Pagina 1 van 2

Koppeling versleten na 60K?

Geplaatst: 30 jan 2011, 22:12
door froobje
Ben vorige week naar de garage geweest voor nieuwe schijven en kreeg ook de opmerking dat men koppeling bijna "op" is :?

Is dit normaal na amper 60 000 km :roll:

Geplaatst: 30 jan 2011, 22:36
door speedy
vind het belachelijk snel ! merk je het zelf ook ?
of weer zo'n Stealer truck .

Geplaatst: 30 jan 2011, 22:46
door Marcel Always Open
of de rijstijl van jou of de eerdere bezitter. (Speedy het is beetje makkelijk om de beschuldiging onmiddelijk maar weer bij de dealer te leggen.)

Het is in elk geval niet normaal bij 60K.

Hoe ga je met de auto om?

Geplaatst: 30 jan 2011, 22:54
door Peter
speedy schreef:vind het belachelijk snel ! merk je het zelf ook ?
of weer zo'n Stealer truck .
Heftige reactie.....

Ik denk dat er geen ander onderdeel in een auto is waar je als bestuurder meer (slijtagegerelateerde) invloed op kan uitoefenen.

Geplaatst: 30 jan 2011, 22:55
door thavipah
Op amerikaanse fora heb ik stukken gelezen van R56 eigenaren die na 30k een nieuwe koppeling en drukgroep nodig hadden.

Misschien een zwak punt van de R56?

Geplaatst: 30 jan 2011, 22:58
door Peter
Amerikanen en stickshifts zijn niet de ideale combinatie, gok ik zo....

Die hebben alleen maar geleerd om automatic te rijden.

Geplaatst: 31 jan 2011, 09:20
door speedy
ken die grappen van de stealer :evil: zo werd mij een keer verteld dat ik mijn draagarmen moest vervangen omdat die niet door de keuring kwam met die draagarmen , ben toen naar een Smudde Almelo geweest en die vertelde mij dat ze als nieuw waren :shock:
Is niet zo gek toch dat je zo gaat denken :oops: :oops: :oops:

Geplaatst: 31 jan 2011, 09:22
door speedy
bedoelde truc en niet truck :mrgreen:

Geplaatst: 31 jan 2011, 09:23
door Marcel Always Open
thavipah schreef:Op amerikaanse fora heb ik stukken gelezen van R56 eigenaren die na 30k een nieuwe koppeling en drukgroep nodig hadden.

Misschien een zwak punt van de R56?

Op Amerikaanse fora bestaan ook topics "how to drive with manual gear stick" :wink:

Geplaatst: 31 jan 2011, 09:24
door speedy
thavipah schreef:Op amerikaanse fora heb ik stukken gelezen van R56 eigenaren die na 30k een nieuwe koppeling en drukgroep nodig hadden.

Misschien een zwak punt van de R56?

eerste keer dat ik hier wat van hoor :roll: Klinkt als probleem r53 :?

Geplaatst: 31 jan 2011, 09:26
door Marcel Always Open
Ook de R53 koppeling is prima , met uitzondering van 1 schraperig geluidje dat niet te verhelpen is, maar ook niet echt extra slijtage zou geven.

Er zijn vast nog wel 1 of 2 personen op dit forum die ook heel snel de koppeling moesten vervangen, maar er wordt hier onmiddelijk een "algeheel Mini probleem" gesuggereerd en dat is het gewoon niet. Er zijn verschrikkelijk veel auto's van deze serie die deze kilometerstand al ruim gepasseerd zijn zonder koppelingsproblemen.
De suggestie naar de oplossing, laat eerst eens een andere Mini rijder in jouw auto rijden, aangezien koppelingslijtage gelijkmatig gaat en je het zelf niet echt doorhebt. Die ander kan dan mede oordelen of de koppeling er echt aan is. En als die er echt aan is, laat hem vervangen bij een dealer of bij een naamloze garage.
Ik weet dat bijvoorbeeld Spenkelink dit soort zaken tegen net een leuker prijsje kan oplossen.

Geplaatst: 31 jan 2011, 09:29
door speedy
door dat klote geluid zijn wel behoorlijk wat koppelingen en drukgroepen vervangen maar wil idd niet zeggen dat je met speling in de drukgroep niet gewoon door kan rijden en dat het absoluut geen kwaad kan maar is bijzonder irritant :evil:

Geplaatst: 31 jan 2011, 10:01
door works915
Het is goed om een 2e mening biij een andere dealer te vragen.

Geplaatst: 31 jan 2011, 18:25
door M-iNdO
versleten na 60.000 km? dat valt nog mee.....

Mijn hele koppeling was er al uit geknald na nog geen 18.000 km
:shock: en dat is niet het enige mankement wat ik heb gehad.

Pas geleden mijn gehele distributie moeten laten vervangen, er staat nog geen eens 20.000 km op de teller!

Geplaatst: 01 feb 2011, 14:15
door MiniCat
Als je koppeling versleten is kan het idd aan je rijstijl liggen, of die van een eventuele eerdere berijder.

Maar er zijn wel degelijk problemen bekend met de koppeling van de R56S en D, ligt waarschijnlijk aan het dual mass vliegwiel, google maar eens.

@M-Indo, ik heb exact hetzelfde gehad, koppeling ontploft bij 24.000 nog wat km. Week daarna waterpomp en van alles vervangen, extreem veel rammels, loslatende daklijsten, roest en meer gekkigheid. Ik ben aan het kijken of ik de auto helemaal nagekeken kan krijgen door een onafhankelijke partij.
Is bij jou ook het vliegwiel vervangen of niet?