Pagina 1 van 2

Blow Off Valve

Geplaatst: 03 aug 2009, 21:18
door GreyCooperS
Ik denk aan het plaatsen van een Forge BOV op mijn R56 Cooper S.

In 2007 zijn er enkele kleine topics geweest over dit ondewrwerp, maar wat ik mis is een uitspraak van leden die een BOV hebben inzake de dagelijkse toepasbaarheid.

Het mooie van een BOV is natuurlijk het geluid bij vol gas, maar is dit voor dagelijks gebruik uit te houden?

Een van de opmerkingen was dat veel mensen je zeggen dat er iets mis is met je auto :s , maar dit geeft wel aan dat je ook bij een mindere mate van gas geven toch continue het psjjj geluid hoort?

Ik heb weinig tot geen race aspiraties dus niet op zoek naar extra PK of zo hierdoor...ik kan echter bijzonder genieten van het geluid...alleen weet ik niet zeker of ik er dagelijks in mn eigen Cooper van wil genieten.. 8)

Wie haalt me over hahaha

Geplaatst: 03 aug 2009, 21:28
door MiniBeardie XL
Ik zeg: DOEN :mrgreen:

Diverse malen tijdens ritjes voor en achter een Cooper S met BOV gereden en blijf het een lekker geluid vinden. Hoe het is als je er dagelijks mee rijdt weet ik niet. Heb geen turbo :oops:
Maar als 't niet bevalt ben je hem hier zo weer kwijt.

Gr. Ron

Geplaatst: 03 aug 2009, 21:43
door coendek
doen..

tot nu toe eigenlijk ALTIJD de eerste mod die ik doe bij een TURBO auto :D

Geplaatst: 03 aug 2009, 21:44
door Cooperdriver
Ik rij er nu al meer dan een jaar mee rond, verveelt nog steeds niet.
Je hoort hem binnen in de auto een stuk minder, tenzij je een dak of een raam open hebt staan.
Het klopt dat hij bij mindere mate van gas geven en los laten je hem ook hoort. (- minpuntje)
Bij vol of haast vol gas is het geluid inderdaad een stuk beter / mooier (+punt)

Ik zou zeggen gewoon proberen, hij is binnen 15 minuten ge(de)monteerd dus dat is het werk niet.

En net zoals Minibeardie XL al zegt, je bent hem op het forum zo weer kwijt ook.

succes

Adriaan

Geplaatst: 04 aug 2009, 11:54
door bullie
ik zeg ook doen!

al klinkt mijne dan gelijk weer wat minder speciaal ;)

heb ook de forge, bevalt me zeer goed!

romano

Geplaatst: 04 aug 2009, 12:14
door ducks
Als je "normaal" rijdt hoor je hem amper. Hij gaat pas herrie maken als je veel turbo druk hebt. Rij er nu ook al een tijdje mee rond en er valt goed mee te leven :D

Geplaatst: 04 aug 2009, 13:12
door Ragnar
nog meer mensen aan de "ZUCHT" mod.. :mrgreen:

Geplaatst: 04 aug 2009, 13:47
door ducks
Mac Mini schreef:nog meer mensen aan de "ZUCHT" mod.. :mrgreen:
Ach jonge toch .. voel je je een beetje achter gesteld :P :mrgreen:

Geplaatst: 04 aug 2009, 14:46
door sscooper
heb er nu bijna een jaartje de blow off valve van forge opsteken en ben er zeer content van... :wink:
hoe hoger de toeren hoe luider.. maar bij lage toeren zeker niet storend dan is maar een zacht psst te horen... :D

Geplaatst: 08 aug 2009, 20:32
door GreyCooperS
Hij zit erop, en gaat er noooit meer af :mrgreen:

Geplaatst: 08 aug 2009, 21:39
door Ragnar
ducks schreef:
Mac Mini schreef:nog meer mensen aan de "ZUCHT" mod.. :mrgreen:
Ach jonge toch .. voel je je een beetje achter gesteld :P :mrgreen:
ja heb je het door moet er van wenen :cry: :cry:

Geplaatst: 09 aug 2009, 01:00
door Memphiss
Bij zat het erop, was heel leuk. Maar na het chippen had ik er problemen mee als ik wat speelde van licht nr licht optrekken ofzo. Kreeg de hele tijd motorstoring en turbo zette zijn eigen uit. Dan was het helemaal gedaan met spelen :D

Geplaatst: 24 okt 2009, 09:29
door Jean-Pierre
Coen heeft er nooit last van gehad. Ik heb er een maand mee rond gereden zonder probleem. Ik kreeg ook steeds vaker motorstoring en klappen uit mijn uitlaat bij optrekken! Wel gaaf maar dat was gewoon van het stotteren van de motor.

Dus ik hem gedemonteerd was het de BOV. De o-ring pakking was er tussen uit geblazen!!!!!! Leuk zo'n beek kuurtje 8)

Nieuwe o-ring er in en hij rijd weer als de tierelier!!!! Die ene dag miste ik de WOOOSH echt! :mrgreen:

Geplaatst: 24 okt 2009, 10:47
door GreyCooperS
Woosshh.... :mrgreen:

Samen met mn gaatjes in het luchtfilter, hoor je al van ver aan komen blazen....zooo Coool 8)

Geplaatst: 23 aug 2010, 18:10
door Ralph-cooper
Ik las het volgende over een BOV op een R56, klopt dit?

"The Cooper "S" has a Factory Recirculation/Blow off system that puts the released air back into the intake system and therefore helping to maintain and build boost faster. This is opposed to an Atmospheric Dump BOV that vents the pressure into the air in which case the turbo must build all of the pressure back up. This would cause a bit of power lag depending on the settings of the vehicle."
Aldus de heren van Supersprint.

Dit zou dus betekenen dat je wat meer last krijgt van turbo-lag, niet heel positief voor je prestaties dus....