Pagina 1 van 1
Motor gevonden(lci), bijhorend vraagje
Geplaatst: 15 jun 2012, 14:48
door froobje
Heb nu via engeland een lci motor kunnen kopen met om en bij de 10.000 km. Nu is de vraag: hoeveel beter is die nieuwe generatie motors dan de thp-motor?
En iemand die site weet waar alles staat uitgelegd?
groetjes
Geplaatst: 15 jun 2012, 16:17
door froobje
Blijkbaar is er nog een verschil tussen de motoren, deze dat ik heb gevonden is van 10/2011. Nu zie ik dat er de oude is (n14) de vernieuwde (n16) en dan pas de lci? of ben ik fout?
Ik ga nu de n16 krijgen...
Geplaatst: 15 jun 2012, 17:10
door frankie
Volgens mij heeft een LCI ook een N14. De N16 is de nieuwste. Dus het blok wat nu ook in de Countryman, Coupe, Roadster zit.
Maar Mini encyclopedie (dus niet mini-encyclopedie) Marcel zal dat misschien wel kunnen bevestigen of ontkrachten....

Geplaatst: 15 jun 2012, 21:06
door froobje
Ok bedankt frankie als iemand dit nog eens kan bevestigen

Geplaatst: 16 jun 2012, 08:18
door paddo
Volgens mij is de LCI al een N16 (en een N18 i.h.g.v. een Cooper S)
RealOEM.com
gr. Roy
Geplaatst: 20 jun 2012, 23:05
door Marcel Always Open
Volgens mij gaat het hierboven over een CooperS hatchback.
Dan inderdaad met ingang van de facelift ("LCI") is de motor veranderd naar N18.
Waar je goed op moet letten is of je het over een JCW hebt of niet!
van de prefacelift R56 was de motor zowel voor Cooper als Cooper S hetzelfde type, (N14)
na de facelift werd Cooper anders dan CooperS.
De Cooper LCI ging van N14 ---> N16 terwijl de CooperS LCI N14-->N18 werd. dus verschillende motoren
Dat schema geld voor de hatchback clubman cabrio en natuurlijk coupe/roadster (altijd LCI).
Diesel is totaal anders
One is anders (N12)
Countryman Cooper en CooperS hebben zelfde schema als LCI R56 hatchback.
Countryman All4 heeft zelfde als Countryman CooperS.
JCW LCI volgt niet het schema van de S maar heeft gewoon nog steeds een N14 motor (zowel prefacelift R56 als LCI R56 !). Dat is wel byzonder.
Geplaatst: 20 jun 2012, 23:32
door Ward
Klinkt als een logisch verhaal. Weer wat geleerd

, maar heeft Froobje dan nu een Cooper motor gekocht? Dat zou namelijk wel erg zuur zijn

Geplaatst: 06 jul 2012, 16:29
door Beetle
Mijn vraag is ook, welke ECU ga je gebruiken en heb je daar ook de sleutels en de teller bij?
Zou de ECU van de Cooper S 2007> de Valvetronic en de dubbele nokkenasverstelling kunnen aansturen? Zo ja, welke bedrading/hardware heb je nodig om dit te gaan laten werken.
Eigenlijk vraag ik mij af wat er allemaal bij komt kijken om de laatste nieuwe motoren in een tweede generatie Cooper S te bouwen.