![Afbeelding](http://www.northamericanmotoring.com/gallery/data/1746/r56_engine01.jpg)
![Afbeelding](http://www.northamericanmotoring.com/gallery/data/1746/r56_engine02.jpg)
![Afbeelding](http://www.northamericanmotoring.com/gallery/data/1746/r56_engine03.jpg)
![Afbeelding](http://www.northamericanmotoring.com/gallery/data/1746/r56_engine04.jpg)
![Afbeelding](http://www.northamericanmotoring.com/gallery/data/1746/r56_engine05.jpg)
![Afbeelding](http://www.northamericanmotoring.com/gallery/data/1744/medium/mini_226.jpg)
Spruitstuk ziet er nu veel anders uit. Nog veel aan te verbeteren?
![Lachen :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb bij Kaj en Coen niet zo slinger in de kofferbak zien liggen.Berthil schreef:Dat hendelachtige ding lijkt wel een slinger waar je hem mee aan kan slingeren als de startmotor het niet doet
Ik weet die zit vast maar het leek net zo.
Ja, ik me er ook erg aan verbaasd: komt inderdaad de doorstroming van de gassen niet ten goede en het luchtfilterbox zit juist achterin motorcompartiment. Waarom hebben ze dat blok niet er andersom in geplaatst? Verse/koude luchttoevoer aan de voorzijde en uitlaatgassen aan achterzijde...peter schreef:En je ziet wat een rare knikken er dan in komen te zitten. Komt de doorstroming niet echt ten goede, zeg maar...
Omdat MINI het blok in de andere richting wilde dan Peugeot hadden ze weinig keuze. Daarom ligt de complete motor nu 180 graden gedraaid. Waarom ze hem een andere richting uit wilde zal wel met het formaat te maken hebben ofzo maar omdat hetzelfde blok ook in de Peugeot's gebruikt gaat worden en die er meer gemaakt zullen worden moest BMW/MINI dus de motor verkeerd in de auto leggen met als gevol gekke uitlaat stukken etc.Mini Poeper schreef:Ja, ik me er ook erg aan verbaasd: komt inderdaad de doorstroming van de gassen niet ten goede en het luchtfilterbox zit juist achterin motorcompartiment. Waarom hebben ze dat blok niet er andersom in geplaatst? Verse/koude luchttoevoer aan de voorzijde en uitlaatgassen aan achterzijde...
En geloof me dat die heet word. De motorkap word ook bloedheet! Geen kat die daar op wil gaan liggen slapen. Die verbrand levend.peter schreef:Turbo moet voorin liggen vanwege de hitte. Da's volgens mij de reden.
Daar zal het toch niet aan liggen!? Waarom zou BMW het blok in een andere richting willen hebben dan Peugeot? Bovendien: wie heeft de meeste ontwikkelwerk gedaan? BMW of Peugeot?FastBunny schreef: Omdat MINI het blok in de andere richting wilde dan Peugeot hadden ze weinig keuze. Daarom ligt de complete motor nu 180 graden gedraaid. Waarom ze hem een andere richting uit wilde zal wel met het formaat te maken hebben ofzo maar omdat hetzelfde blok ook in de Peugeot's gebruikt gaat worden en die er meer gemaakt zullen worden moest BMW/MINI dus de motor verkeerd in de auto leggen met als gevol gekke uitlaat stukken etc.
Die loopt ook van voor onderlangs naar achteren. Bovendien hangt die uitlaatpijp ook iets lager dan bij R50/R52/R53. Hein heeft namelijk de OMP strutbrace onder willen plaatsen maar deze paste net niet. Zouden dan aantal ringetjes tussen moeten. Dat heeft dan ook geen zin meer omdat 'ie dan niet meer zo stijf is. Dus OMP zal er een moeten produceren met in midden een kleine bobbel.Sid schreef:als je serieus pks wil begin je toch weer met een s als basis, en daar loopt het spruitstuk denk ik compleet anders van (turbo layout).
Onze sponsors