Pagina 1 van 2
R55 1 cm verlagen, JCW onderstel?
Geplaatst: 26 mar 2011, 13:48
door thavipah
Ik heb al gegoogled en wat zoekwerk gedaan maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Bij voorkeur wil ik de Clubman 100% origineel houden. Toch zou ik graag zien dat de auto 1 cm lager staat. Veel aftermarket schroefsets kan je perfect in hoogte afstellen alleen die weg wil ik bij voorkeur niet bewandelen. Ik heb genoeg topics gelezen waarin staat hoeveel beter het is om die weg te bewandelen, dus deze discussie wil ik hier even voorkomen.
Mijn vraagjes:
Klopt het dat het JCW onderstel 1cm lager is als het sportonderstel??
Vervang ik dan alleen de veren of is het veren in combinatie met schokbrekers??
Iemand een idee hoe hoog de kosten zijn? Zijn er mensen die nog een OEM JCW onderstel hebben liggen die ik voor mijn R55 kan gebruiken en er vanaf willen? Dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt!
Geplaatst: 26 mar 2011, 14:00
door thavipah
Inmiddels op minigenuineparts alleen de veren gevonden. Deze worden gespecced op het chassisnummer zodat deze perfect op de auto afgestemd zijn. Dan hoef ik dus geen schokbrekers en zou ik er met veren alleen al zijn?
Geplaatst: 26 mar 2011, 14:02
door mushrop
Ja klopt, maar met 1cm verlaging ga je echt niet het verschil zien met de standaardhoogte. Dus als je het daarvoor doet is het echt pure geldversplling.

Geplaatst: 26 mar 2011, 18:33
door Woosh!
Ik denk dat je veel beter een mooie schroefset aan kan schaffen als je toch al geld in een JCW onderstel wil steken...
Geplaatst: 26 mar 2011, 18:49
door coendek
wat kosten die veren?!
Geplaatst: 26 mar 2011, 19:02
door Fred
Puur geldverspilling imo, een setje verlagingsveren zorgen ook voor een mooie, en subtiele verlaging. Kost wsl nog minder ook

Geplaatst: 26 mar 2011, 19:05
door thavipah
Ik schat ongeveer 500 euro. Een hele kit inclusief dempers en stabilisatorstangen rond de 1.000 euro ex montage.. Ik ga toch niet meer als 1 cm verlagen (ook niet met een schroefset). Vandaag even gekeken en 1 cm is genoeg om het plaatje net wat beter te maken.
Ik ga het in 1 keer laten monteren met een JCW Brake kit. Die rode remklauwen daar wordt ik een beetje hebberig van...
Trouwens. Ik heb inmiddels ook een originele Mini Challenge Bonnet scoop gevonden. De buitenzijde van de scoop blijft er hetzelfd uit zien (dus geen varkensneusje), alleen aan de binnenzijde komt een aangepaste inlaat die koele lucht over de turbo blaast. Iemand deze weleens in het echie geprobeerd??
Link (wel een kostbaar ding overigens)
http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... eVent.html
Geplaatst: 26 mar 2011, 19:10
door Fred
Lijkt me dat het niet de scoop zelf is, maar gewoon een lipje die je langs de binnenkant van je scoop monteert. Beetje duur, zoiets kan je gewoon zelf maken...
Ben je zeker dat de veren zullen passen op origingele dempers? 500 euro is wel wat duur voor veren

. Nou ja, jij je zin, maar volgens mij ga je nooit het verschil zien met 1cm verlaging
Geplaatst: 26 mar 2011, 19:31
door coendek
is het niet handiger als wij gewoon je veren 1cm drukken?

Geplaatst: 26 mar 2011, 19:34
door thavipah
coendek schreef:is het niet handiger als wij gewoon je veren 1cm drukken?

Hoe werkt dat??
Geplaatst: 26 mar 2011, 19:35
door coendek
afbranden, verwarmen, 1cm drukken, kogelen, opnieuw antiroest behandeling en poedercoaten

Geplaatst: 26 mar 2011, 19:38
door thavipah
Hmmm... Klinkt niet heel erg aanlokkelijk
Ik ga maandag minispeed eens bellen voor een wijs advies

Geplaatst: 26 mar 2011, 19:44
door coendek
want?
maar wij hebben veeeul mensen die vaak maar 1 of 1.5cm willen zakken en doen dit dus op de omschreven manier...
werkt perfect.. en er is geen andere manier.. OF je moet gewoon custom veren willen... maar dan moet je inderdaad in de buidel..
Geplaatst: 26 mar 2011, 19:46
door thavipah
coendek schreef:want?
Veel gedoe. Ik wil gewoon ergens naar binnen rijden en een uur later 1cm lager de deur uitgaan..
Geplaatst: 26 mar 2011, 19:52
door coendek
aaaaah lol..
oke
