geplaatst: 16 sep 2007, 21:56
door Hans
Tja voorlopig blijft het ook gokken voor Beek, Alta zelf geeft zelfs nog iets meer vermogen nog op dus Beek heeft zich nog behoudend opgesteld!
Intercooler Ferdinand, daar zijn die slangen ook voor!
alta
Geplaatst: 17 sep 2007, 10:06
door Ferdinand
mm, eerst maar eens afwachten. Zo op de eerste hand ben ik echt wel sceptisch over de feitelijke vermogenswinsten na stage I (215pk). Kan toch niet mensen, dat een einddemper 10 pk oplevert...? en een siliconenslangensetje weer eens 10 pk er bij? of ben ik nou gek. Maar goed, als het zo is, is het zo natuurlijk.
f
Geplaatst: 17 sep 2007, 12:46
door 320d touring
Op de onze zit de Alta catback, gevoelsmatig houdt het met een maximaal 5pk wel op, maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.
ha 320d
Geplaatst: 17 sep 2007, 13:26
door Ferdinand
kun je 5pk voelen?? dat kan toch helemaal niet, of snap ik het niet goed.
Dahler heeft testen gedaan met alleen einddempers te wisselen (wel weer de r53) tov. origneel, en er was geen meetbaar vermogensverschil. Zelfs(!) een andere spruit, sportkat en einddempers leverde geen vermogensverschil op met de standaarduitlaat; wel maakte de auto meer lawaai.
Ik heb ook al deze aanpassingen, maar het is duidelijk voor de show, en niet voor het pk-resultaat. Maar dat maakt niet uit, want het geluid is wel veeeel mooier!!
heeft Beek geen eigen (r53) spruit gemaakt die uiteindelijk wel een paar pk oplevert?
f
Geplaatst: 17 sep 2007, 14:03
door Marcel Always Open
voorlopig blijft het ook gokken voor Beek
Tja, ze hebben een testbank staan...

maar ze kunnen niet zomaar een klantenauto op die bank zetten zonder permissie.
Het enige dat je bij een kleine vermogenstoename zou kunnen voelen, is volgens mij een beter koppelverloop en eventueel sneller oppakken. De rest zit tussen de oren.
Een andere einddemper zal geen 10pk opleveren als dit niet eentje is zonder katalysator ("open").
Daarnaast zal je ook voorzichtig moeten zijn met het " optellen" van pk's van verschillende upgrades. Hoewel sommige upgrades elkaars effect kunnen versterken, zal de totale winst misschien niet altijd de optelsom zijn.
De tijd zal het leren als er wat meer vermogenstests zijn uitgevoerd.
Geplaatst: 17 sep 2007, 15:49
door k33z
Ik ben wel erg benieuwd hoe zo een R56, stage 1, 2, 3 of 4 (maakt me niet uit) zich op de weg verhoudt t.o.v. bijvoorbeeld de GP van Hans of mijn GTI.
Geplaatst: 17 sep 2007, 16:53
door Ferdinand
ja, dat is leuk om te zien k33z, en ik voorspel dat de r56s met beek tuning de snelste is van ons allemaal in acceleraties tot aan pakweg 200-210km/u (Hans en jij krijgen die r56s niet te pakken tot aan die snelheid, sterker, dat ding loopt uit op iedereen). Uiteindelijk het topvermogen natuurlijk niet, want jij hebt toch een GTI met 270 pk, en hans heeft ook iets van 230pk? Je zag op de vorige speedy mini al hoe razendsnel die standaard r56s is
Ferdinand
p.s. alleen ziet die r56s er niet zo mooi uit, o jee, begin ik weer....
Geplaatst: 17 sep 2007, 16:58
door smetje
de dealer zei ook dat de nieuwe S de GP de loef afsteekt, zou het zelf niet weten want nog nooit met één van de twee gereden

Geplaatst: 17 sep 2007, 18:04
door k33z
Ferdinand schreef:ja, dat is leuk om te zien k33z, en ik voorspel dat de r56s met beek tuning de snelste is van ons allemaal in acceleraties tot aan pakweg 200-210km/u (Hans en jij krijgen die r56s niet te pakken tot aan die snelheid, sterker, dat ding loopt uit op iedereen). Uiteindelijk het topvermogen natuurlijk niet, want jij hebt toch een GTI met 270 pk, en hans heeft ook iets van 230pk? Je zag op de vorige speedy mini al hoe razendsnel die standaard r56s is
Ferdinand
p.s. alleen ziet die r56s er niet zo mooi uit, o jee, begin ik weer....
Ik denk inderdaad dat de R56 met beek software bloedsnel zijn, maar weglopen bij de GTI en de GP? Dat denk ik niet. Uiteindelijk gaat het om het vermogen icm de versnellingsbak. De 216pk is nog altijd minder dan de 220/230pk die in de GP van Hans zit.
Ik voorspel dat het verschil tussen de GP/GTI en de R56 met Beek software (en eventueel een andere uitlaat en weet ik het wat) te verwaarlozen is.
Geplaatst: 17 sep 2007, 18:14
door vangrafhorst
Ik kan alleen maar zeggen dat ik de R56 met alleen de Beek-software rap zat vind.
Joris
dit wordt leuk
Geplaatst: 17 sep 2007, 18:18
door Ferdinand
dat zullen we dus moeten bezien. jullie rijden toch allemaal mee met speedy II? Ik denk dat de r56s wel bij iedereen weg loopt tot aan 200/210 km/pu, en dat daarboven lopen de auto's met meer pk weer op de r56s in. Gewoon, omdat het koppel heel erg hoog is, icm. het lage gewicht. Maw. die auto loopt snel naar zijn topvermogen toe. Dit is ook precies waarom dieseltjes (1.9/2.0 liter tdi) altijd bloedsnel zijn, maar qua topvermogen moeten afhaken