Pagina 1 van 2

Turbo alweer stuk? WTF

Geplaatst: 29 mar 2011, 17:53
door froobje
Ik reed net gwn en opeens bij het optrekken fluiten en niet meer vooruitkomen. Turbo kapot zeker 99% kans!!?

Da kan toch niemeer. Ik heb pas nieuwe turbo gehad op 50.000 km en ik heb nu 62.000 km en nu is die weeral kapot?

Dit is toch niemeer normaal. Ik heb gwn de beek tuning erop hoor en rij eerst warm en de laatste kilometer uitbollen + dan nog is late nadraaien?

En tis ook niet dat ik constant op die limiet ga rijden, heeft ook nog nooit een circuit van dichtbij gezien :?

Ik denk dat ik maar is kijk voor een andere auto :cry:

ongelofelijk is dit

Geplaatst: 29 mar 2011, 17:55
door mushrop
Dan lijkt je toch dat er iets anders aan de hand is waardoor uiteindelik je turbo de geest geeft. Kan me voorstellen dat het irritant is, maar dat het nu weer gebeurd duid dus wellicht op een ander probleem.

Geplaatst: 29 mar 2011, 18:21
door froobje
Ja ik heb geen garantie meer, vorige keer ook betaalt hoor, gelukkig kwam toen mini belgie tussen en hebben ze de turbo niet aangerekend. Maar dan nog was het 850 euro werkuren.

Ik heb geen zin om dit weer te betalen en kijk alvast uit naar iets anders lol

Geplaatst: 29 mar 2011, 18:28
door Sven
Hoelang is dat geleden?
Als jij 12000 kilometer geleden je turbo hebt laten vervangen welke nu alweer stuk is..... Je mag toch verwachten dat een turbo langer meegaat....

Dat zou ik aanvoeren en ook wat Rob zegt; toch vreemd dat ie zo snel weer stuk is.... duidt misschien op een ander probleem waardoor ie stuk gaat!

Iig succes ermee! ;)

Geplaatst: 29 mar 2011, 18:34
door froobje
morgen van men oren maken :?

Geplaatst: 30 mar 2011, 09:37
door speedy
mooi klote weer !! snap trouwens niet dat het arbeidsloon 850 euro is want is toch makkelijk te vervangen ???

Geplaatst: 30 mar 2011, 10:17
door Ralph-cooper
He bah, balen!
Het kan ook zijn dat je turboslang niet goed vast zit en dus lucht "lekt".
Een ander euvel zou een kapotte luchtmassameter kunnen zijn.

Geplaatst: 30 mar 2011, 11:28
door mushrop
Losse turboslang zou idd goed kunnen, heb ik ook meerdere keren gehad met de JCW. Uiteindelijk de slang vervangen en het was opgelost. Je krijgt dan ook de mededeling "vermogensverlies" en je merkt idd dat je geen vermogen meer hebt.

Daarnaast mag je van je turbo verwachten dat ie langer meegaat dan 12dkm. Ik weet niet hoe het in belgië geregeld is, maar in Nederland heb je dan garantie op je reparatie. Dat is wettelijk geregeld.

Ik denk dat als je hem nu gaat inruilen met een (waarschijnlijk) defect of kapotte turbo, je veel meer verlies maakt dan dat je reparatiekosten zouden zijn.

Geplaatst: 30 mar 2011, 12:38
door Shag
Wat Rob zegt inderdaad.

Gewoon terug gaan en eisen dat ze kosteloos opnieuw de Turbo vervangen. Binnen 12k stuk gaan = never nooit niet conform, zal in België niet anders zijn.

Geplaatst: 30 mar 2011, 13:03
door Marcel Always Open
Als de reparatie onder garantie is gedaan, heb je niet zomaar garantie op de reparatie.

turbo alweer stuk?

Geplaatst: 30 mar 2011, 13:06
door bullie
staat hij niet in de noodloopregeling? dit kan inderdaad door luchtlekkage (denk aan oude beektuning met dumpvalve) Mijn geupgrade turbo doet ook niet echt mee volgens mij, maar hij mag ook nog een keer opnieuw fine-tunen..

succes,

Romano

Geplaatst: 30 mar 2011, 17:22
door froobje
Hej jonges, net terug van de bmw/mini garage. Idd turbo weer naar de flut na iets meer dan 10.000 km, eerste wat ze weer aangaven: ja die's zwaar getuned eh

Ok dus nu gaan ze weer schadeclaim sturen maar deze keer zonder dat ik iets moet betalen, tis hun geraden.

Zelfs met die beek software is dit toch niet normaal na 12000 km?

Toch ook even beek contacteren hoor want dit kan echt niet meer verder. Zonder tuning rijden vind ik niet echt een optie aangezien ik nu die software gewoon ben is 175 pk maar peanutsss :|


Tis echt een fijne auto om mee te rijden, zeer moeilijk iets anders te vinden voor die prijs met hetzelfde snelheidsgevoel, prachtige looks en al de rest maar ben toch stilletjes aant kijken al.

Geplaatst: 30 mar 2011, 17:23
door froobje
zou het miss iets met die dumpvalve te maken hebben? Voor de rest mijn setup: beek software,forge dumpvalve, forge cold air intake( die carbon zo), bastuck uitlaat, jcw bougies en that's it

Geplaatst: 30 mar 2011, 17:28
door Shag
Marcel Always Open schreef:Als de reparatie onder garantie is gedaan, heb je niet zomaar garantie op de reparatie.
True, maar zag in eerste post dat er gewoon voor betaald was.. weliswaar de turbo onder coulance maar verder ook niet.

Na aanpassingen door Beek heeft de dealer een sterk verhaal, helaas voor jou. Denk dat je héél blij mag zijn als je via een coulance alsnog iets van BMW/Mini vergoed gaat krijgen... ben benieuwd..

Geplaatst: 30 mar 2011, 17:33
door Sven
Zwaar getuned is ook wat overdreven! :roll: Ik zou zeggen dat het management wat geoptimailseerd is, of beter is geregeld :wink:
Uitlaat heeft weinig invloed volgens mij en Works bougies zijn zelfs OEM++....
Of die Forge slecht is voor je turbo weet ik niet...

Maar dan nog.... 12000 km blijft verrekte weinig...

Enneuh wat Shag zegt, al weet ik niet of het ook precies zo is geregeld in Belgenland ;)