Pagina 1 van 3

Verlaging Clubman

Geplaatst: 16 mar 2010, 13:46
door Aerodeck
Hmmm.... net een minpuntje van het rijden van een lease-auto gevonden :(

Ik wilde namelijk mijn velgen laten spuiten (mag niet van de leasemaatschappij) en de auto verlagen (mag wel, maar dan alleen officieel BMW-Mini spul).

Bestaat er eigenlijk wel een verlagingset van Mini zelf ? Weet iemand dit ?

Geplaatst: 16 mar 2010, 13:49
door mushrop
Volgens mij niet...

Geplaatst: 16 mar 2010, 14:22
door mushrop
Volgens mij verlagen die JCW veren maar 1 cm, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Idd gewoon verlagingsveren er onder en aan het einde van je leasecontract er weer onder weg. Problem solved. Is ook een stuk goedkoper trouwens.

Geplaatst: 24 apr 2010, 08:38
door thewongandonly
Willen de mensen die hun Clubman verlaagd hebben met veren, hun ervaringen delen met parkeergarages?

Ik heb 'em nu nog stock, maar wil graag verlagen (als je iig parkeergarages in- uitkomt). Ben alleen nog niet uit over 30mm of 35mm.

Geplaatst: 24 apr 2010, 09:20
door mushrop
Mijn Clubman is ruim 4 cm verlaagd met een schroefset en ik kom overal makkelijk in en uit. Parkeergarages zijn geen enkel probleem, dus maak je geen zorgen met veren die 3 cm verlagen.

Weet je zeker dat je alleen veren neemt? Daar wordt ie wel een stuk harder van, schroefset niet. Just a tip.

Zo laag is dus geen enkel probleem:

Afbeelding
Afbeelding

Als je het een keer wilt zien, rijden of weet ik veel wat,dan kunnen we wel afspreken of een meeting organiseren ofzo.

Geplaatst: 24 apr 2010, 10:15
door thewongandonly
Had zo'n gevoel dat jij wel de eerste zou zijn die zou reageren. Thanks! :icon_top:

Tja, kheb liever ook een schroefset, maar financieel gezien is het beter om voor de veren te gaan. Voorlopig iig.
Dat stugge heb ik ook bij mijn vorige auto's gemerkt, dus ik weet waar ik aan begin. Op dit moment is het geen probleem. Eventueel wanneer we het gezin gaan uitbreiden, heeft zo'n schroefset veel meer meerwaarde.

Belangrijkste is dat ik parkeergarages in en weer uit kom. Maar zo te horen is dat geen probleem. Schuren bij jouw zelfs niet die flappen onderin de voorbumper? Ik weet niet of die ook op die JCW bumper zitten. Op de standaard Coopers S iig wel, en standaard vind ik deze ook al vrij laag zitten.

Wil zeker wel een graag bij een meeting aanwezig zijn! Ben echt benieuwd naar al die vette MINI's IRL.

Geplaatst: 24 apr 2010, 10:31
door mushrop
Die flap die onder de standaard bumper zit is idd erg laag en kun je er gewoon afhalen. Bij de JCW spoiler zitten die dingen alleen aan de uiterste hoeken en die heb ik bij beide MINI's er gelijk afgehaald. Sterker nog, bij de Clubman lag bij het eerste ritje aan de linkerkant er al onder vandaan. :s

Als je die flap er van afhaalt dan hou je wel gaten over in de bumper waar de bevestigingsklipjes in horen. Dat zie je alleen als je op je knieen er voor gaat liggen, maar mocht je je daaraan storen, dan druk je gewoon die klipjes er weer in en voila, opgelost.

Geplaatst: 24 apr 2010, 23:29
door Cooperdriver
Als je geen schroefset neemt is een verlaging met veren een goed alternatief is mijn mening.

Heb zelf H&R veren gemonteerd, geeft een verlaging van 3 a 3,5 cm en ik ben er erg tevreden mee.
(voor pics zie mijn gallery)
Parkeergarages en verkeersdrempels kom je gemakkelijk in en over.
De rubber strip kun je demonteren of niet.
Ik heb hem op mijn S-bumper altijd laten zitten (vond het wel een mooi waarschuwingssysteem) de rubberstrip was wat afgesleten maar zoals mushrop al in zijn bericht zei, je kan hem er ook af halen.

succes met je keuze.

Geplaatst: 02 mei 2010, 11:39
door thewongandonly
Hoewel de verlaging vóór aanschaf een must was, moet ik zeggen dat ik nu een beetje ben aan't twijfelen: standaard is de R55 toch al vrij hard geveerd (itt mijn vorige auto's, die ik ook verlaagd had). Ik ben bang voor een te harde auto met de H&R veren die ik op het oog had.
Optisch zal het natuurlijk 8) staan, maar ik zit nog in dubio.

Geplaatst: 02 mei 2010, 11:39
door thewongandonly
Hoewel de verlaging vóór aanschaf een must was, moet ik zeggen dat ik nu een beetje ben aan't twijfelen: standaard is de R55 toch al vrij hard geveerd (itt mijn vorige auto's, die ik ook verlaagd had). Ik ben bang voor een te harde auto met de H&R veren die ik op het oog had.
Optisch zal het natuurlijk 8) staan, maar ik zit nog in dubio.

Geplaatst: 02 mei 2010, 13:48
door mushrop
Ik zeg: schroefset en je hebt nergens last van. Nogmaals: je mag het best een keertje met die van ons proberen.

Geplaatst: 02 mei 2010, 15:50
door GreyCooperS
mushrop schreef:Ik zeg: schroefset en je hebt nergens last van.
X2 :lol:

Geplaatst: 03 mei 2010, 05:14
door thewongandonly
Moi: X3
Mijn wederhelft: -5 :lol:

Geplaatst: 03 mei 2010, 14:34
door mushrop
thewongandonly schreef:Moi: X3
Mijn wederhelft: -5 :lol:
da's altijd een lastige hobbel, maar gaat je vast wel lukken.