Ik zal hier even een klein beetje "reclame" maken, of in ieder geval even een verslagje doen van het grote turbo-upgrade-avontuur.
Maandag 14 februari (inderdaad, Valentijn) Ben ik naar Beek gereden om daar mijn turbo eruit te laten vissen, en er een ge-upgrade turbo terug in de laten hangen.
Het monteren ging goed, geen olie spuiters, Pieter had alles in een keer goed aangesloten. Het was wel even pielen met het loshalen, maar toen hij wist waar alles zat ging de rest voorspoedig.
Vervolgens werd mijn MINI overgedragen aan Ghisbert, die voor de software zorgde.
Ik ben er de hele tijd bijgebleven omdat ik geen ander vervoer had, en ik ben blij dat ik alles heb kunnen volgen.
Ghisbert heeft ook een beetje uitgelegd hoe dat tunen werkt, en het lijkt soms makkelijker dan het is!
We moesten, na een paar keer op de bank te hebben gedraaid, weer de oude software laden. Dit omdat ik 's avonds nog een etentje had. Ik ben toen later die week terug gegaan voor het fine-tunen. 's Maandags hadden we al gemerkt dat de motor nu meer vermogen kan leveren dan de DSG-versnellingsbak aankan! Eenmaal zaten we zelfs op 370Nm koppel.

Dit was uiteraard veel te veel, dus moest Ghisbert het toch iets terug regelen. We zijn geeindigd op ca 245Pk en 330Nm.
Dit kan de bak net aan, ook al vind hij het niet zo leuk als ik vol gas wegblaas met passagiers... De passagiers ook niet altijd trouwens..

Kortom, ik ben zeer tevreden met het geleverde werk en de service van Beek Autoracing.
En voor iedereen die wel van een beetje optrekken houdt, of regelmatig op het circuit te vinden is, is dit een ideale investering!
Ik hoop er nog veel veilige/vlugge kilometers mee te maken!
Cheers,
Romano