Pagina 1 van 2

Beek Turbo Upgrade

Geplaatst: 23 feb 2011, 09:01
door bullie
Goede morgen,

Ik zal hier even een klein beetje "reclame" maken, of in ieder geval even een verslagje doen van het grote turbo-upgrade-avontuur.

Maandag 14 februari (inderdaad, Valentijn) Ben ik naar Beek gereden om daar mijn turbo eruit te laten vissen, en er een ge-upgrade turbo terug in de laten hangen.
Het monteren ging goed, geen olie spuiters, Pieter had alles in een keer goed aangesloten. Het was wel even pielen met het loshalen, maar toen hij wist waar alles zat ging de rest voorspoedig.
Vervolgens werd mijn MINI overgedragen aan Ghisbert, die voor de software zorgde.
Ik ben er de hele tijd bijgebleven omdat ik geen ander vervoer had, en ik ben blij dat ik alles heb kunnen volgen.
Ghisbert heeft ook een beetje uitgelegd hoe dat tunen werkt, en het lijkt soms makkelijker dan het is!
We moesten, na een paar keer op de bank te hebben gedraaid, weer de oude software laden. Dit omdat ik 's avonds nog een etentje had. Ik ben toen later die week terug gegaan voor het fine-tunen. 's Maandags hadden we al gemerkt dat de motor nu meer vermogen kan leveren dan de DSG-versnellingsbak aankan! Eenmaal zaten we zelfs op 370Nm koppel. :s
Dit was uiteraard veel te veel, dus moest Ghisbert het toch iets terug regelen. We zijn geeindigd op ca 245Pk en 330Nm.
Dit kan de bak net aan, ook al vind hij het niet zo leuk als ik vol gas wegblaas met passagiers... De passagiers ook niet altijd trouwens.. ;)

Kortom, ik ben zeer tevreden met het geleverde werk en de service van Beek Autoracing.
En voor iedereen die wel van een beetje optrekken houdt, of regelmatig op het circuit te vinden is, is dit een ideale investering!

Ik hoop er nog veel veilige/vlugge kilometers mee te maken!

Cheers,

Romano

Geplaatst: 23 feb 2011, 09:31
door Peter
Gefeliciteerd man! Nu maar hopen dat de automaat heel blijft want zo te lezen krijgt die nu flink op z'n lazer... :? :mrgreen:

Voor jouw niet echt handig om te stranden zeg maar.. Afbeelding

groetjes,
Peter

Geplaatst: 23 feb 2011, 09:32
door bullie
Lol nee niet echt handig om zonder gemotoriseerd vervoer midden in de polder te staan!

Daarom maar beetje kalm aan.. En afkloppen :P

Geplaatst: 23 feb 2011, 09:34
door Marcel Always Open
he Romano, goed om te zien dat het zo bevalt.

Wat heb je precies allemaal motorisch aan de MINI veranderd t.o.v. standaard? Omdat je zo hoog uitkomt met pk's en newtonmeters.

Ik zie al iets van een Forge intercooler in je onderschrift, maar die is weer doorgestreept? En heb je bijvoorbeeld ook ander luchtfilter?

Hoe gaat de koeling werken? Want dit zal vast meer warmte genereren, en ik observeer dat bij een standaard R56 S de "brievenbus" en viperstriping op de motorkap al "smelten" door de warmte.

Geplaatst: 23 feb 2011, 10:17
door speedy
wow !!!

Geplaatst: 23 feb 2011, 11:29
door mushrop
lekker hoor! 8)

Geplaatst: 23 feb 2011, 12:42
door thavipah
Hee Romano, ik heb je gezien toen ze met je auto bezig waren bij Beek. Ik kwam langs om de veerpootbrug te monteren.

Klinkt allemaal erg goed, kunnen ze nog iets aan de automaat verbeteren zodat deze het vermogen beter aan kan?

Geplaatst: 23 feb 2011, 13:11
door bullie
@ Marcel; De dingen die in mijn onderschrift staan, wil ik nog doen. Als ze doorgestreept zijn is het al voor mekaar ;)
De turbo wordt inderdaad rood gloeiend als hij op de testbank flink op zn sodemieter krijgt :P
Verder heb ik ook een itg inlegfilter en een forge intercoolert om het allemaal een beetje koel te houden. Ook een grotere scoop is al geplaatst, voor wat extra wind in de motorruimte..

@Thavipah Ik weet niet zeker of ik jou ook zag:$ Ik was vol bewondering aan het kijken naar het projectje ;)
en ik was niet van plan er ook nog een andere bak in te doen, omdat ik ten eerste niet weet waar ik die vandaan zou moeten halen, en ten tweede ook wel een beetje door het budget heen raak dan! ;)

Geplaatst: 23 feb 2011, 19:05
door thavipah
Je kwam nog even om het hoekje kijken toen ik met de montage bezig was. Tenzij er nog iemand anders in een rolstoel die dag was? Kan toeval zijn geweest..

Ik weet 99% zeker dat jij het was :s Maar goed, soms denk ik ook dat ik malende aan het worden ben en ik had die dag superveel haast om er weer vandoor te gaan.

Geplaatst: 23 feb 2011, 20:36
door bullie
Ja dan ben ik het vast geweest! :P

Beetje last van mijn geheugen... ben ook geen 18 meer ;)

is het nog wel gelukt allemaal, wat je moest doen?

cheers!

Geplaatst: 24 feb 2011, 00:50
door Peter
Hahaha je geheugen wordt wel heel erg slecht Romano!

Ongeveer 4 posts hoger staat wat ie kwam doen bij Beek...



Een veerpootbrug laten monteren ;)

Geplaatst: 24 feb 2011, 06:20
door bullie
haha okee is het nog gelukt met de veerpoot dan? :P

en valt ook wel mee met geheugen, want ik typte de eerste post zo uit t hoofd, en meer dan een week later;)

Geplaatst: 24 feb 2011, 11:31
door cooperass
what heb je precies voor geupgrade turbo, ben je naar een JCW turbo gegaan?

Mini wordt toch helemaal niet geleverd met een DSG bak, alleen met een automaat?

Beek Turbo Upgrade

Geplaatst: 24 feb 2011, 13:37
door bullie
@cooperass: nee geen JCW, het is een ruilturbo van Beek. Ik weet niet precies waar zij hem vandaan haalden, maar volgens mij is het een gereviseerde standaard turbo, met betere lagers, en een agressiever molentje erin...
en ik heb wel gewoon dsg standaard erin zitten. Kan ook als automaat gebruikt worden, maar de pook kan ook een standje opzij als hij in de "D" staat. Dan kan ik met de pook schakelen, en ook met flippers achter het stuur. :)
Als ik de pook in de DSG stand zet staat er ook in het scherm in de toerenteller "DS", en als ik dan ga schakelen met flippers of pook komt er "M1, M2, M3, M4, M5 of M6" te staan, afhankelijk van de versnelling.

Is heel leuk rijden! ;)

Edit: In de sportstand was de eerste keer wel een verassing, hij wil de motor dan namelijk constant rond de 4000 toeren hebben.

Daarom rijd ik altijd met de schakelmode en met de sportknop ingedrukt! :P

Geplaatst: 24 feb 2011, 14:21
door biermagnaat
DSG? Heb je een VW gekocht?