Pagina 1 van 1
Tuning bij Cooper D
Geplaatst: 17 nov 2010, 10:18
door Theminiclubmantuner
Ik heb een vraagje over de tuning bij een cooper D,
eerst en vooral, gaat dit en hoeveel kan je eruit halen?
Ben van plan om er eentje aan te schaffen maar ben zelf eigenlijk meer een snelheidsduivel.
Maar mag niet van de ouders, dus laten we maar beginnen met een dieseltje zeker.
Als iemand mij hiermee kan helpen? Graag
Groete
Max
Geplaatst: 17 nov 2010, 10:35
door coendek
het gaat zeker.. informeer bij onze HUIS tuner
www.minispeed.nl
Geplaatst: 17 nov 2010, 10:49
door Theminiclubmantuner
Top bedankt,
vind het wel spijtig dat je er maar zo weinig uit kunt halen.
Maarja, klein beginnen en groot eindigen zeker

Geplaatst: 17 nov 2010, 10:50
door coendek
je gaat het zeker wel merken hoor!!
lijkt opeens veel langer door te trekken enz

Geplaatst: 18 nov 2010, 08:56
door Neovo
Je kan er heus wat vermogen uithalen hoor
Je kan opteren om de partikel filter te deleten en een ITG inleg filter monteren
KAVmotorsport zet er ook een ander compressor wiel in de turbo
Geplaatst: 18 nov 2010, 09:26
door Mini Poeper
Je moet bij een diesel niet kijken naar vermogen maar naar koppel!

Geplaatst: 18 nov 2010, 10:20
door GeoBem007
Myjector schreef:KAVmotorsport zet er ook een ander compressor wiel in de turbo
Heb je daar meer info over?
Mijn Cooper D is gechipt bij Beek en heeft een K&N inlegfilter.
Voor: 106pk, 226Nm
Na: 131pk, 310Nm
Pkwinst merk je dus idd weinig van, maar dat koppel is hemels!
Geplaatst: 18 nov 2010, 11:19
door Neovo
GeoBem007 schreef:Myjector schreef:KAVmotorsport zet er ook een ander compressor wiel in de turbo
Heb je daar meer info over?
Mijn Cooper D is gechipt bij Beek en heeft een K&N inlegfilter.
Voor: 106pk, 226Nm
Na: 131pk, 310Nm
Pkwinst merk je dus idd weinig van, maar dat koppel is hemels!
http://www.kavsmotorsport.com/content/v ... 6/lang,en/
+45pk = 155pk
+70Nm= 350Nm
Geplaatst: 18 nov 2010, 11:20
door Woosh!
Je kan altijd nog voor een One D kiezen.. vinden je ouders leuk, want op papier heb je slechts 90 pk met 215 Nm koppel....
maar als je dan even langs beek rijd, heb je net als ik:
130 pk en 285 Nm
beetje afhankelijk van je blok, maar een winst van 40 pk en 70 Nm is wel lekker hoor

Geplaatst: 18 nov 2010, 11:22
door Woosh!
Myjector schreef:GeoBem007 schreef:Myjector schreef:KAVmotorsport zet er ook een ander compressor wiel in de turbo
Heb je daar meer info over?
Mijn Cooper D is gechipt bij Beek en heeft een K&N inlegfilter.
Voor: 106pk, 226Nm
Na: 131pk, 310Nm
Pkwinst merk je dus idd weinig van, maar dat koppel is hemels!
http://www.kavsmotorsport.com/content/v ... 6/lang,en/
+45pk = 155pk
+70Nm= 350Nm
+70 Nm komt niet op 350 Nm hoor

226+70 is in mijn ogen nog steeds 296

Geplaatst: 18 nov 2010, 11:26
door Neovo
Cooper D zou normaal 260Nm - 270Nm moeten hebben.
Mijn ma haar Dooper had op de bank 263Nm

Geplaatst: 18 nov 2010, 11:56
door GeoBem007
240Nm eigenlijk (maar)..
Die KAVMotorsport is een Sloveense tuner? Lijkt me wat ver
