Pagina 1 van 2
Pro-contra's chippen R56 one D
Geplaatst: 22 mei 2012, 11:37
door Matsy
Hoj,
ik had graag mn one laten chippen bij Beek, maar heb een beetje schrik voor schade achteraf.
Ik weet dat de MINI koppelingen en versnellingsbakken bij ons de deur uitvliegen.
Nu vroeg ik me af of iemand al veel problemen heeft gehad NA het plaatsen van andere software?
thanks
Geplaatst: 24 mei 2012, 21:24
door GeoBem007
Ge kent mijn mening, Matthias
Bij Beek langstgaan, een 'rustig' maar vol programma laten maken en klaar! Die kunnen gemakkelijk binnen de grenzen van het kunnen van de MINI een programma klaarstomen voor u.
Degene die meer problemen hebben zijn de S'jes naar mijn weten..
Geplaatst: 29 mei 2012, 10:03
door Matsy
GeoBem007 schreef:Ge kent mijn mening, Matthias
Bij Beek langstgaan, een 'rustig' maar vol programma laten maken en klaar! Die kunnen gemakkelijk binnen de grenzen van het kunnen van de MINI een programma klaarstomen voor u.
Degene die meer problemen hebben zijn de S'jes naar mijn weten..
Top

Geplaatst: 29 mei 2012, 13:28
door frankie
Dichtbij Antwerpen zit ook nog BR Performance. Die zijn ook goed.
Geplaatst: 30 mei 2012, 11:07
door Matsy
Maar dus niemand die iets kan zeggen van kapotte koppelingen of versnellingsbak?
Geplaatst: 30 mei 2012, 11:27
door frankie
Kapotte versnellingsbakken heb ik nog niet vaak gehoord bij een R56. Je koppeling zal misschien wel wat sneller slijten

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:59
door Matsy
Koppeling heb ik wel schrik voor, die zie ik hier dagelijks in de garege ook passeren

Geplaatst: 30 mei 2012, 15:14
door frankie
Ja, maar de hele range heeft dezelfde koppeling erin, van One tot S.....

Geplaatst: 30 mei 2012, 15:42
door Sven
frankie schreef:Je koppeling zal misschien wel wat sneller slijten

Oh echt? Heb je daar ervaring mee?
Geplaatst: 30 mei 2012, 15:47
door Dennisvdh
Klopt wel wat Frankie zegt, maar lijkt me te verwaarlozen als de koppeling verder gelijk is..
Koppeling slijt meer van verkeerd bedienen

Geplaatst: 30 mei 2012, 16:35
door frankie
Sven schreef:frankie schreef:Je koppeling zal misschien wel wat sneller slijten

Oh echt? Heb je daar ervaring mee?
Wie? Ik?

Geplaatst: 30 mei 2012, 20:44
door Rob Clubman
Het schijnd dat de EGR klep niet tegen de tuning kan.
Afgelopen week een reparatie gehad van een paar honderd euro
Ze konden de storing niet vinden omdat ze hem niet konden uitlezen.
Ik heb de beek tuning eraf laten halen.
Geplaatst: 10 jun 2012, 11:39
door ducks
60k met tuning op de D en so far so good. Geen problemen met de koppeling.
En de S pas na 100k, maar die heeft ook iets meer vermogens winst tov standaard

Geplaatst: 10 jun 2012, 12:13
door GeoBem007
ducks schreef:60k met tuning op de D en so far so good. Geen problemen met de koppeling.
Ik zit ook aan zoiets, mss zelfs 70K..
Geplaatst: 10 jun 2012, 12:28
door mushrop
Willem-Jan zit al op 125k km's met tuning op z'n One D (tuning vanaf 10k km's) en rijdt ook nog steeds met z'n eerste koppeling.
Rob Clubman schreef:Het schijnd dat de EGR klep niet tegen de tuning kan.
Afgelopen week een reparatie gehad van een paar honderd euro
Ze konden de storing niet vinden omdat ze hem niet konden uitlezen.
Ik heb de beek tuning eraf laten halen.
EGR is altijd een probleemding, zowel met als zonder tuning, en bij elk automerk wat ik zo'n beetje ken.