Clubman met VANOS fout

Clubman Kirill
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Clubman met VANOS fout

17 okt 2024, 22:51

Hi! Nieuw in de Mini wereld en recent een eigenaar van een Mini Clubman cooper S uit 2011 167k kilometers. Rijdt heerlijk strak maar ik zit met twee foutmeldingen. 2D60, 2C58 en 3786.

Ik heb behoorlijk zitten speuren en ben erachter dat foutmelding 2C58 een gevolg is van 2D60. Die 2D60 melding is een vastzittende uitlaat VANOS als ik het goed begrepen heb? Ook worstel ik sinds ik de auto heb met een soepele overgang van de ene naar de andere versnelling. Eerst dacht ik, het is vast wennen. Een nieuwe bak maar nu na al meer dan een week krijg ik nog steeds een soort hickup als ik de koppeling los laat en gas geef na het schakelen. Alsof ik de koppeling te snel los laat met te weinig gas. Kan het iets te maken hebben met die VANOS fout? Trage gas respons en een verlies van kracht onderin het toerental kunnen twee gevolgen zijn van een niet goed functioneren van de solonoids als ik het goed begrijp.

Dan rest nog de 3786 foutcode: extra koelvloeistofpomp, open cirquit. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Iets wat er misschien niet meteen mee te maken heeft maar ook niet werkt is de radiator. Die springt niet aan. Ik heb de sensor in de metalen bocht ontkoppeld en toen sprong deze aan.

Heel wat vragen, alvast bedankt voor alle input!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”