Wat voor Luchtfilter? HELP

Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Wat voor Luchtfilter? HELP

28 dec 2009, 19:59

Ik wil graag een ander filter plaatsen in de S. Wil geen openfilter(vermogens verlies)
Liefst ook met wat meer geluid. Geen must hoor maar vooral iets vermogenswinst zou leuk zijn. :lol:

Orgineel JCW heeft geen meerwaarde volgens mij.
En Alta heeft mooie oplossingen met wel een heel prijskaartje :shock: .

Ben bezig geweest met zoeken maar er is zo weinig voor een R56 S

Iemand iets?

Alvast bedankt!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2009, 20:12

Vervangingsfilter van K&N
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2009, 20:30

Mini Poeper schreef:Vervangingsfilter van K&N
De reden dat ik een filter ga plaatsen omdat ik al een tijdje net als Peter een modificatie aan mijn luchtfilter heb. Zodat hij meer lucht inhaleerd :wink: Alleen nu kwam ik er achter dat hij sinds dien wel eens stottert met optrekken. En als ik de gas niet helemaal indruk maar wel 75% hij dat dan niet meer doet.
Dus nu ik zoiezo een nieuwe filterhuis moest kopen dacht ik dan kan ik net zo goed een nieuw heel nieuw after market filter plaatsen.

Dus vervangingsfilter zou kunnen plus nieuw filterhuis. Maar ik zie graag andere oplossingen liefst onder de 300e

Maar bedankt voor het meedenken! :wink:
GreyCooperS
Forum Junky

28 dec 2009, 20:39

Ik heb mijn filterhuis met gaten inmiddels ook weer vervangen voor een dichte ivm stotteren :lol:
Ik heb nu alleen een K&N inleg filter...

..is dit niets voor je?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2009, 20:53

GreyCooperS schreef:Ik heb mijn filterhuis met gaten inmiddels ook weer vervangen voor een dichte ivm stotteren :lol:

..is dit niets voor je?
Ohw echt! :oops: Ik had het al best lang maar toen heb ik de BOV er af gehaald en O-ring was niet helemaal mooi heel dus toen vervangen en was het weg en nu na een maand weer precies hetzelfde :? Nu met V-Power al stukken minder. Maar nog niet naar m'n zin :?

WEl mooi dat het bevestigd wordt nu :wink: Dank je Peter! ik had de forge al wel gezien maar weet niet of het wel wat is :wink:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2009, 20:55

GreyCooperS schreef:Ik heb mijn filterhuis met gaten inmiddels ook weer vervangen voor een dichte ivm stotteren :lol:
Bedoelde ik!
GreyCooperS schreef: ..is dit niets voor je?
Wellicht nóg betere optie, overweeg ik anders ook op mijn diesel. Anders vervangingsfilter van K&N
GreyCooperS
Forum Junky

28 dec 2009, 20:57

Ik heb regelmatig dat mn Sje in de noodloop schiet als ik met lage toeren optrek in een hoge versnelling...na een keer contact aan en uit is het weer weg :?

Donderdag gaat die dagje naar Beek...ik heb het idee dat die na het filterhuis verhaal wat lastig loopt :lol:

Gewoon je filterhuis houden of er voor het leuke iets anders inzetten...volgens mij levert een ander filter hooguit 1 of 2 pk'tjes op...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2009, 21:17

GreyCooperS schreef: ..is dit niets voor je?
Wellicht nóg betere optie, overweeg ik anders ook op mijn diesel. Anders vervangingsfilter van K&N[/quote]

Ja is mooi alternatief ook prijs valt mee maar als ik zie hoe de afwerking eruit ziet :| Het ziet er een beetje geprult uit moet ik eerlijk zeggen :shock:

Anders mis toch de JCW met ALta filter :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”